Теми статей
Обрати теми

Гарантійний резерв у виробників: збутові витрати чи виробничі?

Войтенко Тетяна, податковий експерт
Деколи виробничі підприємства створюють гарантійне забезпечення (резерв) за рахунок витрат на збут (Дт 93) — позаяк це пов’язано з післяпродажною підтримкою, стимулюванням покупців тощо. Чи правильно так робити? І в чому підступ? Розбираємося.

Чи обов’язково створювати гарантійний резерв?

У загальному випадку підприємства мають створювати забезпечення (резерв) на виконання гарантійних зобов’язань (під майбутні витрати з гарантійного обслуговування, гарантійного ремонту, гарантійної заміни бракованого товару / продукції) незалежно від того, чим передбачена гарантія — законодавством чи умовами договору. Статус документа, що зобов’язує, ніякої ролі тут не відіграє.

Але формують гарантійне забезпечення (як і будь-яке інше) тільки тоді, коли відповідне зобов’язання вже виникло, тобто після продажу гарантійного товару / продукції, передачі гарантійних робіт. А от

якщо гарантійне забезпечення не створювалось у відповідному періоді, це є обліковою помилкою

(див. лист Мінфіну від 22.04.2016 № 31-11410-06-5/11705).

Ексклюзивний матеріал
Увійдіть, щоб продовжити читання Щоб прочитати цю статтю повністю, будь ласка, увійдіть до свого акаунта або зареєструйтесь, якщо ви ще не з нами.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі