Теми статей
Обрати теми

Операції з пальним

Норми щодо оновлення акцизу з реалізації пального та введення ліцензування операцій з пальним, уже почали застосовуватися з 1 липня цього року.

Акцизний податок. Тут принципово змінився підхід до електронного адміністрування операцій з пальним (плюс адміністрування поширили й на операції зі спиртом етиловим). Одним з головних липневих нововведень є зміщення акцентів обліку і контролю в бік фактичного перебування пального (місць зберігання пального та його переміщення). Тобто тепер основна увага приділяється акцизним складам і акцизним складам пересувним. Змінилося і визначення терміна «реалізація пального», який став прив’язаний до фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального. Зміни торкнулися і виписки акцизних накладних. Тепер у ряді випадків АН повинні виписуватися у двох примірниках — перший реєструється в СЕАРП, коли пальне «поїде», другий — коли воно «доїде» до адресата.

Під контроль тепер повинні потрапляти всі переміщення пального, що навіть проводяться неплатниками пального акцизу (для цього ввели форму спеціальної Заявки). За перевезення пального, за яким не зареєстровані АН або не оформлені Заявки, передбачено серйозні штрафи і навіть конфіскації.

При бартері пальним введено вимогу про оплату суми акцизу грошовими коштами, інакше — штраф.

Детальніше — у наших публікаціях (див. далі).

Ліцензування. З 1 липня введено ліцензування таких операцій з пальним: виробництво, оптова торгівля, роздрібна торгівля, зберігання. Документи приймає і ліцензії видає: на виробництво і на «опт» — ДФСУ, на «роздріб» і на зберігання — обласні та Київська податкові. Ліцензії видаються строком на 5 років, річна вартість ліцензії: на виробництво та зберігання — 780 грн. (за місце), на «опт» — 5000 грн. (за місце) або 10000 грн. (без місця), на «роздріб» — 2000 грн. (за місце).

Для отримання ліцензій необхідно зібрати пакет доволі серйозних документів, що для багатьох виявилося і дорого, і довго. Тому низка суб’єктів поки що працює без ліцензій. Проте за це передбачені дуже пристойні штрафи і в ст. 17 Закону № 481, і в КУпАП. Штраф за зберігання пального без ліцензії за ст. 17 перенесли до 31.12.2019 р., але при цьому штрафу за КУпАП ніхто не скасовував.

Детальніше — у наших публікаціях (див. нижче).

У таблиці нижче для наших читачів, які «мають справу» з пальним, ми узагальнили публікації у «Податки та бухгалтерський облік» 2019 року.

Що ще ми писали на цю тему

№ з/п

Назва статті/теми номера/спецвипуску

Джерело

Акцизний податок з реалізації пального

1

Нове в термінології (акцизні склади, реалізація пального), платники та об’єкт оподаткування, СЕАРП, акцизні накладні

№ 28, с. 20

2

Нові штрафні санкції, перехідні нюанси і ще низка запитань (перевізники пального, оренда складу, талони та ін.)

№ 30, с. 17

3

Коментар до нового Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового

№ 44, с. 8

4

Проблемні питання «пального» акцизу: нове щодо талонів та платників

№ 50, с. 25

Ліцензування

5

Оглядова стаття щодо ліцензування «пальних» операцій: спеціальні терміни й операції, що ліцензуються

№ 38, с. 10

6

Окремі запитання щодо «пальних» ліцензій

№ 38, с. 15

7

Коментар до листа про форми заяв на отримання ліцензій на роздрібну торгівлю та зберігання пального

№ 46, с. 2

8

Облік ліцензій («пальних» і не лише)

№ 48, с. 3

9

Проблеми з ліцензіями, коли не збігаються фактична і юридична адреси

№ 48, с. 29

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі