№88

Податки & бухоблік, листопад, 2025/№ 88 Інші номери журналу ›
  • Інвентаризаційна комісія: важливі питання Обов’язкова річна інвентаризація… Кожному бухгалтеру важливо знати, як правильно її організувати та провести, на які аспекти слід звернути увагу. Саме в такому ключі ми й розглядатимемо інвентаризаційні питання. При цьому зосередимося на тих із них, які найчастіше ставлять наші читачі. А почнемо з азів: інвентаризаційна комісія. Хто має входити до її складу? Які обов’язки покладаються на комісію? Що робити, якщо окремі її члени відсутні? Чи допустимо створити комісію з однієї особи? Чи може комісія проводити інвентаризацію у вихідні дні? Ці та інші важливі питання ми розглянемо у статті.
  • Інвентаризація без матеріально відповідальної особи Зібралися проводити інвентаризацію, а матеріально відповідальна особа відсутня у зв’язку з хворобою? А може, після звільнення працівника роботодавець провів інвентаризацію і виявив нестачу? Як бути в таких ситуаціях? Зараз пояснимо.
  • Річна інвентаризація: чи можна проводити на початку наступного року? ТОВ щороку проводить річну інвентаризацію і остання була у грудні 2024 року. Але з багатьох причин ТОВ хоче перейти на проведення інвентаризації у січні за минулий звітний рік. Чи може ТОВ провести річну інвентаризацію у січні 2026 року (за 2025 рік). І потім у майбутньому — щороку у січні? Чи потрібно все ж таки провести у грудні 2025 року, а потім у січні 2026 року (повторно за 2025 рік) і тільки тоді можна щороку у січні?
  • Непроведення річної інвентаризації: яка відповідальність загрожує? Через брак співробітників у цьому році існує реальна загроза зриву проведення річної інвентаризації. Підкажіть, будь ласка, які наслідки непроведення річної інвентаризації на підприємстві?
  • Інвентаризація на територіях можливих бойових дій Ситуація. Підрозділ підприємства розташований на території можливих бойових дій. Через постійні обстріли працівники на території підрозділу відсутні, можливості відео- чи фотофіксації немає. Відповідно провести річну інвентаризацію неможливо. Які дії підприємства в цьому випадку? Які документи мають бути оформлені? Що робити з амортизацією основних засобів, які знаходяться в цьому підрозділі?
  • Провели інвентаризацію: чи буде позовна давність спливати заново? Інвентаризація розрахунків перед річною звітністю — звична процедура для бухгалтера. Але чи може звичайний акт звірки випадково «перезапустити» строк позовної давності? Розкажемо, що думають про це суди та надамо наші практичні поради.
  • Чи можлива інвентаризація різних активів і зобов’язань на різні дати? На підприємстві з 1 жовтня розпочалася обов’язкова інвентаризація перед складанням річної фінансової звітності. У наказі вказано, що інвентаризація основних засобів і дебіторської заборгованості проводиться станом на 01.10.2025, а грошових коштів — на 01.11.2025. Чи правильно вказано дати, на які потрібно провести інвентаризацію?
  • Інвентаризація резерву відпусток: чи перераховувати щодо мобілізованих працівників? На підприємстві є мобілізовані працівники, у них є певна кількість невикористаних днів щорічної відпустки. Протягом року декілька разів підвищували оклади всім працівникам. Проводимо інвентаризацію резерву відпусток на кожну дату балансу. Чи потрібно перераховувати суму резерву відпусток мобілізованим працівникам? Якщо потрібно перераховувати, то береться новий оклад?
  • Чи можна списувати непідтверджений податковий кредит раз на рік за результатами інвентаризації? Ситуація. На рахунку 6442 обліковується непідтверджений податковий кредит з ПДВ — суми ПДВ, за якими вже втрачено право на податковий кредит (протягом 365 днів постачальник так і не зареєстрував податкову накладну). Чи можна раз на рік — за результатами річної інвентаризації списати такі суми на витрати (рахунок 949)? І чи потрібен для цього наказ?
  • Нестачі за результатами інвентаризації: як показати в обліку У процесі інвентаризації може бути виявлено, що фактично наявна кількість активів є меншою, ніж показують дані бухобліку. У такому випадку виникає нестача. Розберемося з тим, як привести облік у відповідність до результатів інвентаризації і що робити із виявленою нестачею.
  • Облік лишків після інвентаризації За результатами інвентаризації можуть бути виявлені не тільки нестачі певних активів, але і їх лишки. Порядок оприбуткування таких «знахідок» безпосередньо залежить від причин їх виникнення. Про те, як суб’єкту господарювання, який виявив після інвентаризації зайві активи, відобразити таку операцію в обліку й оподаткувати, поговоримо далі.
  • Пересортиця: перекриваємо нестачі надлишками Поряд з нестачами і надлишками при інвентаризації інколи виявляють також пересортицю запасів. Коли можливо взаємно залікувати лишки і нестачі внаслідок пересортиці? Як відрегулювати виниклі сумові різниці? Що з податковим обліком? Зараз eсе з’ясуємо.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі