Теми статей
Обрати теми

Довідник. Орієнтовний перелік розблокувальних, антиризикових і табличних документів

Вишневський Михайло, податковий експерт
Для того, щоб розблокувати зупинені податкові накладні (ПН) / розрахунки коригування (РК), а також зняти статус ризикового платника і отримати рішення про врахування Таблиці, потрібно подати податківцям пояснення та копії підтвердних документів.

Розблокувальний пакет повинен містити всі документи, на які є посилання в договорі (включаючи специфікації та додаткові угоди) і які підтверджують факт здійснення операції, зазначеної в заблокованій ПН/РК. Причому якщо ПН/РК заблокована через ризиковість операції, то всі ці документи подаємо з упором на підтвердження цієї конкретної операції. А якщо причина блокування — ризиковість платника, то підтверджуємо реальність діяльності підприємства загалом. Щоб фіскали врахували Таблицю даних, теж обов’язково подаємо пояснення з документами.

Однак єдиного переліку необхідних підтвердних, як такого, не існує. Кожен випадок має підтверджуватися своїми документами. Іноді просто не може бути документів з об’єктивних причин (позаяк ще не сталася якась подія, наприклад заблокована ПН складена на дату відвантаження товару і на дату подання розблокувальних документів оплата за нього ще не надійшла).

Для вашої зручності ми спробували зібрати якомога повніший перелік, заснований не лише на нормативно-правових актах, на роз’ясненнях податківців, а також на практичному досвіді бухгалтерів. Користуйтеся!

Приблизний перелік розблокувальних, антиризикових і табличних документів

Що подаємо

Що включаємо

Щодо розблокування ПН/РК

Пояснення

(код J/F1312603)

Для розгляду питання прийняття податківцями рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН платник має право подати письмові пояснення та копії документів (п.п. 3 п. 11 Порядку № 1165* і п. 4 Порядку № 520**). У поясненнях варто розкрити такі моменти:

— загальні відомості про підприємство — чим займається, хто є власником, керівником тощо;

— опис особливостей діяльності, який дозволить податківцям краще розуміти картину, хронологічний опис подій за відповідною операцією згідно з ПН/РК;

— відносини з постачальниками — звідки отримано товар/послугу, сировину тощо, тобто походження вхідних товарів/послуг;

— кого безпосередньо залучено до госпоперацій та діяльності загалом — наявність трудових ресурсів, підрядників, орендодавців тощо;

— де провадиться госпдіяльність — наявність власних або орендованих виробничих ресурсів, обладнання, офісних та складських приміщень, земельних ділянок, транспорту, інших основних засобів, за допомогою яких ведеться діяльність;

— кому реалізовано товар/послугу — наявність договірних відносин із покупцями, зокрема, із неплатником ПДВ, якщо заблоковано РК, тощо

Копії документів

(код J/F1360102)

Документи, передбачені Порядком № 520. Перелік документів, що подаються для розблокування ПН/РК, наведено у п. 5 Порядку № 520*. Там, зокрема, зазначені:

— договори, зокрема ЗЕД-контракти, з додатками та специфікаціями до них на реалізацію та придбання;

— договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, на реалізацію та придбання;

— первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні на реалізацію та придбання;

— розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків на реалізацію та придбання;

— документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством, на реалізацію та придбання.

Додаткові документи. Податківці вимагають також подати (див. роз’яснення ГУ ДПС у Запорізькій обл. від 10.07.2020 і ГУ ДПС у Полтавській обл. від 28.08.2020):

— дозволи та ліцензії (якщо діяльність передбачає їх наявність);

— інформацію про штатну чисельність, середню заробітну плату;

— відомості щодо основних засобів підприємства;

— форму № 20-ОПП (наявність власних або орендованих основних фондів, транспорту, техніки, офісних, виробничих, складських приміщень, земельних ділянок);

— копії свідоцтв на реєстрацію транспортних засобів;

— відомості про складський облік, оборотно-сальдові відомості;

— інформацію про наявність земельних ділянок — правовстановлюючі документи на земельні ділянки та договори оренди земельних ділянок (для сільгоспвиробників);

— статистичну звітність (для сільгоспвиробників);

— ПН від постачальника, зареєстровані в ЄРПН.

Також фіскали вимагають документи щодо оренди чи найму транспорту (якщо залучене транспортування має місце). А саме:

— договори оренди транспортних засобів (або договір на перевезення з транспортною компанією);

— акти наданих послуг з оренди транспорту або з перевезення;

— товарно-транспортні накладні щодо відповідних перевезень;

— банківські виписки щодо сплати за відповідні транспортні послуги або за оренду транспорту.

Крім того, знадобляться копії первинних документів щодо наявних (власних чи орендованих) офісу, складу, цеху. А саме:

— договір оренди відповідного приміщення з додатками (якщо суборенда — додатково слід подати погодження на суборенду від орендодавця);

— акти наданих послуг з оренди приміщення;

— банківські виписки щодо сплати за послуги оренди.

Якщо мали місце інші договори на додаткові послуги (договори переробки давальницької сировини, договори відступлення боргу, договори субпідряду тощо) — подають документи за аналогічною схемою (договір, первинна документація, оплата).

Від платників, що надають послуги, фіскали, крім іншого, вимагають наряд-замовлення, а від виробників — калькуляції, технологічні карти, розрахунки собівартості та інші аналогічні документи

* Порядок зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі ПН, затверджений постановою Кабміну від 11.12.2019 № 1165.

** Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі ПН, затверджений наказом Мінфіну від 12.12.2019 № 520.

Щодо зняття ризикового статусу

Інформацію

(код J/F1314901)

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність ПДВ-платника критеріям ризиковості (п. 6 Порядку № 1165).

У поясненні (інформації) про діяльність платника фіскали (як і при поданні антиблокувальної Таблиці — див. нижче) бажають бачити інформацію про:

платника взагалі — де місцезнаходження, яку діяльність провадить, хто засновники підприємства і посадові особи;

— наявні орендовані (із зазначенням угод) або власні (із зазначенням документів власності) приміщення, виробничі потужності та інші дані щодо основних засобів;

— власні/орендовані складські приміщення чи опис угод про зберігання;

— наявність транспортних засобів в розрізі (або опис угод із суб’єктами господарювання, які надають транспортні послуги);

земельні ділянки (власні/орендовані із зазначенням угод) в га;

найманий персонал (основний, за сумісництвом) із зазначенням посад/професій;

— розмір доходу від здійснення діяльності за попередній період;

— залишки готової продукції, сировини (найменування);

— сертифікати якості, ліцензії, дозвільні документи (за наявності).

Також можна подати й інші додаткові документи

Копії документів

(код J/F1360102)

Документи згідно з Порядком № 1165. Документи, необхідні для розгляду питання виключення платника з переліку ризикових ПДВ-платників, визначені п. 6 Порядку № 1165. Ними можуть бути (див. роз’яснення ГУ ДПС у м. Києві від 18.02.2021):

— договори, зокрема ЗЕД-контракти, з додатками до них;

— договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

— первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

— розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

— документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

— інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Додаткові документи. На додачу до документів із п. 6 Порядку № 1165 податківці тут хочуть бачити підтвердження наявності:

— приміщень (власних, орендованих);

— виробничих потужностей (власних, орендованих);

— земельних ділянок (власних, орендованих);

— найманого персоналу (основного, за сумісництвом);

— доходу від здійснення діяльності за попередній період;

— залишків готової продукції та сировини (найменування)

Щодо Таблиці даних

Пояснення

(код J/F1360102)

Таблицю даних (код J/F1312303) слід подавати фіскалам із поясненням, в якому п. 14 Порядку № 1165 вимагає зазначати вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Фіскали хочуть бачити пояснення з інформацією про діяльність платника — з можливим зазначенням відомостей про наявні (див. БЗ 101.17):

— орендовані або власні приміщення;

— виробничі потужності;

— земельні ділянки;

— найманий персонал;

— залишки готової продукції, сировини.

Зазвичай, у поясненні зазначають інформацію:

1) про платника (тобто про підприємство чи ФОП) — де знаходиться, якими видами діяльності займається, хто засновники підприємства та посадові особи;

2) пов’язану з кодом(ами) реалізації, на який(і) складається Таблиця. Можливо, доведеться пояснити специфіку діяльності / технологію виробництва для того, щоб податківці зрозуміли, чому, наприклад, у платника саме такі коди придбання і як вони пов’язані з виробництвом продукції / наданням послуг;

3) за кожним кодом на придбання товарів/послуг, зазначених у Таблиці, — відповідні договори, інші документи, що підтверджують факт їх придбання: ТТН, платіжні доручення, довіреності, накладні, акти тощо. Для сільгоспвиробників — опис про придбання посівного матеріалу, дизпалива, ядохімікатів;

4) про виробничі потужності — орендовані (із зазначенням правочинів) чи власні (із зазначенням документів власності) приміщення, обладнання, інші дані про основні засоби. Тобто податківці повинні впевнитися, що у платника є ресурси для того, щоб здійснювати цю діяльність. Зверніть увагу:

надану інформацію податківці звіряють з даними форми № 20-ОПП та фінансовою звітністю платника. Якщо, наприклад, вказали певні потужності в поясненнях, але ці об’єкти не зазначені в формі № 20-ОПП, то, скоріш за все, прийде відмова у врахуванні Таблиці;

5) про наявність трудових ресурсів (із зазначенням посад/професій). Податківці зіставляють кількість персоналу з масштабами діяльності платника. Великі обороти при невеликій чисельності працівників можуть стати приводом для сумнівів у реальності операцій. Якщо для виконання робіт залучаються особи за договорами ЦПХ, подайте про це інформацію. Або поясніть податківцям специфіку вашої діяльності. Інформацію про трудові ресурси податківці можуть перевірити за додатком 4ДФ до об’єднаного звіту;

6) про основних покупців і постачальників. У своїх роз’ясненнях податківці говорять, що бажано навіть зазначати коротко основні умови договорів (наприклад, на кого покладається обов’язок доставки товару, яким транспортом він доставляється тощо). Якщо серед ваших основних постачальників є неплатники ПДВ — зазначте цю інформацію в поясненнях також;

7) про залишки готової продукції (найменування) та залишки сировини (найменування);

8) про наявні дозвільні документи, ліцензії, сертифікати якості тощо (за наявності)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі