Теми статей
Обрати теми

«Роздрібний» акциз з «давальницького» пального: чудеса та й годі!

Олексій Павленко, податковий експерт
Лист ДФСУ від 20.07.2016 р. № 24565/7/99-99-15-03-03-17

висновок документа


Якщо замовник заправляє власним пальним техніку підрядника і при цьому немає розрахунків у готівковій та/або безготівковій формі, то такі операції не є об’єктом обкладення «роздрібним» акцизним податком, а замовник не є його платником

У листі, що коментується, податківці закріпили низку висновків про сплату «роздрібного» і «лівопального» акцизу. Більшість висновків уже прозвучали в їх нещодавніх роз’ясненнях на «акцизні» теми. У тому числі у листі продублювали висновки і тих роз’яснень, з якими ви вже знайомі (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 37, с. 3, № 59, с. 5).

Зокрема, про те, що:

— суб’єкту господарювання, який використовує пальне виключно для власних потреб, немає потреби реєструватися платником «лівопального» акцизу;

— при заправці пальним власної техніки через власні паливозаправні колонки «роздрібний» акциз з таких обсягів не сплачується. Якщо відпуск пального здійснюється одночасно для заправки як власної техніки, так і техніки сторонніх організацій, об’єктом обкладення роздрібним акцизом є тільки обсяги заправки автотранспорту сторонніх організацій;

— операції з видачі (купівлі-продажу) смарт-карт та/або талонів на пальне не є операціями з реалізації пального в розумінні абзацу другого п.п. 14.1.212 ПКУ. Тому в таких ситуаціях, коли немає фактичного отримання пального та його фізичного відпуску споживачу (або інших операцій з реалізації пального), суб’єкт не повинен реєструватися платником «лівопального» акцизу.

Крім того, у листі зазначено, що коли за договором підряду пальним замовника заправляється техніка підрядника, замовнику необхідно зареєструватися платником «лівопального» акцизу. А також прописано нюанси такої реєстрації та «акцизного» обліку (зокрема, виписки АН у подібних ситуаціях).

А ось далі (увага!) у цій частині листа сформульовано висновок, протилежний до попередніх роз’яснень фіскалів. Там зазначається: якщо при заправці техніки підрядника власним пальним замовника розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі не здійснюються, то такі обсяги пального не є об’єктом обкладення «роздрібним» акцизом, і замовник не є його платником!

Цей момент тішить, бо раніше (див., наприклад, лист ДФСУ від 09.06.2016 р. № 12869/99-99-15-03-03-15 // «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 59, с. 5) фіскали писали, що «роздрібний» акциз з таких обсягів замовник сплачувати зобов’язаний. Ми їх обґрунтовано критикували за настільки незаконний висновок. І ось, як бачимо, у цьому питанні вони «протверезіли» ☺ і дозволили не обкладати такі обсяги «роздрібним» акцизом за відсутності розрахункових операцій. Тому замовникам, які заправляють «давальницьким» пальним техніку підрядника, краще не проводити такий відпуск пального через РРО (у разі, коли АЗС замовника/його пункт відпуску пального обладнані РРО).

Але врахуйте, що податківці дозволяють не застосовувати касові апарати тільки при відпуску пального з окремих ємностей, спеціально призначених для зберігання та відпуску партій пального, за які не здійснюється готівковий та/або безготівковий розрахунок (див. лист ДПАУ від 19.01.2006 р. № 834/7/23-8017). Якщо ви саме так організовуєте заправку пальним техніки підрядника, тоді у фіскалів взагалі жодних зачіпок не буде, щоб вимагати сплати з цих обсягів «роздрібного» акцизу.

Буде непогано, якщо податківці ще напишуть, що при безоплатних («благодійних») заправках «роздрібний» акциз у «благодійника» не виникає. Але настільки вони поки що не змилосердилися. Що ж, чекатимемо. Хоча останні їх роз’яснення — більш-менш тверезі, що вселяє надію…

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі