Теми статей
Обрати теми

Помилка в реквізиті «Зведена податкова накладна»

Василенко Ольга, податковий експерт
У зведеній податковій накладній забули поставити відмітку «Зведена податкова накладна». Чи потрібно виправляти цю помилку і як це зробити?

Ми вважаємо, що помилку в реквізиті «Зведена податкова накладна» можна взагалі не виправляти. Причому, незалежно від того, на кого (платника чи неплатника ПДВ) таку ПН виписано.

Хоча попередимо: необхідність заповнення цього реквізиту передбачена п. 11 та 19 Порядку № 1307. Але, незважаючи на це, ніякої відповідальності за його незаповнення ПКУ не передбачає. Крім того, адміністративна відповідальність посадовцям підприємства згідно зі ст. 1631 КпАП в цьому випадку теж не загрожує. Адже порушення порядку ведення податкового обліку податківці вбачають тільки у тому разі, якщо помилка вплинула на задекларовані податкові зобов’язання (див. листи ДФСУ від 17.02.2016 р. № 3567/6/99-99-10-03-02-15, від 04.02.2016 р. № 2368/6/99-99-19-03-02-15, а також БЗ 101.30). А помилка у реквізиті «Зведена податкова накладна» такого впливу явно не робить.

Для покупця — платника ПДВ, що отримав зведену ПН без відповідної відмітки, теж жодної небезпеки не убачається. Адже цей реквізит не є обов’язковим реквізитом ПН з п. 201.1 ПКУ. А отже,

ця помилка в ПН не може вплинути на право покупця відобразити за нею ПК

Щоправда, податківці з цим можуть і не погодитися. Цілком можливо, що вони взагалі не визнають таку ПН зведеною і заявлять, що ПН не надає права на ПК, оскільки складена неправильно (на зазначену в ній дату у покупця відсутня оподатковувана операція на відповідну суму).

Проте врахуйте: помилка в порядку заповнення ні в якому разі не може вплинути на право складання зведених ПН, передбачене пп. 198.5 та 201.4 ПКУ. Тому погоджуватися з такими «вигадками» податківців ні в якому разі не варто.

Якщо ж ваш покупець — обережний платник і сперечатися з податківцями не готовий або ви з якоїсь іншої причини будь-що бажаєте виправити допущену помилку, запам’ятайте: виправити її не так-то просто. Тут є два варіанти.

Варіант 1. Іти за вказівками абз. 5 п. 21 Порядку № 1307. Нагадаємо, що цим абзацом урегульовано порядок виправлення помилок, допущених при складанні ПН, не пов’язаних зі зміною компенсації вартості товарів/послуг. Саме такою є помилка у реквізиті «Зведена податкова накладна». Згідно з цим абзацом у такому разі складається РК, в якому зазначають виправлені дані. Складність цього варіанту в тому, що РК не містить реквізиту «Зведена податкова накладна». Щоправда, на наш погляд, помилку цілком можна виправити, скориставшись реквізитом «До зведеної податкової накладної» (звісно, якщо програмне забезпечення пропустить такий РК і він успішно буде зареєстрований в ЄРПН). Але якщо ви хочете на 100 % себе убезпечити, то скористуйтеся другим варіантом.

Варіант 2. Виконати дві такі дії:

1) скласти РК, яким відкоригувати відображені в ПН показники (нібито ПН взагалі була складена помилково);

2) скласти нову ПН, що повністю повторює відкориговану ПН, тільки з відповідною «зведеною» відміткою.

Щоправда, якщо виправлення відбувається після закінчення 15 календарних днів з дня складання ПН, то підприємству доведеться сплатити штраф за несвоєчасну реєстрацію ПН, передбачений п.п1201.1 ПКУ.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі