(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
10/12
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Травень , 2017/№ 38

Відповідальність за неподання «туристичної» статистики

Підприємство подало статистичний звіт за ф. № 1-туризм з порушенням строку. Яка відповідальність за такі дії?

Спеціальний Закон про статистику* визначає обов’язок суб’єктів господарювання подавати статистичну звітність державним статистичним органам. Інформація, наведена у статистичній звітності, має бути достовірною і подається органам державної статистики у повному обсязі за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, і у визначені строки (ст. 18 Закону про статистику). За порушення цієї вимоги винні особи несуть відповідальність згідно із законом (ст. 20 Закону про статистику).

* Закон України «Про державну статистику» від 17.09.92 р. № 2614-XII.

Якщо суб’єкт господарювання — учасник ринку туристичних послуг — несвоєчасно подав до органів держстатистики спеціалізований «туристичний» звіт за ф. № 1-туризм, то він порушив вимоги законодавства про статистику і несе за це відповідальність. Законом, який визначає, про яку саме відповідальність ідеться, є КпАП. Згідно зі ст. 1863 КПАП, караються такі правопорушення, як: (1) неподання органам державної статистики даних для проведення державних статистичних спостережень; (2) подання даних недостовірних і не в повному обсязі; (3) подання даних не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією; (4) подання даних із запізненням.

Тож несвоєчасне подання статистичного звіту за ф. № 1-туризм тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді адмінштрафів, накладених на посадових осіб суб’єктів господарювання. Розмір таких штрафів — від 10 до 15 нмдг (від 170 до 255 грн.) за перше правопорушення і від 15 до 20 нмдг (від 255 до 340 грн.) за повторне правопорушення протягом року.

Накладати такі штрафи має право керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, його заступники, а також інші уповноважені керівником посадові особи цього органу. Органи держстатистики розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 1863 КпАП ( ст. 2443 КпАП). Тобто накладати штраф за несвоєчасне подання статистичної звітності посадові особи органів держстатистики можуть самостійно, без звернення до суду.

Водночас нагадуємо, що для адмінштрафів встановлено строк давності — їх може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до КпАП підвідомчі суду ( ст. 38 КпАП).

Штрафи за несвоєчасну подачу статистичної звітності суду не підвідомчі, про що прямо говорить ст. 2443 КпАП. І неподача статистичного звіту не є триваючим правопорушенням. Принаймні такої думки дотримуються податківці у своїй консультації із БЗ, підкатегорія 138.03. У зазначеній консультації несвоєчасне подання декларацій та звіту з ЄСВ податківці відносять до адміністративних правопорушень, що мають разовий характер. Вважаємо, що такий самий принцип діє і у випадку, коли ідеться про несвоєчасне подання статистичної звітності.

Тож можна стверджувати, що якщо органи статистики не наклали адмінштраф протягом двох місяців з дати несвоєчасного подання звіту за ф. № 1-туризм, суб’єкт господарювання — учасник ринку туристичних послуг — вільний від цього штрафу.

статистичний звіт, форма № 1-туризм, порушення строку подання, штрафи, відповідальність додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті