(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 87
  • № 86
  • № 85
  • № 84
  • № 83
  • № 82
  • № 81
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
1/20
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Листопад , 2017/№ 88

Декілька рішень про відмову в реєстрації ПН в одній скарзі

За матеріалами категорії 133.01 Бази знань

висновок документа


Платник податків може оскаржити в одній скарзі всі рішення комісії ДФС про відмовлення у реєстрації ПН/РК, оскільки чинним законодавством не встановлено таких обмежень

Ідеться про адміністративне оскарження рішення(нь) комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних (ПН) і розрахунків коригувань (РК) у ЄРПН*.

* Єдиний реєстр податкових накладних.

Власне кажучи, висновок податківців очікуваний, але, мабуть, не для всіх очевидний. Адже у вас напевно виникали сумніви з приводу того, чи можна в скаргу «впихнути» рішення за всіма «відмовними» ПН.

Зрозуміти такі метання можна. Варто тільки поглянути на п.п. 56.23.2 ПКУ, де встановлюються особливості оскарження цих специфічних рішень. Скрізь вживається слово «рішення» в однині. ПН та РК не стали винятком. І ситуація не міняється, навіть якщо ми заглибимося подалі у «нетрі» Кодексу.

Практично та ж історія з Порядком № 485. По всьому тексту ми натрапляємо на згадку про рішення, ПН та РК в однині. Окрім одного пункту — п. 18 Порядку. Зокрема, задоволення скарги є підставою для реєстрації у ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, вказаних у скарзі, з урахуванням вимог п. 2001.3 ПКУ (наявність регліміту).

Саме формулювання п. 18 Порядку № 485 доводить, що в одну скаргу можна «втулити» хоч 100 рішень. Інше питання — доцільність.

Фахівці ДФСУ в роз’ясненні, що коментується, пішли простішим шляхом. Процитували положення ПКУ і Порядку № 485, що регулюють питання подання скарги і її змісту. Потім дійшли висновку, що законодавство не містить обмежень з приводу зазначення в цьому документі лише одного рішення.

І з цим висновком теж не можна не погодитися.

Проте тут виникає не менш цікавий момент. Якщо ми можемо вмістити в одному зверненні спростування декількох рішень про відмову в реєстрації ПН/РК, то як тоді виноситиметься рішення за результатами розгляду скарги?

Проблема в тому, що Порядок № 485 передбачає всього один «вердикт» на одну скаргу: за результатами розгляду комісія може або задовольнити скаргу, або відмовити в задоволенні.

Коли за всіма рішеннями ми отримуємо однакову відповідь — або так, або ні — усе зрозуміло. Проте може виникнути ситуація, коли одну з переліку «спірних» ПН потрібно розблоковувати, а за іншою залишити в силі рішення про відмову в реєстрації. Порядок № 485 прямо не передбачає часткового задоволення скарги ☹.

У той же час побічно про можливість винесення «часткового» рішення можуть свідчити положення п. 56.6 ПКУ, у яких згадується повне або часткове незадоволення скарги. Цей пункт поширюються на рішення, пов’язані з блокуванням ПН/РК (виходячи з положень п. 56.23 ПКУ).

Проте це лише наші припущення. Як діятимуть у цій ситуації податківці — покаже практика.

Також відзначимо, що відсутність обмеження за кількістю оскаржуваних рішень (як з приводу відмови в реєстрації ПН/РК у ЄРПН, так і будь-яких інших), стосується також «наповнення» позову. Адже процесуальні закони таких не передбачають.

Проте варто визнати, що це питання — не найбільша проблема в системі моніторингу і блокування ПН/РК , а також порядку оскарження рішень, дій або бездіяльності податківців. Звичайно ж, роз’яснення, що коментується, далося легко, і подібна позиція навряд чи зміниться в майбутньому. Але, як мовиться, поживемо — побачимо.

податкова накладна, розрахунок коригування, реєстрація в ЄРПН, відмова в реєстрації, адміністративне оскарження додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті