Теми статей
Обрати теми

Заповнюємо додатки до декларації з ПДВ. Додаток 8 (Д8)

податкові експерти Адамович Наталя, Нестеренко Максим, Павленко Олексій, Солошенко Людмила

Заяву зі скаргою на постачальника товарів/послуг (додаток Д8) покупець подає у разі (п. 201.10 ПКУ та п. 17 розд. III Порядку № 966):

1) відмови постачальника надати податкову накладну (ПН);

2) порушення постачальником порядку заповнення ПН;

3) порушення постачальником порядку реєстрації ПН в ЄРПН.

Не дочекавшись ПН або отримавши її без реєстрації в ЄРПН чи з помилкою, покупець втрачає право на податковий кредит

З 01.01.2015 р. з ПКУ виключено норму, що давала право платнику податку за таких обставин сформувати податковий кредит звітного періоду на підставі заяви зі скаргою на такого постачальника. На це звертають увагу і податківці (див. лист ДФСУ від 17.02.2015 р. № 5292/7/99-99-19-03-02-17).

Востаннє на підставі заяви Д8 включити до податкового кредиту суми ПДВ можна було в декларації за грудень / ІV квартал 2014 року.

Тепер направлена заява зі скаргою (додаток Д8) служить тільки підставою для проведення документальної позапланової перевірки у продавця. Мета перевірки — з’ясувати, чи нарахував продавець податкові зобов’язання з ПДВ за операцією із зіпсованою / не виписаною ПН.

Адже згідно з п. 201.10 ПКУ нереєстрація складеної ПН в ЄРПН та/або порушення порядку її заповнення не звільняє продавця від обов’язку включити суму ПДВ за такими ПН до складу податкових зобов’язань звітного періоду.

Подати додаток Д8 можна:

— або зразу — до декларації за звітний період, у якому очікували/отримали зіпсовану або незареєстровану ПН;

— або протягом 60 календарних днів, наступних за граничним строком подання податкової декларації за період, в якому ви очікували/отримали зіпсовану або незареєстровану ПН. Детально про те, як рахувати цей 60-денний строк, читайте в «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 4, с. 13.

До заяви, як і раніше, потрібно додати копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Відскануйте ці документи та надішліть їх разом з декларацією в електронному вигляді.

Основна частина додатка Д8 складається з двох таблиць. Розглянемо порядок їх заповнення детальніше.

Заява про відмову продавця товарів/послуг надати ПН

Постачальник

найменування (прізвище, ім’я, по батькові — для фізичної особи)

Зазначається повна або скорочена назва відповідно до статутних документів юрособи чи повністю П. І. Б. фізособи-підприємця. Дані для заповнення цього рядка можна узяти з договору на постачання товарів/послуг або первинних документів, що підтверджують факт здійснення госпоперації, яка залишилася без ПН

індивідуальний податковий номер

ІПН постачальника можна дізнатися з первинних документів або ж з ПН, наданих таким постачальником раніше (якщо ви мали відносини з таким контрагентом до цього). Також ІПН постачальника можна знайти на сайті ДФСУ в розділі «Дані реєстру платників ПДВ» (http://www.sfs.gov.ua/rpep)

Дата виникнення податкових зобов’язань

Зазначається дата події, що відбулася раніше: — дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а у разі постачання товарів/послуг за готівку — дата оприбуткування коштів у касі платника податку; — дата відвантаження товарів, а для послуг — дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг. Визначається така дата на підставі первинних документів

Придбання товарів/послуг

обсяг поставки (без податку на додану вартість)

У цих графах зазначається обсяг постачання товарів/послуг без ПДВ і безпосередньо сума ПДВ. Переносимо їх з первинних документів, що підтверджують факт здійснення госпоперації. Причому на відміну від колишньої форми цього додатка, тут враховуються абсолютно всі покупки, незалежно від мети їх подальшого використання. Раніше ж заявити в цій таблиці можна було тільки про не виписану ПН на товари/послуги, що використовуються в рамках господарської діяльності для здійснення оподатковуваних операцій

сума податку на додану вартість

Причини відмови продавця товарів/послуг надати ПН

номер і дата документа, що засвідчує факт відмови

Податківці хочуть тут бачити реквізити (дату і номер) листа, надісланого постачальникові, з вимогою надати ПН. Причому на нього має бути отримана відповідь з відмовою. Але ж ні п. 201.10 ПКУ, ні Порядок № 966 не вимагають подібного документообігу. Тому якщо такий лист є, зазначте його реквізити. Якщо ж вимоги надсилалися в усній формі або засобами електронного зв’язку, то цю графу не заповнюйте

пояснення

Тут описується причина відмови. Наприклад, «Постачальник відмовився видати податкову накладну за першою подією — відвантаженням товару»

 

Заява про порушення продавцем порядку заповнення ПН та/або порядку її реєстрації в ЄРПН

Постачальник

найменування (прізвище, ім’я, по батькові — для фізичної особи)

Зазначається повна або скорочена назва відповідно до статутних документів юрособи або повністю П. І. Б. фізособи-підприємця. Назву / П. І. Б. можна взяти із зіпсованої / незареєстрованої в ЄРПН ПН*

індивідуальний податковий номер

ІПН постачальника переноситься із зіпсованої / незареєстрованої в ЄРПН ПН*

Податкова накладна

дата

Зазначається номер і дата складання ПН, зіпсованої / незареєстрованої в ЄРПН*

номер

обсяг поставки (без податку на додану вартість)

Обсяг поставки товарів/послуг без ПДВ і безпосередньо суму ПДВ беремо із зіпсованої / незареєстрованої в ЄРПН ПН*

сума податку на додану вартість

Опис порушення продавцем порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних

Тут доведеться описати сіль порушення, допущеного постачальником при заповненні ПН, або повідомити про факт нереєстрації ПН у ЄРПН. Наприклад, «Податкова накладна була заповнена російською мовою», «Постачальник не зареєстрував податкову накладну у Єдиному реєстрі податкових накладних»

* Для довідки: з урахуванням електронізації ПН отримувати електронні ПН покупець може безпосередньо з ЄРПН. Для цього згідно з п. 201.10 ПКУ слід направити електронний запит до ЄРПН. На нього приходить відповідь про реєстрацію в ЄРПН, а також сама ПН в електронному вигляді. За таким запитом можна отримувати відомості про ПН, зареєстровані на конкретну дату або за списком документів (наприклад, щодо конкретного контрагента). Деяке програмне забезпечення дозволяє продавцеві самостійно відправляти ПН покупцям. Тоді ПН приходить від продавця.

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі