(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 95
  • № 94
  • № 92
  • № 91
  • № 90
  • № 89
  • № 88
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
9/11
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Листопад , 2014/№ 93

Річна інвентаризація. 8. Інвентаризуємо витрати майбутніх періодів та забезпечення

http://tinyurl.com/y2ohmq4z

8.1. Витрати майбутніх періодів

Що є витратами майбутніх періодів? Розібратися в цьому питанні допомагає п. 2.36 Методрекомендацій № 433.

Це витрати, які були здійснені в поточному або попередньому звітному періоді, але відносяться до наступних звітних періодів

Облік витрат майбутніх періодів ведуть на однойменному рахунку 39. Накопичення таких витрат відображають по дебету зазначеного рахунка, а їх списання (розподіл) — по кредиту.

Як зазначає Інструкція № 291, до витрат майбутніх періодів можна віднести витрати, пов’язані з:

— підготовчими роботами до виробництва в сезонних галузях промисловості;

— освоєнням нових виробництв та агрегатів;

— сплатою авансом орендних платежів;

— оплатою страхового поліса;

— оплатою торгового патенту;

— передплатою газет, журналів, періодичних та довідкових видань тощо.

Візьміть до уваги: цей список зовсім не є вичерпним, тому ви можете доповнити його будь-якими витратами, які вже здійснили, але вирішили (або змушені) «притримати на певний час».

Як діє інвентаризаційна комісія під час проведення інвентаризації витрат майбутніх періодів? Вона згідно з п. 7 і п.п. 11.10 Інструкції № 69:

— вивчає первинні документи, на підставі яких сформовано показник рахунка 39;

— перевіряє реальність суми витрат майбутніх періодів, зарахованої на баланс підприємства;

— виявляє розбіжності між фактичною сумою витрат майбутніх періодів та сумою таких витрат за даними бухгалтерського обліку;

— перевіряє правильність списання витрат майбутніх періодів у періоді їх нарахування до складу витрат звітного періоду.

Результати інвентаризації витрат майбутніх періодів робоча інвентаризаційна комісія відображає в Акті інвентаризації витрат майбутніх періодів за формою № инв-11, затвердженою постановою № 241.

Цей документ комісія складає в одному примірнику, підписує та передає до бухгалтерії.

Наведемо зразок заповнення Акта інвентаризації витрат майбутніх періодів за формою № инв-11 на с. 61.

 

8.2. Забезпечення майбутніх витрат і платежів

Забезпечення створюють з метою рівномірного включення передбачуваних у майбутньому виплат до витрат підприємства.

Порядок створення та відображення в обліку забезпечень майбутніх витрат і платежів регулюється П(С)БО 11. Під забезпеченням п. 4 цього стандарту розуміє зобов’язання з невизначеними сумою або часом погашення на дату балансу.

Як визначає п. 13 П(С)БО 11, забезпечення створюють для відшкодування майбутніх операційних витрат на:

— оплату відпусток працівникам;

— додаткове пенсійне забезпечення;

— виконання гарантійних зобов’язань;

— реструктуризацію, виконання зобов’язань у разі припинення діяльності;

— виконання зобов’язань за обтяжливими контрактами тощо.

Забезпечення створюють, якщо в результаті минулих подій виникає зобов’язання, погашення якого, імовірно, призведе до зменшення ресурсів, що втілюють у собі економічні вигоди, та якщо його оцінку може бути достовірно визначено.

Пам’ятайте: для покриття майбутніх збитків від діяльності підприємства забезпечення не створюють (п. 14 П(С)БО 11)

Суму забезпечення визначають за правилами п. 16 П(С)БО 11, тобто за обліковою оцінкою ресурсів (за вирахуванням суми очікуваного відшкодування), необхідних для погашення відповідного зобов’язання, на дату балансу. Забезпечення довгострокових зобов’язань визнають у сумі їх теперішньої вартості.

Майте на увазі: забезпечення використовується для відшкодування тільки тих витрат, для покриття яких воно створене (п. 17 П(С)БО 11).

Такі суми підприємство обліковує на рахунку 47 «Забезпечення майбутніх витрат і платежів».

При інвентаризації забезпечень майбутніх витрат інвентаризаційна комісія:

— перевіряє їх відповідність переліку створюваних забезпечень. Такий перелік затверджує керівник підприємства розпорядчим документом;

— перевіряє обґрунтованість створення того чи іншого виду забезпечення;

— оцінює правильність розрахунку суми створеного забезпечення;

— перевіряє правильність списання сум забезпечень майбутніх витрат і платежів у періоді їх використання;

— оцінює обґрунтованість розміру забезпечень на дату проведення інвентаризації.

Щоб правильно проінвентаризувати забезпечення майбутніх витрат і платежів, ураховуйте вимоги п.п. 11.10 Інструкції № 69. Ось вони:

залишок забезпечення на виплату відпусток станом на кінець звітного року визначають розрахунково. Для цього беруть до уваги кількість днів не використаної працівниками підприємства щорічної відпустки та середньоденну оплату праці працівників. У свою чергу, середньоденну зарплату визначають відповідно до Порядку № 100;

— при інвентаризації забезпечення на виплату передбаченої законодавством винагороди за вислугу років уточнюють розмір забезпечення, який не повинен перевищувати суми нарахованої винагороди та підлягає включенню до складу витрат виробництва й обігу (п.п. «б» п.п. 11.10 Інструкції № 69);

— до суми забезпечень на виплату відпусток та винагороди за вислугу років додають відрахування на державне соціальне страхування із цих сум (у частині нарахувань) за встановленими нормативами (п.п. «в» п.п. 11.10 Інструкції № 69);

— при інвентаризації страхового резерву небанківської фінансової установи, що створюється для покриття ризиків неповернення основного боргу за кредитами, обґрунтовують відповідність залишку зазначеного резерву на дату інвентаризації граничному розміру такого резерву, визначеного згідно із законодавством (п.п. «г» п.п. 11.10 Інструкції № 69).

Якщо в результаті інвентаризації встановлено, що в майбутньому відсутня імовірність вибуття активів для погашення зобов’язань, то сума створеного забезпечення підлягає сторнуванню (п. 18 П(С)БО 11).

Для відображення результатів інвентаризації забезпечень майбутніх витрат і платежів спеціально розробленої форми акта не існує. Але це не проблема. Ви легко можете розробити свою форму. Єдине, що потрібно зробити, — урахувати особливості формування забезпечень та показники, що впливають на них.

Зразок заповнення Акта інвентаризації забезпечень майбутніх витрат і платежів ми навели на с. 63.

 

 

висновки

  • Інвентаризаційна комісія під час проведення інвентаризації витрат майбутніх періодів виявляє розбіжності між фактичною сумою витрат майбутніх періодів та сумою таких витрат за даними бухгалтерського обліку.

  • Результати інвентаризації витрат майбутніх періодів робоча інвентаризаційна комісія відображає в Акті інвентаризації витрат майбутніх періодів за формою № инв-11.

  • Якщо в результаті інвентаризації забезпечень майбутніх витрат і платежів установлено, що в майбутньому відсутня імовірність вибуття активів для погашення зобов’язань, то суму створеного забезпечення потрібно відсторнувати.

  • Відобразити результати інвентаризації забезпечень майбутніх витрат і платежів можна в самостійно розробленій формі.

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
інвентаризація, витрати майбутніх періодів, забезпечення додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті