Теми статей
Обрати теми

Декілька рішень про відмову в реєстрації ПН в одній скарзі

Амброзяк Наталя, юрист
За матеріалами категорії 133.01 Бази знань

висновок документа


Платник податків може оскаржити в одній скарзі всі рішення комісії ДФС про відмовлення у реєстрації ПН/РК, оскільки чинним законодавством не встановлено таких обмежень

Ідеться про адміністративне оскарження рішення(нь) комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних (ПН) і розрахунків коригувань (РК) у ЄРПН*.

* Єдиний реєстр податкових накладних.

Власне кажучи, висновок податківців очікуваний, але, мабуть, не для всіх очевидний. Адже у вас напевно виникали сумніви з приводу того, чи можна в скаргу «впихнути» рішення за всіма «відмовними» ПН.

Зрозуміти такі метання можна. Варто тільки поглянути на п.п. 56.23.2 ПКУ, де встановлюються особливості оскарження цих специфічних рішень. Скрізь вживається слово «рішення» в однині. ПН та РК не стали винятком. І ситуація не міняється, навіть якщо ми заглибимося подалі у «нетрі» Кодексу.

Практично та ж історія з Порядком № 485. По всьому тексту ми натрапляємо на згадку про рішення, ПН та РК в однині. Окрім одного пункту — п. 18 Порядку. Зокрема, задоволення скарги є підставою для реєстрації у ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, вказаних у скарзі, з урахуванням вимог п. 2001.3 ПКУ (наявність регліміту).

Саме формулювання п. 18 Порядку № 485 доводить, що в одну скаргу можна «втулити» хоч 100 рішень. Інше питання — доцільність.

Фахівці ДФСУ в роз’ясненні, що коментується, пішли простішим шляхом. Процитували положення ПКУ і Порядку № 485, що регулюють питання подання скарги і її змісту. Потім дійшли висновку, що законодавство не містить обмежень з приводу зазначення в цьому документі лише одного рішення.

І з цим висновком теж не можна не погодитися.

Проте тут виникає не менш цікавий момент. Якщо ми можемо вмістити в одному зверненні спростування декількох рішень про відмову в реєстрації ПН/РК, то як тоді виноситиметься рішення за результатами розгляду скарги?

Проблема в тому, що Порядок № 485 передбачає всього один «вердикт» на одну скаргу: за результатами розгляду комісія може або задовольнити скаргу, або відмовити в задоволенні.

Коли за всіма рішеннями ми отримуємо однакову відповідь — або так, або ні — усе зрозуміло. Проте може виникнути ситуація, коли одну з переліку «спірних» ПН потрібно розблоковувати, а за іншою залишити в силі рішення про відмову в реєстрації. Порядок № 485 прямо не передбачає часткового задоволення скарги ☹.

У той же час побічно про можливість винесення «часткового» рішення можуть свідчити положення п. 56.6 ПКУ, у яких згадується повне або часткове незадоволення скарги. Цей пункт поширюються на рішення, пов’язані з блокуванням ПН/РК (виходячи з положень п. 56.23 ПКУ).

Проте це лише наші припущення. Як діятимуть у цій ситуації податківці — покаже практика.

Також відзначимо, що відсутність обмеження за кількістю оскаржуваних рішень (як з приводу відмови в реєстрації ПН/РК у ЄРПН, так і будь-яких інших), стосується також «наповнення» позову. Адже процесуальні закони таких не передбачають.

Проте варто визнати, що це питання — не найбільша проблема в системі моніторингу і блокування ПН/РК , а також порядку оскарження рішень, дій або бездіяльності податківців. Звичайно ж, роз’яснення, що коментується, далося легко, і подібна позиція навряд чи зміниться в майбутньому. Але, як мовиться, поживемо — побачимо.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі