Теми статей
Обрати теми

Нестачі за результатами інвентаризації: як показати в обліку

Казанова Марина, податковий експерт
У процесі інвентаризації може бути виявлено, що фактично наявна кількість активів є меншою, ніж показують дані бухобліку. У такому випадку виникає нестача. Розберемося з тим, як привести облік у відповідність до результатів інвентаризації і що робити із виявленою нестачею.

Якщо під час інвентаризації виявлені нестачі активів, насамперед потрібно переконатися, що це не бухгалтерська помилка — наприклад, актив уже вибув, але його не списали з балансу.

У протоколі інвентаризаційної комісії фіксуються тільки вже реальні нестачі, не пов’язані з помилками в обліку. Саме такі випадки («реальні нестачі») й розглянемо далі.

Варто звернути увагу: окремо треба виділити ситуацію з інвентаризацією майна, яке знищено внаслідок війни. Про цю ситуацію детальніше див. у статті «Інвентаризація та облік майна, знищеного ворогом» // «Податки & бухоблік», 2024, № 91.

Облік нестач, виявлених під час інвентаризації

Для наочності інформацію представимо в таблиці.

Відображення в обліку нестач, виявлених результаті інвентаризації

Зміст операції

Бухоблік

Коментар

дебет

кредит

Реальні нестачі ОЗ (не пов’язані з бухобліковими помилками)

Інвентаризаційна комісія в протоколі повинна зафіксувати, нестача яких об’єктів ОЗ установлена, їх кількість і вартість, у якої МВО вона виявлена, і зазначити причину визнання нестачі.

Ексклюзивний матеріал
Увійдіть, щоб продовжити читання Щоб прочитати цю статтю повністю, будь ласка, увійдіть до свого акаунта або зареєструйтесь, якщо ви ще не з нами.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі