(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
10/14
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Жовтень , 2015/№ 80

«Непрості» люди: як порозумітися

Ви слово — вам десять у відповідь! Тільки поглянули, а він уже образився смертельно. Попросили — злиться. Зробили зауваження — плаче. Хотіли порадитися — мовчить!

Трапляються на життєвому шляху люди, з якими важко спілкуватися. Та що там важко, іноді нестерпно! А якщо це ваш колега чи, боронь Боже, начальник? Що робити? Поговоримо про те, як спілкуватися зі складними людьми.

У складної у спілкуванні людини одна риса характеру стає визначальною. Це не означає, що в неї немає інших рис. Просто якась одна загострюється і вирізняється з-поміж інших. Та так, що приховати її від інших людей неможливо. І навіть обходячи її десятою дорогою, все одно друзі, колеги, знайомі і просто оточуючі люди на цю рису натикаються і кажуть, наприклад: «Ех, який же Іван Іванович все ж таки образливий», — або — «ну який же він запальний».

Уже, напевно, кулаки засвербіли: «А як же з ними, з цими складними, обходитися?»

Незважаючи на все розмаїття складних людей і різноманіття тарганів, які проживають у них у головах, є певні принципи спілкування з ними:

1. Пам’ятайте, що за всякою поведінкою або висловлюванням ховається особистий інтерес. Подумайте, чого прагне досягти людина своєю поведінкою. Чи можете ви їй це дати? Переведіть спілкування на обговорення цього інтересу.

2. Не йдіть на поводі. Зберігайте спокій і нейтралітет, як Швейцарія. Адже, урешті-решт, ця людина поводиться так, щоб спровокувати у вас якусь реакцію. Наприклад, кричить, щоб налякати чи вивести з себе. Якщо ви не реагуєте, то вона розгублюється і не знає, що робити.

3. Налаштуйтеся на співпрацю. Головне — це досягти спільного результату, а не хто що сказав та як образив.

4. Підходьте індивідуально до кожного типу.

Розділимо непростих у спілкуванні людей на типи і визначимо, як поводитися з кожним із них.

«Агресивний». Дратується з приводу і без, грубіянить, образливо жартує, розмовляє на підвищених тонах, пре напролом заради досягнення своїх цілей.

Як спілкуватися? Будьте зібрані та спокійні. У жодному разі не кричіть у відповідь. Дайте йому випустити пару. Коли він договорить, викладіть свої аргументи швидко і структуровано. Дізнайтеся, чого він хоче. Поступайтеся в малому, але не відступайте від свого.

«Скаржник». Людина, яка увесь час скаржиться на життя, на обставини, на роботу, на інших людей. Вона бачить світ сірим і неприємним.

Як спілкуватися? Вислухайте її, адже вона так цього хоче. Поспівчувайте і пожалійте. Покажіть, що розумієте. Знайдіть разом вирішення проблеми або переведіть розмову в інше русло.

«Мовчун». Що в нього на душі? Знає тільки він. Мовчить. Ви йому веселу історію, а він мовчить. Сумну — мовчить. Нісенітну — брову підніме і мовчить. Проблема якраз у тому, що зрозуміти, чого він хоче і що збирається вчинити, неможливо.

Як спілкуватися? Спробуйте розговорити. Основне завдання — все ж таки отримати інформацію. Ставте відкриті запитання: «А що ви думаєте з цього приводу?» Діліться своїми версіями, як краще зробити. Головне — не перегніть палицю: якщо він уперся і ніяк не піддається, перенесіть розмову.

«Песиміст». Вважає за краще казати «ні». Він заздалегідь переконаний, що будь-яке діло приречене на провал, а тому не згоден. Його негативна оцінка проектів і відмови дратує оточуючих, що веде до конфліктів.

Як спілкуватися? Покажіть, що ви цінуєте та шануєте його думку. Дайте йому час подумати. Можете навіть трішки перебільшити його побоювання. Мовляв, дійсно все так страшно, як ви говорите, навіть гірше. Ми це враховуємо, але може, все ж таки спробуємо? Зробіть його своїм союзником.

«Надпоступливий». Песиміст навпаки. Надпоступливий завжди говорить «так». Ось тільки це, як і всі інші приємні слова, нічого не варте. Слова в нього розходяться з ділом.

Як спілкуватися? Заохочуйте щирість у вираженні сумнівів з приводу можливості зробити щось, установіть довірчі відносини. Якщо йому з вами комфортно, він до вас звик і довіряє, то він перестане погоджуватися з усім підряд.

«Всезнайко». Ось уже ходяча енциклопедія. Він знає, як вам краще вчинити і що сказати, як правильно писати, куди дивитися, як будувати відносини тощо. Одне погано — це швидше за все показуха. Він просто хоче всіх повчати, але зовсім не обов’язково сам уміє робити те, чому вчить.

Як спілкуватися? Показуйте, що для вас важливі його знання та поради. Адже саме для цього визнання він і поводиться таким чином. Це не означає, що ви повинні виконувати його поради беззастережно. Оберіть ті, що дійсно чогось варті, а інші сміливо відкиньте.

«Брехун повсюдний незвичайний». У суспільстві брешуть усі. Той прибрехав у компліменті, цей у пояснювальній. Але бувають особливо видатні брехуни. Вони брешуть про все і до такої міри, що вже неможливо відрізнити брехню від правди, неможливо розібратися, чи одружений він і скільки в нього дітей, подав він звіт чи ні. Що б найскладніше ви не запитали, він вивернеться і збреше. І так його попередня брехня ув’язується з наступною, і порятунку від неї немає.

Як спілкуватися? Там, де його брехня вам не шкодить, не звертайте на неї уваги. Але у принципових для вас питаннях завжди перевіряйте його слова справою, фактом і за допомогою інших людей. Запитуйте, чим він може підтвердити свої слова, як це можна перевірити тощо.

«Квазі-альтруїст». «Квазі» — у сенсі хибний. Він так усім хоче допомогти, він робить оточуючим тільки добро, безкорисливо і безкоштовно, він ставить чужі інтереси вище за власні. Одна біда — це все на словах. Ні, він дійсно може вам допомогти, ось тільки потім ви дізнаєтеся від інших людей, як йому було важко вам, егоїстичному, таку важку послугу надавати. Ба, навіть більше — через деякий час він попросить компенсації: «Ти ж пам’ятаєш, як я тобі? Тепер давай ти мені».

Як спілкуватися? Краще не допускати того, щоб ця людина щось для вас зробила. Якщо так вийшло і вона висуває претензії, відповідайте з опорою на реальність: «Так, ви мені дуже допомогли, але я вам уже віддячив». Насправді ви дійсно нічого не винні такій людині. Вона хотіла допомогти — вона допомогла! Не дозволяйте їй зробити з вас «боржника».

Нехай «непростих» людей у вашому житті буде поменше, а цікавих більше. Але якщо все ж таки зустрінуться вам всезнайки, мовчуни, брехуни та інші, ви завжди знаєте, що робити.

складні люди, спілкування додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті