Теми статей
Обрати теми

Ліквідуємо ОЗ: «коригувальні» ПЗ не нараховуємо

Дзюба Наталія
У зв’язку з неможливістю подальшої експлуатації об’єкта основних засобів підприємство прийняло рішення про його ліквідацію. Хоча об’єкт фактично повністю втратив свій ресурс (його ремонт/відновлення є економічно недоцільним), проте в обліку він залишився недоамортизованим. Чи потрібно коригувати податковий кредит на суму «вхідного» ПДВ, що припадає на недоамортизовану частину об’єкта основних засобів?

Перш ніж відповісти на запитання, давайте пригадаємо,які наслідки в обліку матиме ліквідація об’єкта основних засобів. Так, у разі виведення об’єкта основних засобів з обліку за самостійним рішенням підприємству доведеться:

1) в обліку з податку на прибуток:

— з місяця, наступного за місяцем виведення об’єкта основних засобів з експлуатації, припинити нарахування амортизації;

— недоамортизовану суму (суму вартості, що амортизується, за вирахуванням сум накопиченої амортизації за таким об’єктом) віднести до витрат (п. 146.16 ПКУ);

2) у ПДВ-обліку нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ виходячи зі звичайних цін, але не нижче балансової вартості об’єкта основних засобів на момент ліквідації (п. 189.9 ПКУ). Але якщо податковому органу буде надано відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення об’єкта основних засобів в інший спосіб, унаслідок чого такий об’єкт не може використовуватися в майбутньому за первісним призначенням, нараховувати податкові зобов’язання не потрібно (абзац другий п. 189.9 ПКУ).

Згідно з роз’ясненнями податківців (див. підкатегорію 101.06 БЗ) відповідний документ — це:

— Акт про списання основних засобів типової форми № ОЗ-3 (ОЗ-4);

— висновок (рішення) експертної комісії.

Подавати Акт за формою № ОЗ-3 (ОЗ-4) та рішення комісії потрібно разом із декларацією з ПДВ за звітний період, у якому проводиться ліквідація.

А тепер час відповісти й на запитання, яке цікавить: що ж із сумами «вхідного» ПДВ, які припадають на недоамортизовану частину об’єкта, що ліквідується?

Податківці наполягають, щоб платники в ліквідаційних випадках як своєрідну компенсацію раніше відображеного податкового кредиту нараховували податкові зобов’язання з ПДВ виходячи із залишкової вартості об’єкта, який ліквідується, що склалася на початок звітного періоду, в якому відбувається ліквідація (див. консультацію в підкатегорії 101.02 БЗ).

Однак, як мовиться, «що занадто, то не здраво». Ми вважаємо, що податківці тут явно перегинають палицю.

Право на податковий кредит за об’єктом основних засобів, який ліквідується, у підприємства має зберігатися

Про жодні ПДВ-зобов’язання в цих умовах не може бути й мови. Адже об’єкт основних засобів чесно відслужив підприємству, віддавши на благо господарської діяльності в межах оподатковуваних операцій весь свій ресурс, і саме під час такого використання став непридатним.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі