(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 94
  • № 93
  • № 92
  • № 91
  • № 90
  • № 89
  • № 88
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
14/26
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Листопад , 2016/№ 95

Чи надавати облікові регістри перевіряючим?

http://tinyurl.com/y384a3lw
На підприємстві проходить перевірка. Перевіряючі вимагають надати деталізовані (з назвами операцій і контрагентів) картки за рахунками, що їх цікавлять. Підкажіть, чи зобов’язане підприємство виконувати цю вимогу? І як визначити ступінь деталізації облікових регістрів, яку повинне забезпечити підприємство?

Якщо ведення відповідних карток з необхідним ступенем деталізації передбачене внутрішніми документами підприємства, то надати їх перевіряючим доведеться. Якщо ж згідно з внутрішніми документами вести такі картки підприємство не зобов’язане, то спеціально для контролерів їх складати не потрібно. Пояснимо детальніше.

Згідно з п.п. 75.1.2 ПКУ перевірка проводиться у тому числі на підставі регістрів бухгалтерського обліку, ведення яких передбачене законом. Право контролерів вимагати такі регістри при проведенні перевірки закладено в п.п. 20.1.6 ПКУ. А обов’язок платника надати їх перевіряючим — у п. 85.2 ПКУ. З цього випливає висновок:

якщо підприємство зобов’язане вести певний обліковий регістр, то при проведенні перевірки контролери можуть його вимагати, а платник зобов’язаний його надати

Залишається тільки визначити, які облікові регістри підприємство зобов’язане вести згідно із законодавством.

А законодавство стосовно цього жодних визначених меж не встановлює. Воно тільки говорить (див. п. 5 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV), що підприємство самостійно:

обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації з дотриманням єдиних засад, установлених цим Законом, і з урахуванням особливостей своєї діяльності та технології обробки облікових даних;

затверджує правила документообігу та технологію обробки облікової інформації, додаткову систему рахунків і регістрів аналітичного обліку.

Отже, підприємство самостійно вирішує, які облікові регістри та з яким ступенем деталізації йому складати, і закріплює відповідне рішення у своїх внутрішніх документах (наприклад, у наказі про організацію бухгалтерського обліку).

Підприємство зобов’язане вести (а отже, й надавати контролерам!) тільки ті облікові регістри, ведення яких передбачено його внутрішніми документами

Проте часто буває, що у своїх внутрішніх документах конкретного переліку регістрів, що використовуються (і тим більше ступінь їх деталізації), підприємства не встановлюють. А просто зазначають, що бухгалтерський облік ведеться із застосуванням певної комп’ютерної програми.

Майте на увазі: у такому разі «відбитися» від вимог контролерів буде набагато складніше. Адже тоді вони по суті мають право вимагати будь-які регістри, що формуються цією програмою (хоча про всі її можливості вони можуть і не знати). А виготовити їх копії на паперових носіях — ваш обов’язок ( п. 6 ст. 9 «бухоблікового» Закону).

Тому, щоб уникнути зайвих спорів, і перелік використовуваних облікових регістрів, і ступінь їх деталізації у своїх внутрішніх документах слід установити.

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
податкова перевірка, облікові регістри додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті