У нашому випадку платник ПДВ неправильно ідентифікував першу подію для цілей складання ПН, а отже, він допустив дві помилки:
— при складанні ПН, а саме: склав ПН неправильною датою;
— при заповненні двох декларацій з ПДВ, а саме: включив суми податкових зобов’язань не у свій місяць.
У зв’язку з цим платнику ПДВ доведеться робити два види уточнення. Розпочнемо із виправлення помилки, допущеної у ПН.
Основи виправлення. Оскільки помилка допущена у даті складання ПН, то виправити її одним розрахунком коригування (РК) не вдасться. Для цього доведеться робити дві дії:
— повністю анулювати помилкову ПН;
— скласти замість анульованої ПН нову правильну ПН. Причому робити це (складати нову ПН) слід на дату першої події за операцією, тобто в нашому випадку датою отримання авансу від покупця.
Анулювання ПН. Щоб анулювати (вивести у нуль) помилкову ПН, платник ПДВ має скласти анулюючий РК.
Причому зазвичай, коли мова йде про анулювання помилкової ПН,
складаєте РК з кодом причини коригування 103 «Повернення товару або авансових платежів»