Теми статей
Обрати теми

Виправлення помилки за авансовими внесками

Костюк Дмитро, заст. головного редактора
За матеріалами категорії 102.25 Бази знань

висновок документа

Якщо при виплаті дивідендів був нарахований і сплачений авансовий внесок, але не відображений у декларації з податку на прибуток, то при виправленні в УД* правильні значення сум авансових внесків зазначаються в ряд. 20АВ, 21, 22 цієї УД і додатка АВ (ряд. 06) до неї. Порівнюючи показники ряд. 22 УД і помилкової декларації, визначаються суми викривлення ПЗ, пені та штрафу, які відображаються в ряд. 27, 29, 30 УД.

* Уточнююча декларація.

Податківці в цій консультації нагадують основні правила виправлення помилки в декларації з податку на прибуток у разі невідображення (заниження) суми авансового внеску при виплаті дивідендів. Нічого складного тут немає. Ключовим є ряд. 22 декларації: якщо він виявився заниженим, то при виправленні помилки недоплата з’являється за ряд. 27, а штраф і пеня — за ряд. 29, 30 (ряд. 28, 29 у разі виправлення через ВП). Само собою, потрібно подати ще й уточнюючий додаток АВ до УД (при виправленні через ВП додатки не подаються).

Тобто навіть незважаючи на наявність спеціальної санкції за ненарахування, неутримання та/або несплату (неперерахування) податків до або під час виплати доходу (ст. 127 ПКУ), виправлення сум авансового внеску методологічно нічим не відрізняється від виправлення податку на прибуток.

Але ця консультація цікава й іншими висновками. З неї стає чітко видно, що податківці розділяють такі дії, як ненарахування податку і недекларування податку у звітності. Адже це важливо для застосування штрафу за ст. 127 ПКУ. Причому під нарахуванням податківці, судячи з усього, розуміють нарахування податку в бухобліку за кредитом субрахунку 641. Таким чином, виходить, що санкцію за ст. 127 ПКУ не можна застосувати, якщо податок був відображений у бухобліку та сплачений. Якщо ж він пройшов по бухоблікових рахунках, але не був відображений у декларації, повинен застосовуватися інший штраф — згідно з п. 123 ПКУ.

Але не будемо про сумне, адже платник податків виправив свою помилку ☺. І тут з’являється інше завдання. Заниження авансу, з одного боку, породжує недоплату до бюджету, але з іншого, навпаки, з’являється завищення суми податку на прибуток. Адже сума сплаченого авансу підлягає зарахуванню в зменшення нарахованого податку на прибуток, задекларованого в декларації за такий податковий (звітний) період. Причому якщо сума авансу перевищує нарахований податок на прибуток, різниця не згорає, а переноситься в зменшення податку наступних періодів до повного погашення. Ось і виникає запитання — в якому періоді можна зарахувати в зменшення податку на прибуток знайдену недоплату з авансу?

На це запитання відповідь надає інша консультація податківців (102.23.02 БЗ). І хоча стосується вона авансового внеску в частині прибутку, що підлягає перерахуванню до бюджету, суть справи не міняється. Так ось, податківці дозволяють зменшити податок на прибуток уже в тій декларації, в якій виправляється сума авансового внеску, тобто в тій же УД (або поточній декларації, якщо помилку виправляли через ВП). Для цього потрібно заповнити уточнюючий додаток ЗП і відобразити суму знайденого авансу в ряд. 16.2 і 16.4.1, а також у ряд. 16 УД (або в додатку ЗП до поточної). Отже, відкоригувати доведеться ще і ряд. 19, а сума завищення податку з’явиться за ряд. 26 УД (зі знаком «мінус»).

А ось якщо сума авансового внеску була навпаки, завищена, то це зобов’язує платника податків виправити ще й заниження податку на прибуток (сума заниження з’явиться за ряд. 26 УД). На жаль, тут без самоштрафу і, можливо, пені не обійтися (якщо декларація була з позитивним значенням, про завищення збитків див. с. 25).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі