Теми статей
Обрати теми

Новини та події

Редакція ПК
Новини

Назву товарів у податковій накладній можна зазначати іноземною мовою

У листі від 16.02.2012 р. № 4809/7/15-3417-26 ДПСУ акцентувала увагу на деяких моментах заповнення податкової накладної. Зокрема, ДПСУ ще раз нагадала, що податкова накладна повинна складатися українською мовою. Водночас, як зазначено в листі, у разі неможливості перекладу з іноземної мови торгової марки або найменування товару, з метою збереження ідентифікації товарів допускається у графі 3 «Номенклатура постачання товарів (послуг) продавця» податкової накладної зазначати найменування товару та торгової марки без перекладу державною мовою, тобто іноземною мовою.

Податківці також зауважили, що при заповненні графи 3 податкової накладної слід ураховувати найменування товару згідно з УКТ ЗЕД, а не тільки його безпосередню назву.

 

Тлумачення терміна «вітчизняне виробництво»

Держмитслужба в листі від 03.02.2012 р. № 11.1/1.2-15.1/986 роз’яснила, що розуміти під товарами «вітчизняного виробництва» для цілей застосування п.п. 197.1.25 ПК. Нагадаємо, що згідно з п.п. 197.1.25 ПК від обкладення ПДВ звільняються операції зі ввезення на митну територію України періодичних видань друкованих засобів масової інформації та книг (крім видань еротичного характеру), учнівських зошитів, підручників і навчальних посібників вітчизняного виробництва, словників українсько-іноземної або іноземно-української мови.

При цьому чинним законодавством України термін «вітчизняне виробництво» не визначено.

Посилаючись на ст. 1 Закону про ліцензування, в якому надано визначення поняття «виробництво (виготовлення)», а також на тлумачний словник, що визначає термін «вітчизняний», ДМСУ вважає, що товари є вітчизняними, якщо їх вироблено в Україні.

 

За відмову у прийнятті «збиткової» декларації податківці нестимуть персональну відповідальність

Головне податкове відомство в листі від 16.03.2012 р. № 7470/7/15-1217, адресованому посадовим особам територіальних державних податкових органів, звернуло увагу на те, що єдиною підставою для відмови у прийнятті Декларації з податку на прибуток підприємства може бути відсутність обов’язкових реквізитів, визначених у пп. 48.3 і 48.4 ПК. Відмовляти ж у прийнятті декларації з будь-яких інших причин, у тому числі в разі декларування від’ємного значення об’єкта обкладення податком на прибуток, забороняється.

У разі недотримання цієї вимоги, як зазначено в листі, податківці нестимуть персональну відповідальність за перевищення службових повноважень.

 

Сума пенсійного збору з продажу ювелірних виробів уключається до бази обкладення ПДВ

ДПСУ в листі від 24.01.2012 р. № 2306/7/ 15-3417-26 зазначає, що пенсійний збір у розмірі 5 %, що справляється при продажу ювелірних виробів, повинен включатися до бази обкладення ПДВ. Аргументують це податківці тим, що договірна (контрактна) вартість, яка згідно з п. 188.1 ПК є базою обкладення ПДВ , включає будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг. Ґрунтуючись на цьому, податківці доходять висновку про те, що суми збору на обов’язкове державне страхування з продажу ювелірних виробів вважаються сумою коштів, яка передається у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг. Тому з 1 січня 2012 року ці суми повинні включатися до бази обкладення ПДВ.

Для наочності в листі наведено приклад обчислення суми внеску до пенсійного фонду з продажу ювелірних виробів і суми ПДВ:

Ціна ювелірного виробу без ПДВ — 5000 грн.

Внесок до Пенсійного фонду: 5000 х 5 % = = 250 грн.

ПДВ: (5000 + 250) х 20 % = 1050 грн.

Загальна реалізаційна вартість товару: 5000 + 250 + 1050 = 6300 грн.

 

Зберігати первинні документи можна і в електронному вигляді

На думку Мінфіну, що викладена в листі від 27.01.2012 р. № 31-08410-07-27/1808, зберігати первинні документи можна в електронному вигляді без роздруковування їх «паперової» копії. Головне, щоб при цьому дотримувалися наступні умови:

1) електронні документи мають бути створені з урахуванням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг, зокрема:

— містити обов’язкові реквізити, визначені п. 2 ст. 9 Закону про бухоблік;

— мати можливість створення, передачі, збереження та перетворення у візуальну форму;

підписуватися електронним цифровим підписом;

2) електронні документи повинні зберігатися на електронних носіях у формі, що дає можливість перевірити їх цілісність на цих носіях;

3) строк зберігання електронних документів має бути не менше строку, установленого для відповідних документів на папері.

Податківці також не проти зберігання первинних документів в електронному вигляді (див. Пам’ятку про ведення обліку господарських операцій в електронному вигляді//Податковий кодекс: консультації та коментарі, 2012, № 3, с.34).

 

Оновлено Порядок справляння хмелезбору

Постановою КМУ від 02.04.2012 р. № 285 у новій редакції викладено Порядок справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства . За новими правилами форма розрахунку збору затверджується Мінфіном (раніше — розрахунок збору подавався за формою, установленою центральним органом державної податкової служби). У всьому іншому, у частині обчислення та сплати збору нічого не змінилося. Як і раніше, розрахунок подається щомісячно протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця, а сплачується протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку подання розрахунку.

 

Податковій міліції заборонено брати участь у процедурі реєстрації платників ПДВ

У листі від 09.02.2012 р. № 3944/7/99-3 ДПСУ звернула увагу на інформацію, що надходить до неї, про те, що в окремих органах податкової служби не дотримується процедура реєстрації платників ПДВ. Зокрема, прийняття реєстраційних заяв за формою № 1-ПДВ та їх візування здійснюється за участі підрозділів податкової міліції.

ДПСУ повідомляє, що згідно з наказом ДПСУ від 24.01.2012 р. № 61 реєстраційні заяви платників ПДВ подаються до загального відділу (канцелярії) органів ДПС, після чого передаються до підрозділів інформатизації та обліку платників податків для внесення даних із заяв до інформаційного фонду реєстру платників ПДВ. Жодного попереднього розгляду та візування заяв іншими структурними підрозділами чинним законодавством не передбачено.

Реєстрація платників ПДВ здійснюється за результатами розгляду реєстраційних заяв виключно посадовими особами підрозділу інформатизації та обліку платників податків, а за потреби — підрозділами оподаткування юридичних (фізичних) осіб. Листи на адресу заявників із пропозицією подати нову заяву або про відмову в реєстрації платником ПДВ (з обґрунтуванням та посиланням на конкретні пункти і статті Податкового кодексу) складаються та надсилаються підрозділом інформатизації. Інші структурні підрозділи органу ДПС здійснюють заходи у межах своїх функціональних обов’язків виключно після реєстрації платників ПДВ.

 

Кожному підприємцю податкова безоплатно вручить електронний ключ

За інформацією, розміщеною на сайті Національного центру електронного урядування (www.nc.gov.ua), ДПСУ планує безоплатно вручити кожному підприємцю електронний ключ. Для цього створено спеціальний центр їх сертифікації. Електронний ключ — це своєрідний пароль, знаючи який, не виходячи з дому, можна буде заповнити декларацію, проглянути заборгованість і поставити електронний підпис на документах. Роздачу «ключів» у Податковій адміністрації запланували на травень.

 

Новий Держреєстр РРО

Наказом від 06.04.2012 р. № 271 ДПСУ затвердила новий державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.

У Держреєстрі РРО міститься повна інформація щодо назви моделі, модифікації, версії внутрішнього програмного забезпечення, замовника та виробника РРО, строку первинної реєстрації в органах ДПС, дати й номера рішення про включення до Держреєстру, а також сфери застосування РРО.

Нагадаємо, що згідно з п. 3 ст. 3 Закону про РРО суб’єктам господарювання дозволяється використовувати тільки ті РРО, які включено до Держреєстру.

Наказ набув чинності з 6 квітня 2012 року. З цієї ж дати визнано таким, що втратив чинність, наказ ДПСУ «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій» від 04.11.2011 р. № 114.

 

Строк дії податкової консультації

У листі від 22.02.2012 р. № 79-0-2-12/8.2(1) Мін’юст роз’яснив порядок надання податкових консультацій органами податкової служби. Відповідно до ст. 52 і 53 ПК за зверненнями платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, наступних за днем отримання такого звернення таким контролюючим органом.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

З приводу «строку дії» податкової консультації Мін’юст відзначає, що податкова консультація з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства може використовуватися платником податку протягом дії відповідної норми закону в часі. Тобто її використання обмежено періодом, коли норма закону має юридичну дію, крім випадків визнання судом такої консультації недійсною.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі