Теми статей
Обрати теми

Про затвердження переліку достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку

Редакція ПК
Постанова від 27.12.2010 р. № 1238

бюджетне відшкодування ПДВ: Перелік підстав для позапланової перевірки

Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1238

«Про затвердження переліку достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку»

 

На виконання пункту 200.11 статті 200 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити перелік достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку, згідно з додатком.

2. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2011 року.

 

Прем’єр-міністр України М. АЗАРОВ

 

 

Додаток

до постанови Кабінету Міністрів України

від 27 грудня 2010 р. № 1238

ПЕРЕЛІК

достатніх підстав, які надають податковим органам право
 на проведення документальної позапланової виїзної перевірки
 платника податку на додану вартість для визначення достовірності
 нарахування бюджетного відшкодування такого податку

 

1. Порушення справи про банкрутство відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» стосовно платника податку на додану вартість (далі — платник) та/або його постачальників.

2. Наявність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців записів (стосовно платника та/або його постачальників) про:

1) відсутність підтвердження відомостей, внесених до зазначеного Реєстру;

2) відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);

3) прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця;

4) визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи;

5) припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, стосовно яких відсутні рішення або відомості, які є підставою для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця.

3. Існування розбіжностей між сумою податкового кредиту, сформованого платником за операціями з придбання товарів/послуг, та сумою податкових зобов’язань його контрагентів за операціями з постачання таких товарів/послуг, які не усунуто за результатами проведення камеральної перевірки.

4. Відсутність даних у податковій звітності платника про здійснення протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців) (для платників податку з квартальним звітним періодом — протягом попередніх чотирьох послідовних звітних періодів) операцій з постачання товарів/послуг, до яких застосовується нульова ставка податку на додану вартість, або наявність даних про те, що обсяг таких операцій становить менш як 50 відсотків загального обсягу постачання.

5. Невідповідність платника жодному з таких критеріїв:

1) у кожному з останніх чотирьох звітних податкових періодів (кварталів), установлених розділом IV Податкового кодексу України, чисельність працівників, які перебувають у трудових відносинах з платником, перевищує 20 осіб та середня заробітна плата усіх працівників не менше ніж у 2,5 раза перевищує мінімальний установлений законодавством рівень;

2) має основні фонди для провадження задекларованої діяльності, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує суму податку, заявлену до відшкодування за попередні 12 календарних місяців;

3) рівень визначення податкового зобов’язання з податку на прибуток до сплати до бюджету (відношення сплаченого податку до обсягів отриманих доходів) є вищим від середнього по галузі в кожному з останніх чотирьох звітних податкових періодів (кварталів), установлених розділом III Податкового кодексу України.

6. Відсутність протягом попередніх 24 послідовних звітних податкових періодів (місяців) (для платників податку з квартальним звітним періодом — протягом попередніх восьми послідовних звітних періодів) документальних планових перевірок.

7. Наявність документально підтвердженої інформації про порушення платником норм податкового законодавства відповідно до пункту 78.1 статті 78 розділу II Податкового кодексу України.

 

коментар редакції

Декларуючи до відшкодування з бюджету суми ПДВ, платник податку повинен зважати на те, що податковий орган протягом 30 календарних днів, наступних за граничним строком проведення камеральної перевірки, може вийти на документальну позапланову виїзну перевірку в цілях визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування. Причому, як приписано

п. 200.11 ПК, зазначена перевірка можлива тільки за наявності достатніх підстав, що свідчать про те, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено платником з порушенням норм податкового законодавства.

Установлення переліку достатніх підстав, що надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника ПДВ для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку,

п. 200.11 ПК делеговане Кабінету Міністрів України, який затвердив такий перелік постановою від 27.12.2010 р. № 1238.

Навіть у разі швидкого ознайомлення з переліком, що коментується, неважко помітити, що він майже повністю повторює критерії оцінки, відповідність яким дає платнику можливість отримати автоматичне бюджетне відшкодування сум ПДВ, наведені в

п. 200.19 ПК, щоправда, з точністю до навпаки.

Отже, достатньою підставою для проведення податковим органом документальної позапланової виїзної перевірки буде

порушення судом справи про банкрутство не тільки щодо платника ПДВ, який заявив бюджетне відшкодування, але та/або його постачальників. Такі відомості податківці почерпнуть з Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців, а також з Єдиного банку даних про платників податків — юридичних осіб, сформованого на підставі судових рішень та оголошень про банкрутство.

Підставою для позапланової перевірки буде також

наявність в Єдиному державному реєстрі юросіб та фізосіб — підприємців записів: про відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання); про відсутність підтвердження відомостей; про прийняття рішення щодо виділення або припинення; про визнання повністю або частково недійсними установчих документів; про припинення державної реєстрації як самого платника ПДВ, так та/або його постачальників. Якщо, наприклад, контрагент платника податків не надасть державному реєстратору в установлені строки реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу за формою № 6-підтвердження, затвердженою наказом Держкомпідприємництва від 20.04.2007 р. № 54, про що буде зроблено відповідний запис в Єдиному держреєстрі, то ця обставина стане цілком достатньою підставою для проведення перевірки платника ПДВ, який задекларував бюджетне відшкодування.

Разом з уже зазначеними, заслуговують на увагу й такі підстави для проведення документальної виїзної перевірки податковим органом, як:

існування розбіжностей між податковим кредитом, сформованим платником за придбаними товарами/послугами, і податковими зобов’язаннями його контрагентів у частині постачання таких товарів/послуг, не усунених за результатами проведення камеральної перевірки. При цьому зауважте, ідеться про будь-яку неусунену суму розбіжностей, хоча для отримання автоматичного бюджетного відшкодування така «планка» встановлена в розмірі, що не перевищує 10% заявленої до повернення суми. Джерелом отримання такої інформації для податкового органу будуть дані, відображені платником податків у додатках до податкової декларації з ПДВ: Розшифровці податкових зобов’язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів, Розрахунку коригування сум ПДВ до податкової декларації з ПДВ;

недекларування протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців) операцій з постачання товарів/послуг за нульовою ставкою ПДВ або коли зазначені операції склали менше 50% загального обсягу постачань. Зверніть увагу: ст. 200 ПК жодних подібних умов для можливості заяви бюджетного відшкодування не висуває;

відсутність протягом попередніх 24 послідовних звітних податкових періодів (місяців) документальних планових перевірок.

Крім іншого, достатньою підставою для проведення перевірки на підтвердження достовірності заявленої до відшкодування суми ПДВ стане

відповідність платника податків одному з наведених критеріїв:

чисельність працівників в кожному з чотирьох останніх податкових кварталів не перевищує 20 осіб і їх середня зарплата менш ніж у 2,5 рази нижче розміру встановленої мінімальної (ці дані контролюючий орган отримає з податкового розрахунку за формою № 1ДФ);

залишкова балансова вартість основних фондів (засобів) на звітну дату за даними податкового обліку не перевищує суму податку, заявлену до відшкодування за попередні 12 календарних місяців;

рівень податкового навантаження з податку на прибуток (відношення сплаченого податку до обсягів отриманих доходів) менше середнього по галузі в кожному з чотирьох останніх податкових кварталів.

Очевидно, що для формування двох останніх з названих критеріїв буде взято показники відповідних декларацій з податку на прибуток підприємств.

Ще однією всеосяжною підставою, включеною Кабміном до переліку достатніх для проведення позапланової виїзної перевірки, є наявність

документально підтвердженої інформації про порушення платником ПДВ норм податкового законодавства згідно з п. 78.1 ПК , де додатково зазначено 11 обставин, існування хоча б однієї з яких послужить приводом здійснити таку перевірку.

Як бачимо, «достатніх підстав» для проведення перевірки в податківців більш ніж вистачає. А тому навряд чи вони упустять можливість і не скористаються ними для відтягнення строку повернення платнику грошових коштів з бюджету.

 

Тетяна Войтенко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі