Теми статей
Обрати теми

Новини і події

Редакція ПК
Новини

ЗАТВЕРДЖЕНО НОВЕ ПОЛОЖЕННЯ ПРО РЕЄСТР НЕПРИБУТКОВИХ УСТАНОВ ТА ОРГАНІЗАЦІЙ

ДПАУ

наказом від 24.01.2011 р. № 37 затвердила Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій (далі — Положення).

Нагадаємо, що згідно зі

ст. 157 ПК неприбуткова організація отримує право на користування пільгою з податку на прибуток після її внесення органами ДПС до Реєстру. Тому до Реєстру вносяться всі неприбуткові організації та їх відокремлені підрозділи, доходи яких звільняються від обкладення податком на прибуток.

Водночас ведення Реєстру дозволить органам ДПС здійснювати центральний контроль за використанням неприбутковими установами та організаціями коштів, що звільняються від оподаткування за

ст. 157 ПК.

У зв’язку з набранням чинності новим

Положенням втрачають чинність:

Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ, затверджене наказом ДПАУ від 11.07.97 р. № 232;

Порядок визначення структури ознаки неприбуткових установ (організацій), затверджений наказом від 03.07.2000 р. № 355 (далі — Порядок № 355).

На відміну від чинного раніше

Положення № 232, перелік ознак неприбутковості, що присвоюються неприбутковим установам та організаціям, тепер наведено безпосередньо в самому Положенні, що, звичайно, зручніше для користування. При цьому сам перелік ознак неприбутковості майже не змінився. Як і раніше, застосовуються коди від 0001 до 0016, що присвоюються тим самим категоріям неприбуткових організацій, що й раніше.

Очевидно, що такі зміни не потребують перереєстрації вже зареєстрованих неприбуткових організацій, хоча не виключено, що податківці можуть мати з цього приводу іншу думку.

Що стосується оформлення результатів розгляду реєстраційних заяв (форма № 1-РН), то

Положення надає податківцям ширший вибір дій. Раніше передбачалися тільки два види рішення: про внесення до Реєстру або про відмову.

Тепер податковий орган може видати один із трьох варіантів рішення, а саме про:

внесення, повторне внесення неприбуткової установи чи організації до Реєстру;

відмову у внесенні неприбуткової установи чи організації до Реєстру;

присвоєння неприбутковій установі чи організації іншої ознаки неприбутковості.

Рішення про повторне внесення прийматиметься у випадку змін у реєстраційних даних неприбуткової організації, при яких не змінюється ознака неприбутковості. Додатковий же третій варіант (рішення про присвоєння іншої ознаки) передбачено для випадків, коли зміни в реєстраційних даних призводять до зміни ознаки неприбутковості.

Відповідно, змінилася форма рішення (додаток 2 до

Положення), яке тепер має назву «Рішення про внесення, повторне внесення, виключення, відмову у внесенні установи (організації) до/з Реєстру неприбуткових установ та організацій або присвоєння установі (організації) іншої ознаки неприбутковості».

Положення набирає чинності

01.04.2011 р.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО ПОРЯДОК РОБОТИ ПРЕДСТАВНИКІВ ОРГАНІВ ДПС НА АКЦИЗНИХ СКЛАДАХ ТА ПОДАТКОВИХ ПОСТАХ

ДПАУ затвердила

Порядок роботи представників органів державної податкової служби на акцизних складах та податкових постах підприємств, де використовується спирт, отриманий за нульовою ставкою акцизного податку (наказ ДПАУ від 11.01.2011 р. № 14).

У документі, що коментується, ідеться про особливості оподаткування підакцизних товарів залежно від напрямку їх використання.

Порядок

визначає механізм здійснення контролю представниками органів ДПС за виробництвом та обігом спирту етилового, спирту етилового денатурованого (спирту технічного), біоетанолу (далі — спирт), горілки та лікеро-горілчаних виробів відповідно до норм ст. 230 ПК.

Акцизні склади — це спеціально обладнані приміщення на обмеженій території, де здійснюється господарська діяльність шляхом вироблення, обробки (переробки), змішування, розливання, пакування, фасування, зберігання, отримання або видачі спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів. Вони створюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом та обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, посилення контролю за повнотою і своєчасністю надходжень до бюджету акцизного податку

На акцизних складах постійно діють представники податкової служби (їх заступники з резерву), яких призначають у відповідному органі ДПС за місцем розташування такого акцизного складу.

Зауважимо, що

на місцях роздрібної торгівлі виробників (переробників) горілки та лікеро-горілчаних виробів представники ДПС не призначаються.

Податковий пост створюється на території підприємств, де використовується спирт за нульовою ставкою акцизного податку для виробництва деяких продуктів, зокрема:

— лікарських засобів (у тому числі компонентів крові та виготовлених із них препаратів), крім лікарських засобів у вигляді бальзаму та еліксирів, виноградних і плодово-ягідних виноматеріалів та сусла (далі — виноматеріали та сусло);

— бензинів моторних сумішевих з умістом біоетанолу, етилтретбутилового ефіру (ЕТБЕ), інших добавок на основі біоетанолу, біопалива.

Порядок

визначає функції та завдання представників органу ДПС на акцизних складах і податкових постах, а також порядок спеціального навчання таких працівників. Відповідно до покладених на нього завдань податковий представник має бути висококваліфікованим фахівцем, щоб здійснювати контроль за даними бухгалтерського обліку, вміти користуватися спеціальними вимірювальними приладами тощо. Для цього вони мають періодично проходити спеціальне навчання чи інструктаж.

У додатках до Порядку наведено форми реєстраційних та контрольних журналів і довідок на відвантаження/отримання спирту, які зобов’язаний вести/видавати представник ДПС на акцизних складах та податкових постах.

Наказ набирає чинності з 12.03.2011 р.

 

УНЕСЕНО ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ГАРАНТІЙНОГО РЕМОНТУ І ЗАМІНИ ТЕХНІЧНО СКЛАДНИХ ПОБУТОВИХ ТОВАРІВ

Постановою від 02.02.2011 р. № 103

Кабмін привів у відповідність до норм п.п. 140.1.4 ПК чинний Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затверджений постановою КМУ від 11.04.2002 р. № 506.

Головне нововведення міститься в

п. 91 Порядку, згідно з яким платник податку на прибуток має право включити до витрат вартість гарантійного ремонту або гарантійної заміни товару тільки при виконанні двох умов:

1)

ведення обліку покупців, яким надано послуги з гарантійної заміни товару або з гарантійного ремонту (обслуговування), у порядку, установленому ДПС;

2) гарантійна заміна товару провадиться

тільки після повернення покупцем бракованого товару.

Здійснення заміни товару

без зворотного отримання бракованого товару або без ведення зазначеного обліку не дає права на збільшення витрат продавця такого товару на вартість заміни.

 

Затверджено форми звітності з ПДВ та порядок їх заповнення і подання

Наказом ДПАУ від 25.01.2011 р. № 41 затверджено форми податкової звітності з податку на додану вартість:

податкова декларація з податку на додану вартість;

— податкова декларація з податку на додану вартість (скорочена);

— податкова декларація з податку на додану вартість (спеціальна);

— податкова декларація з податку на додану вартість (переробного підприємства);

— уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок;

— уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (щодо діяльності відповідно до ст. 209 розд. V ПК);

уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (щодо діяльності відповідно до п. 209.18 ст. 209 розд. V ПК);

уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (щодо діяльності відповідно до п. 1 підрозд. 2 розд. XX ПК);

розрахунок податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.

Наказ від 25.01.2011 р. № 41

набере чинності з дня офіційного опублікування. На день підготовки номера до друку (28.02.2011 р.) наказ ще не опублікований.

Зауважимо, що згідно з

п. 46.6 ПК нові форми декларацій (розрахунків) для складання звітності набирають чинності з податкового періоду, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення. Оскільки наказ у лютому не було опубліковано, то формально, згідно з нормами ПК, звітувати за лютий 2011 року можна буде з використанням старих форм декларацій з ПДВ. За існуючою інформацією, таку позицію поділяють і податківці. Декларацію за лютий 2011 року з урахуванням перенесених вихідних необхідно подати не пізніше 21.03.2011 р.

 

ПРО ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ПДВ ПОСЛУГ З ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ ТА УЧНІВ

На виконання

п.п. 197.1.7 ПК постановою КМУ від 02.02.2011 р. № 116 затверджено Порядок надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість.

Умовою звільнення від ПДВ згідно з

Порядком є дотримання норм харчування у:

— ваговому вимірі;

— грошовому виразі (для учнів, яким не встановлено норми харчування у грамах).

Розмір денної грошової норми на одну особу

визначається з урахуванням потреби в раціональному харчуванні та санітарно-гігієнічних вимог, але не більше ніж 2 % установленого прожиткового мінімуму для дітей віком від 6 до 18 років з розрахунку на місяць.

При цьому вартість сніданку не може перевищувати 25 %, обіду — 40 %, полудня — 10 %, вечері — 25 % зазначеної грошової норми.

Як установлено в

Порядку, послуги з харчування дітей та учнів можуть надаватися або безпосередньо в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах за місцем виховання, навчання, або на підприємствах громадського харчування , з якими укладено відповідний договір.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі