Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Щодо оподаткування ПДВ операцій з розповсюдження рекламних матеріалів та послуг

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Березень, 2013/№ 22
В обраному У обране
Друк
Лист від 04.02.2013 р. № 1673/6/15-3115

Щодо оподаткування ПДВ операцій з розповсюдження рекламних матеріалів та послуг

Лист від 04.02.2013 р. № 1673/6/15-3115

 

Державна податкова служба України розглянула лист стосовно деяких питань оподаткування податком на додану вартість рекламних операцій та повідомляє.

Відповідно до пункту 2 статті 17 Господарського кодексу України закони, якими регулюється оподаткування суб’єктів господарювання, повинні передбачати усунення подвійного оподаткування.

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податків, зокрема, з:

постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України;

постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв’язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах
господарської діяльності платника податку.

Відповідно до листа складовою і невід’ємною частиною рекламних послуг, що надаються рекламодавцю, є придбання та розповсюдження (роздача) третім особам (споживачам) рекламних матеріалів, вартість яких включена до загальної вартості таких послуг, що підтверджується умовами договору, кошторисом, первинними бухгалтерськими документами. При цьому вартість рекламних матеріалів включається до вартості рекламних послуг, під час постачання яких нараховуються податкові зобов’язання з податку на додану вартість та вартість яких включається до складу доходів виконавця рекламних послуг і оподатковуються податком на прибуток.

Таким чином, у разі, якщо вартість рекламних матеріалів (які передаються споживачам рекламних послуг) включена до вартості рекламної послуги, що надається рекламодавцю, та оподаткована податком на додану вартість, розповсюдження (роздача) третім особам (споживачам) рекламних матеріалів не підлягає оподаткуванню податком на додану вартість.

При цьому, сума податку на додану вартість, сплачена виконавцем рекламної послуги при придбанні рекламних матеріалів, може бути віднесена до складу податкового кредиту такого виконавця за умови віднесення вартості таких рекламних матеріалів до валових витрат виконавця (відповідно до розділу III Кодексу) та за умови виконання вимог, встановлених статтею 198 Кодексу.

 

Заступник Голови А. Ігнатов



коментар редакції

Безоплатна роздача рекламних матеріалів у ПДВ-обліку посередника

Лист, що коментується, стосується ситуації з рекламною роздачею товарів через посередників і покликаний вирішити неприємну ситуацію, в якій опиняється посередник (як правило, рекламне агентство), який здійснює роздачу рекламних матеріалів. Адже формально безоплатна передача рекламних матеріалів підпадає під визначення постачання (п.п. 14.1.191 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, далі — ПКУ), і хоча обкладення такої роздачі ПДВ означало б повторне оподаткування одних і тих самих сум, сумніви щодо позиції податківців усе ж були.

У листі, що коментується, податківці розглянули варіант, запропонований нами в тематичному номері, присвяченому рекламним витратам, як альтернативний, щоб уникнути проблем, пов’язаних з безоплатною передачею рекламних матеріалів посереднику (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2012, № 60, с. 24). Дійсно, якщо включати вартість придбаних посередником для роздачі рекламних матеріалів до вартості рекламної послуги, то подальше відшкодування рекламодавцем їх вартості у складі ціни такої послуги призведе у посередника до обкладення вартості таких матеріалів ПДВ. Варте уваги, що податківці погодилися з нашою позицією, згідно з якою передача рекламних матеріалів третім особам (споживачам) у цьому випадку не повинна повторно обкладатися ПДВ (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2012, № 60, с. 26 — 27).

Дещо бентежить у цьому випадку ув’язка податківцями права на податковий кредит рекламного агентства з відображенням придбаних ним для роздачі рекламних матеріалів у складі витрат. Мабуть, тут спрацювали старі стереотипи, так само, як і згадка про «валові» витрати. Із цим підходом не можна погодитися, адже в п. 198.3 ПКУ прямо зазначається, що податковий кредит виникає незалежно від того, чи почали придбані товари використовуватися в операціях, що обкладаються ПДВ (у цьому випадку — незалежно від того, чи почалося надання рекламної послуги, що включає безоплатну роздачу таких матеріалів). Тому вважаємо, що право на податковий кредит при придбанні рекламних матеріалів виникає у виконавця (рекламного агентства) за загальним правилом першої події (п. 198.1 ПКУ).

Що стосується власне витрат у сумі вартості рекламних матеріалів, ми вважаємо, що вона в будь-якому разі має потрапити в рекламного агентства до складу «податкових» витрат як складова частина собівартості наданих послуг (п. 138.8 ПКУ). Відображення цих витрат здійснюватиметься на дату підписання акта наданих послуг, оскільки вартість цих матеріалів є складовою частиною собівартості наданої послуги з рекламної роздачі. Тому вважаємо, що для податкового обліку прибутку єдине і вирішальне значення матиме дата підписання зазначеного акта. Саме на цю дату рекламне агентство (виконавець) відобразить як доходи (у сумі договірної вартості послуги за вирахуванням ПДВ), так і витрати у вигляді собівартості реалізованої послуги (у тому числі вартість рекламних матеріалів). Обкладення цієї послуги ПДВ також здійснюватиметься в рекламного агентства в загальному порядку — або на дату надходження оплати від рекламодавця, або на дату підписання акта (п. 187.1 ПКУ).

 

 Максим Нестеренко

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно