Реєстр ведемо, але до податкової не надсилаємо.
А тепер все по порядку. І почнемо з «давнього друга» — Реєстру виданих і отриманих податкових накладних (Реєстру ПН). Доля його така: після 01.01.2015 р. у Податковому кодексі України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі — ПКУ) про нього жодного слова. Колишній п. 201.6 ПКУ, що зобов’язував платників ПДВ відображати вхідні та вихідні податкові накладні в Реєстрі ПН, з ПКУ вилучено.
Крім того, п. 201.15 ПКУ більше не вимагає від платників щомісячно подавати до податкової в електронному вигляді копії Реєстрів ПН.
Тобто старий Реєстр ПН з нового року вести і тим більше подавати щомісячно до податкової не потрібно.
Це, звичайно, добре. Але щоб спростити заповнення звітності з ПДВ, зручніше, звичайно, продовжити вести облік ПН у Реєстрі ПН. Щоправда, тільки (!) для ПН/«ввізних» МД і тільки для себе.
Обов’язковим з 01.01.2015 р. є спрощений реєстр — Реєстр документів (п. 201.111 ПКУ). У ньому повинні враховуватися документи, перелічені в пп. «а» — «в» п. 201.11 ПКУ:
— транспортні квитки, готельні рахунки, рахунки, що виставляються за послуги зв’язку та інші послуги, вартість яких визначається за показаннями приладів обліку;
— касові чеки, що містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку;
— бухгалтерські довідки, складені згідно з п. 198.5 ПКУ.
Увага! Вести його потрібно з 01.01.2015 р. Але доки офіційної форми Реєстру документів немає, нічого не залишається, як підготувати його самостійно, підгледівши форму Реєстру ПН, затверджену наказом Мінфіну від 22.09.2014 р. № 958.
Його електронну копію до податкової щомісячно разом з декларацією з ПДВ подавати також не потрібно.
Так само ситуацію роз’яснюють і податківці (див. лист ДФСУ від 17.02.2015 р. № 5292/7/99-99-19-03-02-17). Проте вони допускають можливість ведення спільного Реєстру (в якому будуть і ПН/МД і документи — замінники ПН).