(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 95
  • № 94
  • № 93
  • № 92
  • № 91
  • № 90
  • № 89
  • № 88
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
10/16
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Листопад , 2017/№ 96

Коли єдинник не хоче перевищити ліміт доходу

До нас звернувся читач з таким запитанням. Його фірма отримала послуги перевезення від підприємства — платника ЄП. Цей єдинник перевищить ліміт доходу, якщо фірма йому заплатить за це перевезення, тому він пропонує фірмі укласти договір транспортного експедирування й оплату здійснити експедиторові. Читача цікавить, чи нормально це?

Це — не файно. Але, в принципі, якщо вас хвилюють проблеми цього перевізника-єдинника, ви можете укласти заднім числом договір перевезення не з фактичним перевізником (яким було це підприємство), а з експедитором-«прокладкою». Останній, мабуть, за задумом перевізника, залишить у себе «левову» частку його виручки за послуги з перевезення, перерахувавши йому за окремим договором перевезення значно меншу суму, яка не дозволить перевізникові перевищити ліміт річного доходу єдинника в 5 млн грн.

Законніше просто перенести вашу оплату за послуги з перевезення (чи — частину її*) на наступний рік — адже обсяг доходу єдинники визначають «за грошами». Але цей варіант, напевно, не влаштовує вашого перевізника, який хоче «і рибку з’їсти» (через «свого» експедитора), і з ЄП не злетіти...

* Яка може призвести до «зашкалювання» річного обсягу доходу «єдинника».

Укладення договору через експедитора в «перевізній» сфері нікого не здивує. Крім того, укладення договору транспортного експедирування на перевезення вашого вантажу, що вже відбулося (тобто — заднім числом), у цьому випадку, в принципі, допустиме з таких причин.

Згідно зі ст. 9 Закону «Про транспортно-експедиторську діяльність» від 01.07.2004 р. № 1955-IV і ч. 1 ст. 929 Цивільного кодексу України за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов’язується за плату і за рахунок іншої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов’язаних з перевезенням вантажу. А перевезення вантажу згідно з угодою експедитор може здійснювати як самостійно, так і з залученням сторонніх перевізників (опосередковано). Причому в договорах на перевезення, які експедитор укладає зі сторонніми перевізниками, він може виступати як від свого імені, так і від імені клієнта — залежно від того, що ви пропишете в договорі експедирування (ст. 9 згаданого Закону). Оскільки перевезення вантажу вже відбулося, і певні дані, можливо, десь уже засвітилися, в договорі експедирування краще вказати, що експедитор діє від імені замовника (тобто — вашої фірми). Тоді згадка в певних документах вашої фірми як замовника перевезення і вантажовідправника, можливо, не викликає якихось проблем.

І ще момент — згідно з тією ж ст. 9 Закону платою експедиторові вважаються кошти, сплачені клієнтом за належне виконання договору. У цю плату, зокрема, не включаються витрати експедитора на оплату послуг (робіт) третіх осіб (включаючи перевізників), залучених до виконання договору.

Тому після укладення і «виконання» такого (посередницького) виду договору з експедитором може з’явитися додаткова складова суми ваших витрат на перевезення: окрім власне витрат на перевезення, у вас «вилізе» ще і сума винагороди експедиторові. І хоча все це, ймовірно, буде «в межах кошторису» (тобто підсумкова сума до сплати буде тією ж самою, на яку домовлялися), але перевіряючих може збентежити факт низької вартості перевезення і високої — винагороди експедитора. Потому в цьому випадку, можливо, краще буде в акті на надання експедиторських послуг указати все однією сумою, хоча у світлі сказаного це буде і не дуже-то красиво...

При цьому якщо перевізник умовить вас на такий варіант (пере)оформлення договірних відносин, усвідомлюйте також те, що подібні дії — вставляння заднім числом у схему посередника — не дуже-то змахують на законні і в певних ситуаціях (якщо інформація про це просочиться «куди не слід») можуть бути вам «багаті боком». Але, на жаль, у нашій країні мало хто надає цьому значення...☹

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
єдиноподатник, послуги перевезення, ліміт доходу, договір транспортного експедирування додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті