Теми статей
Обрати теми

Повернення готівки: рахуємо обмеження в обидві сторони!

Павленко Олексій, податковий експерт
У неприємності можна вляпатись, навіть коли суми окремих розрахункових операцій не перевищують граничні ліміти 10 чи 50 тис. грн, установлені для готівкових розрахунків. Зокрема, у випадках повернення товарів / коштів у той самий день та інших схожих випадках зустрічних готівкових розрахунків, про які нам розповідали читачі. Давайте їх разом проаналізуємо, щоб бути при таких розрахунках обережними.

Теорія (нагадування). Щодо обмежень у розрахунках готівкою детально ми писали в матеріалі «Проблеми з лімітованими розрахунками: наслідки і вирішення» // «Податки & бухоблік», 2025, № 20.

Але щодо механізму застосування цих обмежень тут окремо нагадаємо, що згідно з нормами пп. 6 і 7 Положення № 148* не обмежується:

кількість платіжних документів (див.: «за одним або кількома»), якими оформлюються готівкові розрахунки;

кількість суб’єктів господарювання (підприємств, філій, ФОП) та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня.

* Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148.

Проте важливо, щоб загальна сума за всіма документами при розрахунках з однією особою за день не перевищила ліміти, визначені пп. 6 і 7 Положення № 148: 10 чи 50 тис. грн — залежно від сторін та видів розрахунків.

Ексклюзивний матеріал
Увійдіть, щоб продовжити читання Щоб прочитати цю статтю повністю, будь ласка, увійдіть до свого акаунта або зареєструйтесь, якщо ви ще не з нами.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі