Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. Придбання у неплатника ПДВ: відображаємо за першою подією в ПДВ-обліку

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Придбання у неплатника ПДВ: відображаємо за першою подією в ПДВ-обліку

Підприємство перерахувало постачальнику — неплатнику ПДВ передоплату за партію товару. Коли записати цю операцію до Реєстру та відобразити в декларації з ПДВ? Чи правильно буде це зробити за першою подією — списанням коштів із поточного рахунка? Який документ у такому разі буде підставою для запису?

(м. Мелітополь)

 

Вважаємо, що відображати у ПДВ-звітності придбання у неплатників ПДВ слід за загальним правилом першої події, тобто або за датою списання коштів з банківського рахунка, або за датою отримання товарів/послуг. На це свого часу звертали увагу і податківці (див. лист ДПСУ від 25.10.2011 р. № 4261/6/15-3415-04 // «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 93, с. 6).

Там, зокрема, контролери зазначали: якщо першою подією є передоплата товарів/послуг неплатнику ПДВ, то документом, на підставі якого відображають таку операцію в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (далі — Реєстр), є рахунок або платіжне доручення на перерахування коштів.

Але навіть якщо ви, співпрацюючи з неплатником ПДВ, зробите запис в Реєстрі на дату відвантаження товарів, то покарання за це не має бути.

Великою мірою, придбання у неплатників ПДВ взагалі не повинні потрапляти до Реєстру, хоча і мають засвітитися в декларації. Це випливає з п. 201.15 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI. Детальніше нашу аргументацію див. у газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 14, с. 41.

Проте податківці вимагають вносити до Реєстру всі операції без винятку, апелюючи до п. 1 розд. IV Порядку ведення Реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.11.2013 р. № 708 (далі — Порядок № 708). У цьому пункті зазначено, що в розділі II Реєстру платник ПДВ відображає не тільки податкові накладні, РК, митні декларації, а й інші документи, на підставі яких здійснюється облік придбання товарів/послуг.

Такими іншими документами при придбанні товарів у неплатників ПДВ будуть документи, що засвідчують їх постачання, зокрема товарні накладні, платіжні документи на перерахування грошових коштів при передоплаті тощо.

Заповнити розділ II Реєстру в ситуації, що розглядається, контролери з урахуванням п. 2 розд. IV Порядку № 708 радять так (див. консультацію в підкатегорії 101.21 БЗ):

— у графі 1 проставте номер запису документа, який підтверджує факт придбання товарів. Цей номер перенесіть на цей документ;

— у графі 2 зазначте дату отримання документа;

— до граф 3, 4 перенесіть відповідні реквізити документа;

— у графі 5 проставте позначення «НП»;

— до графи 6 впишіть найменування (прізвище, ім’я, по батькові — для фізособи-підприємця) постачальника;

— у графі 7 проставте умовний ІПН «400000000000»;

— у графі 8 укажіть загальну суму, уключаючи ПДВ;

— у графах 9, 11, 13 і 15 наведіть вартість товарів без ПДВ;

— у графах 10, 12, 14 і 16 проставте нуль.

 

Наталя Білова, податковий експерт

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі