Теми статей
Обрати теми

Дві «коригувальні» події не обов’язкові

Нестеренко Максим, податковий експерт
Лист ДФСУ від 08.10.2015 р. № 21401/6/99-99-19-03-02-15

висновок документа


Постачальник має право при поверненні товарів від неплатника ПДВ скласти РК та зменшити нараховану суму ПЗ з ПДВ після реєстрації РК в ЄРПН

Проблема, що її порушено у листі, який коментується, не нова. Стосується вона випадків, коли постачальнику треба здійснити коригування своїх податкових зобов’язань (ПЗ) з ПДВ за операцією постачання неплатнику ПДВ. Причому в тому випадку, коли постачальник відвантажив товар, а покупець (неплатник) не встиг його оплатити й повернув назад.

Приводом для дискусії було різне тлумачення п. 192.2 ПКУ, що дозволяє зменшити ПЗ у випадку коли змінилася сума компенсації за вартість товарів/послуг, наданих особам, що не були платниками ПДВ на дату постачання. Але лише за умови, що покупець повернув раніше поставлені товари у власність постачальника, а останній надав отримувачу повну грошову компенсацію їх вартості.

Податківці протягом певного часу наполягали, що підстав для ПДВ-коригування немає, оскільки не відбулися обидві події, зазначені у п. 192.2 ПКУ. Але потім (див. БЗ 101.07) пристали на більш зважену позицію. Щоправда, стосується вона ситуації, коли постачальник повертає неплатнику аванс, за яким іще не здійснював постачання. Тобто фіскали за певних умов визнають право постачальника коригувати ПЗ у операціях з неплатником ПДВ за першою (вона ж єдина) подією. Сьогоднішній лист дає підстави для оптимізму щодо можливості зменшити ПЗ й тоді, коли «ходили» не гроші, а товари.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі