Теми статей
Обрати теми

Портал електронних послуг ПФУ: чим багатий, тим і радий

Савченко Олена, налоговый эксперт
Визначити, який у вас трудовий стаж, перевірити, чи правильно відображені в ПФУ ваші персональні дані, відправити запит або скаргу до ПФУ, подати запит на перерахунок пенсії, заповнити заяву про призначення пенсії, скористатися пенсійним калькулятором, а також зберегти дані своєї трудової книжки... Це далеко не повний перелік послуг, якими можна скористатися на порталі Пенсійного фонду України за адресою: portal. pfu.gov.ua. І все це онлайн, без виснажливого походу «в органи» без черг і нервування. Детальніше про найцікавіші функції цього, поза сумнівом, корисного ресурсу, які стануть у пригоді майбутнім і діючим пенсіонерам, розповімо прямо зараз.

Реєструємося і заходимо

Скористатися послугами порталу ПФУ можуть усі громадяни, застраховані особи, пенсіонери і страхувальники (юридичні особи і ФОП).

Доступ до порталу можливий з будь-якого пристрою, у тому числі зі смартфона або планшета. Завантажити додаток можна за посиланням: play.google.com/store/apps/details?id=ua.gov.pfu.

Реєстрація на порталі доступна декількома способами.

За заявою. Це найморочливіший варіант. Чому? Тому що тим, хто обере цей спосіб, доведеться особисто відвідати орган ПФУ і спочатку оформити відповідну заяву. Потім уже реєстрація завершується на порталі.

Вхід за допомогою ЕЦП. Звісно, у цьому випадку вам знадобиться електронний цифровий підпис (ЕЦП). Він може знаходитися на будь-якому носії (наприклад, флешці або жорсткому диску комп’ютера) або на електронному пенсійному посвідченні, якщо таке у вас є.

Для авторизації за допомогою ЕЦП з флешки треба:

1. На екранній формі «Вхід» у закладці «За ЕЦП» ознайомитися зі списком АЦСК, ЕЦП яких підтримує вебпортал ПФУ. Якщо вашого АЦСК немає в списку, то зайти з ЕЦП не вийде. Для реєстрації підходять тільки АЦСК, які перераховані в цьому меню.

2. Виберіть пункт головного меню «Вхід» і виконайте перший вхід на портал за ЕЦП (закладка «За ЕЦП»).

Вхід з БанкID або МобайлID. Для тих, у кого немає ЕЦП, віднедавна доступний інший варіант входу на портал — за допомогою БанкID або МобайлID. Тільки врахуйте, що при вході на портал ПФУ без ЕЦП деякі функції можуть бути не доступні.

Пояснюється це тим, що ЕЦП при реєстрації на вебпортал робить вхід захищенішим, ніж вхід за логіном і паролем. Саме за рахунок надійної ідентифікації надається більша кількість електронних сервісів і доступ до персональних даних.

Найпростіший спосіб — вхід через BankID. Це спосіб електронної автентифікації громадян за допомогою їх даних у банку, де вони обслуговуються.

Цей сервіс дозволяє онлайн, без необхідності особистого візиту, підтвердити особу людини. При цьому використовуються дані людини, що зберігаються у банку, де вона обслуговується, — П. І. Б., паспорт, ІПН, адреса, електронна пошта та інші.

BankID має нижчий рівень довіри, ніж електронний підпис і MobileID, та може застосовуватися не для всіх електронних послуг на порталі.

Для авторизації з БанкID або МобайлID треба виконати такі кроки:

1. Вибрати на порталі авторизацію засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації (GOV ID), див. рис. 1.

img 1

Рис. 1. Вхід до системи за GOV ID

2. Далі треба пройти авторизацію за БанкID (вибрати відповідний банк, наприклад Приватбанк) або МобайлID. Для авторизації за MobileID виберіть відповідного оператора зв’язку. Зараз послуги авторизації з MobileID надають «Київстар», Vodafone і Lifecell.

Після проходження процедури ідентифікації ви успішно зареєструєтеся на порталі. Тепер в особистому кабінеті ви зможете: перевірити свій страховий стаж, відомості про виплачену заробітну плату. Ви зможете подати заяву про призначення/перерахунок пенсії, скористатися калькулятором пенсій та ін.

А ось без реєстрації на порталі можна отримати лише довідкову інформацію. Для громадян розміщені зразки заяв, бланків і інших необхідних документів для призначення або перерахунку пенсій, які дають можливість роздрукувати або заповнити їх в електронному вигляді.

Можливості в деталях

Перевірка страхового стажу. Після входу в систему вас чекає багато цікавої інформації про себе. Зокрема, можна перевірити інформацію про зарплату, яка була вказана роботодавцем у пенсійних і ЄСВ-звітах, і дані про страховий стаж на вкладці «Мій страховий стаж» (див. рис. 2).

img 2

Рис. 2. Страховий стаж

Врахуйте, що автоматично підраховується стаж тільки за даними персоніфікованого обліку з 2004 року. Попередні періоди поки не враховані. Хоча якщо ви заглянете у вашу електронну трудову книжку (див. рис. 3), то знайдете більше даних.

img 3

Рис. 3. Електронна трудова книжка

Записи в трудовій книжці. Натиснувши вкладку «Електронна трудова книжка», ви зможете побачити там дані про прийняття на роботу і звільнення за відомостями, які роботодавці почали подавати ще з 1998 року. Але там немає повних даних, які були записані в паперову трудову книжку, у тому числі і про займану посаду. Найближчим часом планується привести ці електронні дані у відповідність із реальними, і в результаті усі дані з паперових трудових книжок будуть внесені в Реєстр застрахованих осіб.

Поряд із вкладкою «Електронна трудова книжка» знаходиться вкладка «Скан-копії трудової книжки». Якщо ваш роботодавець з доброї волі вже відправляв скан-копії вашої трудової книжки, то ви зможете їх уже переглянути*.

* На сьогодні роботодавці поки не зобов’язані відправляти скан-копії трудових книжок, але можуть це зробити на прохання ПФУ.

Заява про призначення (перерахунок) пенсії. Подати онлайн-заяву про призначення пенсії тепер просто. Потрібно зайти в меню «Всі послуги» і знайти там вкладку «Заява на призначення пенсії» (див. рис. 4).

img 4

Рис. 4. Заява на призначення пенсії

Далі дієте так:

1. Заповніть атрибути про призначення пенсії (персональні дані, адресні дані, дані документів, що засвідчують особу, контактні дані і т. п.).

2. Дайте відповідь на запитання анкети для визначення документів, скан-копії яких необхідно надати.

3. Прикріпіть наявні у вас скан-копії документів.

У результаті ви отримаєте екранну форму із заявою на призначення пенсії, заповнену за результатами кроків 1 — 3, в якій надається можливість:

— подальшого редагування заяви;

— формування друкованого зразка заяви і анкети-опитування;

— підписання заяви ЕЦП і її відправлення в ПФУ.

Оскільки подання заяви про призначення пенсії — досить відповідальний момент, на наш погляд, є сенс його подавати в електронному вигляді тільки у тому випадку, якщо усі дані про трудовий стаж унесені в систему і ви повністю згодні з тими відомостями, які відображені на порталі.

Крім того, на порталі є окрема функція подання заяви на перерахунок пенсії (доступна тільки для тих, хто увійшов на портал за ЕЦП). Окрім цього, ви можете:

— вказати, що хочете отримати електронне пенсійне посвідчення або паперове пенсійне посвідчення;

— додати скан-копії документів, які є обов’язковими для перерахунку, і додатково тих документів, які вважаєте за необхідне подати.

Запит на підготовку паперових документів. Для вашої зручності доступна функція попереднього замовлення паперових документів (для усіх користувачів незалежно від форми авторизації).

Ви зможете подати заяву-запит на підготовку паперових документів: виписки з системи персоніфікованого обліку; виписки з пенсійної справи (для пенсіонерів). Після обробки вашого звернення вам надійде відповідь, в якій буде вказано, коли і де можна отримати вже підготовлені паперові документи.

Електронна пенсійна справа. Пенсіонери — користувачі вебпорталу можуть, не виходячи з будинку, проглянути свою електронну пенсійну справу. Сервіс надається для усіх користувачів порталу незалежно від форми авторизації.

Для перегляду надаються такі дані з електронної пенсійної справи:

— основні дані (номер пенсійної справи/особового рахунку, дата відкриття особового рахунку, вид пенсії, орган ПФУ призначення пенсії, дата призначення);

— адресні дані (адреса реєстрації і адреса фактичного місця проживання);

— довідка із зарплати, яка врахована при призначенні/перерахунку пенсії;

— довідка про стаж.

Запис на прийом. Засобами порталу будь-хто охочий (незалежно від форми авторизації) може записатися на прийом до органу Пенсійного фонду. Процес запису на прийом включає такі кроки:

— визначається дата і тема відвідування органу ПФУ;

— формується список часу прийому фахівцями органу ПФУ. У ньому зеленим кольором виділено вільні години прийому, червоним — години прийому, обрані клієнтом порталу, помаранчевим — години прийому, зайняті іншими клієнтами порталу.

Вам залишається вибрати час, зручний для відвідування органу ПФУ, і натиснути кнопку «Записатися на прийом».

Запит на отримання електронних документів. Для тих користувачів, які увійшли на портал за допомогою ЕЦП, доступна послуга надання електронних документів. Зокрема, ви можете подати запит на отримання таких електронних документів:

— індивідуальних відомостей про застраховану особу (довідка ОК-5);

— витягу з Реєстру застрахованих осіб.

Після заповнення атрибутів запиту потрібно обов’язково підписати його ЕЦП і дати згоду на обробку персональних даних

У результаті обробки запиту вам буде відправлений документ у вигляді pdf-довідки і електронний документ, підписаний ЕЦП ПФУ, який згідно із законодавством є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органі ПФУ.

Пенсійний калькулятор. І ще один хіт порталу ПФУ — пенсійний калькулятор. За допомогою цього інструменту можна автоматично розрахувати прогнозований розмір пенсії. Тобто, по суті, ви можете самі розрахувати (перевірити) розмір пенсії за віком. Але врахуйте: цей сервіс доступний тільки для громадян, що увійшли на портал за ЕЦП.

При цьому користувач має можливість визначити умови розрахунку пенсії, а саме:

— вибрати алгоритм розрахунку — як за введеними даними, так і з урахуванням стажу, який буде придбаний на дату настання пенсійного віку;

— актуалізувати дані трудової діяльності — доповнити періоди трудової діяльності з визначенням заробітної плати і відредагувати суми щомісячного заробітку (за необхідності).

У результаті проведення розрахунку пенсії користувачеві буде наданий на перегляд: розмір пенсії з урахуванням страхового стажу на дату розрахунку; протокол розрахунку.

Кількість разів модифікації початкових даних і проведення розрахунку пенсії не обмежена.

Тож користуйтеся, перевіряйте, дивіться, тестуйте ☺. Цей додаток дійсно полегшує багато процесів взаємодії з ПФУ майбутнім пенсіонерам і тим, хто вже зараз ними є.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі