Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Коли блокують ПН при гарних показниках

Павленко Олексій, податковий експерт
Податки & бухоблік Серпень, 2021/№ 63
Друк
Нас цікавить оцінка ризиків блокування податкових накладних (ПН). У підприємства показник D = 0,08. Показник Р = 9,7 млн грн. Обсяг продажів з ПДВ від 70 до 90 млн грн на місяць. Чи можуть у підприємства з такими показниками блокувати ПН? (м. Дніпро)

Давайте проаналізуємо «блокувальні перспективи» підприємства з орієнтиром на наведені вами красиві цифри. Ваші дані «націлені» на одну («триумовну») з чотирьох антиблокувальних ознак з п. 3 Порядку № 1165*, відповідність хоча б одній з яких виводить ПН/РК з-під моніторингу і блокування. Це ознака, за якої повинні одночасно виконуватись такі три умови:

* Порядок зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджений постановою КМУ від 11.12.2019 р. № 1165.

— загальна сума ПДВ, сплачена з вироблених в Україні товарів/послуг за останні 12 місяців, що передують місяцю складання ПН/РК, становить більше 1 млн грн;

— значення показника D (податкового навантаження), розрахованого за наведеною там формулою, становить більше 0,05;

— значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за формулою:

img 1

де P — сума ПДВ з ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН у звітному періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію ПН/РК, а Рмнайбільша місячна сума ПДВ згідно із зареєстрованими в ЄРПН за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК.**

** Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платника податку.

Тобто, виходячи з ваших показників, оскільки податкове навантаження перевищує 0,05, а річна сплата ПДВ набагато перевищує 1 млн грн, ваші ПН будуть потрапляти під моніторинг (і можливе блокування) тільки через третій показник цієї ознаки. Тобто у разі, коли ПДВ у вас за зареєстрованими ПН у поточному місяці (показник Р) перевищить сума найбільшого місячного (за останні 12 місяців) ПДВ більше ніж на 40 %, ваші ПН/РК потенційно можуть блокувати. У такому випадку ПН/РК, що надалі подаватимуться в поточному місяці, будуть моніторитися, і потім — у разі підпадання під якийсь із блокувальних критеріїв, їх реєстрацію зупинятимуть. При цьому якщо ви знаходитесь у списку ризикових платників, то ті ПН/РК, що після подолання «40 %» підпадатимуть під моніторинг, блокуватимуть усі підряд.

До речі, тут сам по собі ваш показник Р = 9,7 млн грн нам нічого не дає, адже цей показник у його динаміці (з кожною наданою для реєстрації ПН/РК) регулярно перераховується і порівнюється із найбільшою місячною сумою ПДВ за останні 12 місяців (Рм) плюс 40 %.

Незалежно від таких ваших красивих податкових показників завжди можуть блокуватися мінусові РК (тобто РК, складені на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг), а також будь-які (на зменшення і на збільшення) РК, складені на неплатників ПДВ (абзац перший п. 3 Порядку № 1165).

На практиці хоча п. 4 Порядку № 1165 запевняє, що коли ПН/РК відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у п. 3, їх реєстрація в ЄРПН не зупиняється, податківці подеколи це правило порушують. Наприклад, якщо платник чи навіть хтось із його контрагентів потрапив до переліку ризикових, то навіть за наявності таких значних податкових показників ПН/РК можуть блокуватися. Адже ручні втручання податківців у автоматичний режим роботи СМКОР на практиці — зовсім не рідкість. До того ж причиною блокування бувають і просто програмні «глюки». Боротися з таким свавіллям можливо тільки через оскарження — адміністративне та/або судове***.

*** Можна звернутися зі скаргою й до Ради бізнес-омбудсмена, навіть онлайн: boi.org.ua/complaint/online/

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі