Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. Сплачуємо за ПММ корпоративною карткою: коли і як виникає податковий кредит

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Сплачуємо за ПММ корпоративною карткою: коли і як виникає податковий кредит

Довірена особа підприємства придбала ПММ для службового авто, розрахувавшись корпоративною карткою. Сума — понад 240 грн. (разом з ПДВ). АЗС відмовилася скласти податкову накладну у день придбання ПММ. Натомість її пообіцяли видати за фактом надходження грошей на поточний рахунок. Чи правомірні дії АЗС? Як підприємству-покупцю у цьому випадку відображати операцію у Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних і декларації з ПДВ?

(м. Коломия)

 

Проблема, очевидно, полягає в тому, що при здійсненні розрахунків за товари (послуги) із застосуванням банківських платіжних карток (БПК) гроші з картки покупця надходять на рахунок продавця з певним запізненням. Але чи дійсно АЗС може наполягати на тому, що допоки їй не надійшли гроші, вона не зобов’язана видавати податкову накладну? Насправді ні. Адже у Податковому кодексі України від 02.12.2010 р. № 1275-VI (далі — ПКУ) є пряма норма, яка передбачає, що податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов’язань продавця (п. 201.4 ПКУ). Податківці також зауважують, що складати податкову накладну в інший день, ніж день виникнення податкових зобов’язань, ПКУ не дозволяє (див. консультацію у БЗ, підкатегорія 101.19).

Річ у тім, що при застосуванні БПК датою, за якою виникають податкові зобов’язання, є НЕ дата надходження коштів на рахунок продавця. ПКУ передбачено, що у разі придбання товарів із використанням кредитних або дебетових карток цією датою є: (1) дата, що засвідчує факт постачання платником податку товарів/послуг покупцю, оформлена податковою накладною, або (2) дата виписування відповідного рахунка (товарного чека)* (п. 187.5 ПКУ).

* Фактично це — дата оформлення квитанції платіжного терміналу.

Тобто податкові зобов’язання у цьому випадку виникають або на дату, за якою покупцеві постачаються ПММ, або на дату, за якою покупець заплатив за ці ПММ за допомогою БПК. Залежно від того, яка із цих подій відбулася раніше.

img 1Як бачимо, податкова накладна у цьому випадку складається без жодного зв’язку з надходженням грошових коштів на рахунок продавця. АЗС має видати вам податкову накладну у той день, коли ви отримали право власності на придбані ПММ або ж коли оплатили їх карткою (що підтверджено відповідною квитанцією платіжного терміналу). Якщо вам видадуть податкову накладну у якийсь інший день, ви втратите податковий кредит. Адже дата складання податкової накладної є обов’язковим реквізитом (п.п. «б» п. 201.1 ПКУ), і лише та податкова накладна, що складена у день виникнення податкових зобов’язань продавця, дає покупцю право на подаковий кредит.

У цьому випадку вам нічого не залишається, як поскаржитися на АЗС за допомогою додатка Д8. Ну, або спробувати іще раз їх переконати видати податкову накладну —саме у день розрахунку карткою за придбані ПММ. Якщо вам не вдалося переконати постачальника і ви подаєте на нього скаргу — процедура вам відома. Додатково на цю тему читайте у газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 77, с. 46; 2014, № 4, с. 13. Про всяк випадок зазначимо, що відвойований таким чином податковий кредит у ПДВ-звітності відображають у загальному порядку. Тобто у випадку, що розглядається, — у рядку 10.1 декларації з ПДВ, звісно, якщо ПММ придбавалися для здійснення оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності.

А от на порядку внесення оскаржуваної через Д8 операції до Реєстру дещо зупинимося*. Зокрема, у графі 1 розділу ІІ Реєстру наводимо номер запису товарного чека або іншого розрахункового документа, що засвідчує факт сплати податку у зв’язку з придбанням товарів/послуг. Це може бути також інший первинний документ, що підтверджує факт отримання придбаних товарів/послуг. У графі 2 проставляємо дату отримання перелічених вище документів. У графи 3, 4 вписуємо дату складання та порядковий номер одного з таких документів. Крім цього, у графі 5 вказуємо вид документа — «ЗП». Нарешті, до граф 6 і 7 заносимо реквізити АЗС, на яку ми скаржимося. Інші графи заповнюються без особливостей (див. п. 2 розд. IV Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом Міндоходів України від 25.11.2013 р. № 708).

* До речі, про нього докладно розповіли податківці у відповідній консультації з БЗ (підкатегорія 101.21).

Тепер припустимо, що вам таки вдалося отримати від АЗС правильно заповнену податкову накладну. Погляньмо, як вам слід внести операцію із придбання ПММ до Реєстру.

Приклад. 28.05.2014 р. директор підприємства придбав ПММ на суму 780 грн. (у тому числі ПДВ — 130 грн.), розрахувавшись за них корпоративною карткою. Продавець — ТОВ «АЗС «Голіон» (ІПН — 755555555555) — видав податкову накладну № 17 того ж дня. До бухгалтерії покупця податкова накладна надійшла наступного дня.

Відобразимо вказану операцію в розділі ІІ Реєстру.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

1

29.05.2014

28.05.2014

17

ПНП

ТОВ «АЗС «Голіон»

755555555555

780

650

130

 

 

 

 

 

 

 

У декларації з ПДВ операція купівлі-продажу ПММ із розрахунком карткою відображається за загальними правилами. Тобто у АЗС (продавця) вона відображається у рядку 1 на дату виникнення податкових зобов’язань відповідно до п. 187.5 ПКУ, а у підприємства-покупця — в рядку 10.1 на дату отримання належним чином оформленої податкової накладної.

 

 Максим Нестеренко, Ігор Хмелевський, податкові експерти

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі