Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Подорожні листи вантажівок доцільно застосовувати

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2013/№ 79
В обраному У обране
Друк
Лист від 20.11.2012 р. № 25/3717-12

Подорожні листи вантажівок доцільно застосовувати

Лист Департаменту автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури України від 20.11.2012 р. № 25/3717-12

 

Департамент автомобільного транспорту Мінінфраструктури на лист Державної служби статистики України від 11.10.2012 р. № 05/2-7/82 стосовно доцільності скасування типових форм № 2 «Подорожній лист вантажного автомобіля» та № 1 (міжнародна) «Подорожній лист вантажного автомобіля у міжнародному сполученні», затверджених наказом Міністерства транспорту України та Міністерства статистики України від 29.12.95 р. № 488/346, повідомляє таке.

Законом України від 05.07.2011 p. № 3565-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень» скасовано обов’язковість пред’явлення подорожніх листів органам ДАІ МВС та їх застосування підприємствами, що експлуатують колісні транспортні засоби.

Разом з тим подорожній лист вантажного автомобіля продовжують застосовувати підприємства для обліку роботи автомобіля і водія, складення звітів за формами державних статистичних спостережень. Подорожній лист є документом для відміток щодо технічного стану транспортного засобу та стану здоров’я водія (випуск на лінію транспортних засобів без проходження щозмінного медичного огляду та контролю технічного стану тягне за собою адміністративну відповідальність відповідно до ст. 128 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Подорожній лист як первинний документ застосовується для бухгалтерського та податкового обліку господарських операцій, пов’язаних з перевезенням вантажів. Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України на основі первинних документів визнаються витрати платника податку. Подорожній лист підтверджує витрати, пов’язані із здійсненням перевезень, зокрема витрати на пально-мастильні матеріали.

Отже, скасування типової форми № 2 «Подорожній лист вантажного автомобіля», затвердженої наказом Мінтрансу та Мінстату України від 29.12.95 р. № 488/346, є недоцільним, оскільки її використання задовольняє потреби підприємств щодо обліку робочого часу водія, обліку витрат та списання палива, проте є доцільною її оптимізація.

Типову форму № 1 (міжнародна) «Подорожній лист вантажного автомобіля у міжнародному сполученні» може бути скасовано з урахуванням застосування при міжнародних перевезеннях контрольних реєструючих пристроїв (тахографів) та міжнародної товарно-транспортної накладної CMR.

 

Директор Д. Петухов

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно