Теми статей
Обрати теми

Про затвердження форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Редакція ПБО
Наказ від 25.12.2012 р. № 1408

Міністерства та відомства України

 

Про затвердження форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Наказ 25.12.2012 р. № 1408

(витяг)

 

Відповідно до пункту 46.5 статті 46 розділу II та підпункту 265.7.5 пункту 265.7 статті 265 розділу XII Податкового кодексу України

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити форму Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що додається.

<…>

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

<…>

 

Міністр Ю. Колобов



коментар редакції

Затверджено форму звітності
з податку на нерухомість для юридичних осіб

Отже, наказом Міністерства фінансів України від 25.12.2012 р. № 1408, що коментується, затверджено форму Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Наказ набирає чинності з дня опублікування. Проте на момент підготовки номера його ще не опубліковано та не зареєстровано в Мін’юсті.

Нагадаємо: подавати декларацію будуть тільки юридичні особи — платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Детальніше про сплату цього податку ми писали в матеріалі «Податок на нерухоме майно» // «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 1 — 2, с. 40. Декларацію за 2013 рік юридичні особи повинні подати не пізніше 31.01.2013 р.

Оскільки це «новий» податок, і для нього не існує старих форм, податківці рекомендують подавати звітність з цього податку за затвердженою цим наказом формою (http://kyiv.sts.gov.ua/media-ark/news-ark/82888.html).

Декларація складається із двох частин:

вступної частини декларації, де зазначаються реквізити юридичної особи — платника податку на нерухомість;

табличної частини, в якій виконують розрахунок податку за кожним об’єктом житлової нерухомості, що перебуває у власності юридичної особи, з розбиттям нарахованої суми за кварталами, та уточнення (виправлення) раніше задекларованих сум податкових зобов’язань з цього податку.

Разом з декларацією юридичні особи також повинні подавати додаток «Відомості про наявні об’єкти житлової нерухомості», в якому на підставі документів, що підтверджують право власності на об’єкти житлової нерухомості, платники цього податку вказують відомості про об’єкти, які перебувають у них у власності. Копії таких документів до ДПС не надаються.

Подати таку декларацію потрібно до органу ДПС за місцезнаходженням об’єкта житлової нерухомості. При цьому, якщо декларація подається до ДПС за неосновним місцем обліку (об’єкт житлової нерухомості розташований на території іншої адміністративно-територіальної одиниці), то подавати до ДПС за основним місцем обліку копію такої декларації не потрібно.

Дотримуючись своєї традиції, Мінфін не надає спеціального порядку заповнення форми декларації з податку на нерухомість, проте водночас запровадив до неї чимало приміток та виносок, що містять доволі змістовні підказки щодо заповнення її окремих реквізитів.

Оскільки часу для подання декларації залишилося зовсім небагато, приділимо увагу тому, як має бути заповнено окремі її реквізити.

Вступна частина. Поле 1. У комірці «1.1.Т» (Порядковій номер за рік) указується порядковий номер декларації, що подається. Нумерація декларацій ведеться послідовно з початку року. При цьому згідно з роз’ясненням податківців щодо заповнення аналогічного реквізиту звітності із земельного податку (див. ЄБПЗ, розділ 200.05) нумерація повинна вестися окремо за кожним типом декларації («Звітна», «Нова звітна», «Уточнююча»). Так, якщо це перша декларація у звітному році, то в комірці «1.1.Т» ставимо «1». Якщо платник подає декларації до декількох органів ДПС, то повинна вестися окрема нумерація декларацій за кожним із таких органів.

Відмітка про тип декларації «Х» проставляється:

— у полі «Звітна» при заповненні декларації на поточний рік, тобто якщо платник подає річну декларацію;

— у полі «Нова звітна», судячи з підказок до рядків та реквізитів форми декларації, у разі: (1) переходу права власності на об’єкт житлової нерухомості протягом року (п.п. 265.7.6 ПКУ); (2) створення (введення) об’єкта житлової власності (абзац другий п.п. 265.7.5 ПКУ); (3) настання інших змін (затвердження нових ставок податку). Останній випадок не обумовлений ПКУ, але можливий на практиці, оскільки підвищення ставок податку місцевими радами в середині року нічим не обмежується;

— у полі «Уточнююча» у випадку, якщо платник подає декларацію, в якій виправляє самостійно виявлені помилки, що впливають на раніше визначену суму податку на нерухомість попередніх звітних періодів.

Поле 2. У цьому полі вказується рік, за який подається декларація. Якщо подається річна декларація, то більше в цьому рядку нічого не заповнюємо.

Реквізит «Починаючи з» заповнюється в разі, якщо протягом року платник подає декларацію у зв’язку з:

переходом права власності на об’єкт житлової нерухомості;

створенням (введенням) об’єкта житлової власності;

— настанням інших змін (затвердженням нових ставок податку).

Тут необхідно зазначити дату набуття права власності на такі об’єкти (число і місяць) або дату настання інших змін (число і місяць).

Реквізит «З урахуванням уточнень з» заповнюється в разі уточнення податкових зобов’язань. Тут зазначається дата (число і місяць), з якої здійснюється уточнення показників. Заповнюючи це поле, необхідно мати на увазі, що дати і номер кварталу проставляються арабськими цифрами.

Поле 3. У цьому полі наводиться повне найменування платника податку відповідно до реєстраційних документів.

Таблична частина декларації. У кол. 2 наводиться відповідний цифровий код об’єкта житлової нерухомості:

1 — квартира;

2 — житловий будинок;

3 — житлове приміщення;

4 — інше.

Дані для заповнення кол. 3 беруться з правовстановлюючих документів з урахуванням тих самих вимог, що висувалися до заповнення додатка.

У кол. 4. зазначається ставка податку (наводиться з двома десятковими знаками).

У кол. 5 «Річна сума податку» зазначається річна сума податку. Суму податку вказують у гривнях з копійками. У загальному випадку річна сума податку в кол. 5 дорівнює добутку кол. 3 і кол. 4.

Ураховуючи, що податок на нерухомість слід сплатити авансовими внесками поквартально до 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом (п.п. 265.10.1 ПКУ), у декларації річна сума податку розбивається на чотири квартали та вказується в кол. 6 — 9. При цьому, розбиваючи річну суму рівними частинами поквартально, округлювати суми нарахованого податку в декларації, як випливає з виноски (**), потрібно так:

— за І, ІІ і ІІІ квартали звітного року округлення здійснюється за загальними правилами округлення;

— за останній IV квартал звітного року сума податку визначається як різниця річної суми податку та суми податку за перші три квартали.

Наприклад, якщо річна сума податку становить 940,54 грн. (кол. 5), то в кол. 6 — 7 (суми податку за І, ІІ і ІІІ квартали) потрібно буде вказати по 235,14 грн. (940,54 грн. : 4 = 235,135 грн., округлюємо до 235,14 грн.). А в кол. 9 (сума податку за IV квартал) слід зазначити 235,12 грн. ((940,54 - (235,14 + 235,14 + 235,14) = 235,12 (грн.)).

У ряд. 6 декларації підсумовуються показники за рядками (якщо платник має у власності декілька об’єктів житлової нерухомості), тобто визначається загальна сума податку до сплати за рік та поквартально.

Рядки 7 — 13 декларації призначено для уточнення раніше задекларованих сум податку на нерухомість, але аналізувати порядок їх заповнення поки що зарано.

 

Наталія Дзюба

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі