За загальним правилом орендна плата, що сплачується нерезиденту за договорами оперативного лізингу / оренди, є доходом нерезидента із джерелом походження з України (п.п. «ґ» п.п. 141.4.1 ПКУ). Тому
з орендної плати, що виплачується юрособі-нерезиденту, необхідно утримати податок з доходів нерезидента (податок на репатріацію) за ставкою 15 % (якщо іншого не передбачає міжнародний договір, п.п. 141.4.2 ПКУ)
Звичайно, за умови, що нерезидент не здійснює діяльності в Україні (орендні операції) через своє постійне представництво або агента. Оскільки в таких випадках утримувати податок з доходів нерезидента (орендної плати, що виплачується нерезиденту) не доведеться. Адже всі обов’язки з оподаткування доходу нерезидента (орендної плати) виконає представництво або агент!
Причому зверніть увагу: взагалі-то, з положень п.п. «б» п.п. 14.1.54 ПКУ випливає, що орендна плата є доходом нерезидента «із джерелом його походження з України» (і відповідно підлягатиме оподаткуванню податком на репатріацію за п.п. «ґ» п.п. 141.4.1 ПКУ) у разі оренди в нерезидента майна, яке розташоване (!) на території України. Інакше якщо в нерезидента орендується майно, розташоване «за межами України», то з урахуванням ПКУ-термінології доходи, які отримуються від такої операції (орендна плата), вважатимуться для нерезидента звичайною виручкою — яка, у свою чергу, не підлягає оподаткуванню податком на репатріацію за п.п. «к» п.п. 141.4.1 ПКУ.
Проте поки такий підхід податківці чітко підтримали тільки при оренді нерухомості.