Теми статей
Обрати теми

Не визначили ліквідаційну вартість основних засобів або визначили її нульовою: наслідки

Хмелевський Ігор, податковий експерт
Аби не переобтяжувати себе зайвою, на перший погляд, роботою, іноді на підприємствах нехтують правилами визначення ліквідаційної вартості (ЛВ) основних засобів (ОЗ). Наприклад, установлюють у наказі про облікову політику нульову ліквідаційну вартість для всіх об’єктів ОЗ або взагалі не визначають її. Чи впливає така безтурботність на оподаткування, розглянемо в цій статті.

Ліквідаційна вартість у бухстандартах

Ліквідаційна вартість — це оціночна сума, яку підприємство очікує отримати від реалізації / ліквідації об’єкта ОЗ після закінчення строку його корисного використання (експлуатації), за мінусом витрат, пов’язаних з вибуттям (п. 4 НП(С)БО 7 «Основні засоби»). Майже так само поняття ЛВ трактує § 6 МСБО 16 «Основні засоби». Тож за якими стандартами — національними чи міжнародними — ви б не вели свій бухоблік, ліквідаційну вартість визначають так:

img 1

Знати величину ЛВ необхідно для визначення вартості, яка амортизується. Вона ж, у свою чергу, є базою для нарахування амортизації за кожним об’єктом ОЗ. Її визначають за формулою (п. 4 НП(С)БО 7 «Основні засоби»):

img 2

За приписами п. 23 Методрекомендацій № 561*,

ліквідаційна вартість визначається комісією, створеною наказом керівника підприємства, під час введення об’єкта в експлуатацію

Ексклюзивний матеріал
Увійдіть, щоб продовжити читання Щоб прочитати цю статтю повністю, будь ласка, увійдіть до свого акаунта або зареєструйтесь, якщо ви ще не з нами.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі