Теми статей
Обрати теми

Новини та події

Редакція ПК
Новини

ДПСУ бере курс на лібералізацію податкової політики

З 22 по 26 жовтня територіальні органи ДПСУ провели у регіонах комунікаційні сесії з місцевими підприємцями та громадськістю. За результатами спілкування із представниками бізнесу було зібрано пропозиції щодо вдосконалення функціонування податкової системи з огляду на регіональну специфіку та ті проблемні моменти з адмініструванням податків, що виникають
на місцях.

Сформульовані ідеї щодо вдосконалення системи оподаткування знайдуть своє місце в програмі лібералізації державної податкової політики до 2014 року, яка розробляється зараз на виконання доручення Президента України Віктора Януковича.

 

ПК й надалі змінюватиметься

На момент відправки номера до друку у ВРУ були зареєстровані законопроекти № 11284 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків і зборів» та № 11285 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків і зборів».

Першим із них передбачається внесення змін до законів України «Про зовнішньоекономічну діяльність», «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а також до Бюджетного кодексу України.

Другий же законопроект передбачає внесення масштабних змін до ПК. Найсуттєвішими з них є зменшення ставок оподаткування для 5 та 6 груп платників єдиного податку з 7 та 10 % до 5 та 7 %, а також скасування обмеження кількості найманих працівників.

 

Спрощено ліцензування здійснення операцій в іноземній валюті

Так, НБУ відтепер при одержанні клопотання про видачу ліцензій на здійснення операцій в іноземній валюті не зобов’язаний повідомляти про це спеціальним органам по боротьбі з організованою злочинністю, а відтак і враховувати одержувані щодо них висновки. Це стало можливим з набранням чинності Законом України «Про внесення змін до статті 18 Закону України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю».

Крім того, цим Законом визначено, що припиняти фінансування та операції з рахунків клієнтів можливо лише за рішенням суду, в той час як раніше дозволялось це робити і за рішенням слідчого.

 

ДМСУ прямує до повного електронного декларування

Голова Державної митної служби України Ігор Калетник зазначає, що на сьогодні процедури електронного декларування використовують більше 3 тис. підприємств — цифра хоч і далека від світових рекордів, але йдеться про результати у стислі строки, і в планах митників — розширяти цю практику з теперішніх 13 % митних декларацій в електронному вигляді до 50 % декларацій уже до кінця року.

Щоб усунути всі незручності для підприємців, зазначає Ігор Калетник, для бізнесу розпочато безкоштовну видачу електронних підписів. У ДМСУ відкрито Центр сертифікації ключів, де кожен бажаючий суб’єкт може безкоштовно отримати електронний цифровий підпис.

На думку Голови ДМСУ, введення процедури електронного декларування зменшує саму можливість зловживання службовим положенням працівниками митниці. Надання документації без необхідності проходити декілька етапів митного оформлення усуває можливість для інспекторів зволікати з оформленням, відповідальність митників при цьому є персональною, адже всі питання митної вартості, класифікації, лабораторії вирішує одна людина. А після того, як новий Митний кодекс повністю набере чинності, нова система контролю митників виключить можливість впливати на процес оформлення.

Підприємці зможуть, зазначає Ігор Калетник, фіксувати в електронних системах митниці дату і час подання ними митної декларації — для цього в пунктах митного оформлення встановлено понад двохсот інформаційних терміналів. Таким чином, часові нормативи митного оформлення не тільки прискорять найближчим часом бюрократичні процедури, але й разом із впровадженням системи контролю з боку підприємців мінімізують загрози корупційної складової.

 

ДПСУ роз’яснила порядок оподаткування постачання житла

У листі від 03.07.2012 р. № 18073/7/15-3417-13 ДПСУ роз’яснила порядок оподаткування операцій постачання житла. ДПСУ зазначає, що операції з постачання житла (об’єктів житлового фонду) звільняються від оподаткування, крім їх першого постачання. При цьому операцією з першого постачання житла буде вважатися операція з передачі права власності (оформлення правовстановлюючих документів) на готове новозбудоване житло (об’єкт житлового фонду) до першого власника такого житла, незалежно від джерел фінансування будівництва: чи за рахунок власних коштів підприємства забудовника, чи за рахунок учасників фонду фінансування будівництва (далі — ФФБ), чи за кошти держателів облігацій. Така операція з першого постачання житла підлягає обкладанню ПДВ на загальних підставах.

Операції з подальшого постачання житла (об’єктів житлового фонду) звільняються від оподаткування відповідно до п.п. 197.1.14 ПК.

Операції з поставки послуг по спорудженню житла за рахунок замовника (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах за правилом першої події, встановленим п. 187.1 ПК.

Враховуючи вищевикладене, ДПСУ приходить до висновку, що:

1. У випадку коли замовник в процесі будівництва до оформлення права власності на новозбудоване житло укладає попередні договори купівлі-продажу з фізичними особами, згідно з якими отримує забезпечувальні платежі, операції з перерахунку таких платежів фізичними особами на рахунок замовника не змінюють базу оподаткування у замовника. Лише при передачі права власності (оформлення правовстановлюючих документів) на готове новозбудоване житло фізичній особі (першому власнику новозбудованого житла) у замовника виникають податкові зобов’язання на підставі п. 187.1 ПК.

2. У випадку коли після завершення будівництва правовстановлюючі документи на новозбудоване житло оформлюються на підприємство-замовника, а пізніше згідно з договорами купівлі-продажу квартир з фізичними особами переоформлюються на таких фізичних осіб, операцією з першого постачання житла буде вважатися операція оформлення правовстановлюючих документів на замовника. Подальше переоформлення права власності на фізичних осіб, у розумінні норм ПК, не буде вважатися операцією з першого постачання житла, а тому ця операція буде звільнятися від обкладання ПДВ відповідно до п.п. 197.1.14 ПК.

3. У випадку коли будівництво житла здійснюється забудовником за рахунок залучених коштів ФФБ, податкові зобов’язання у забудовника виникають:

— за операціями з постачання послуг по спорудженню житла на загальних підставах за правилом першої події, встановленим п. 187.1 ПК;

— за операціями з передачі права власності (оформлення правовстановлюючих документів) на готове новозбудоване житло (об’єкт житлового фонду) до першого власника такого житла, незалежно від джерел фінансування будівництва, чи за рахунок власних коштів підприємства забудовника, чи за рахунок учасників фонду фінансування будівництва, чи за кошти держателів облігацій, у періоді передачі права власності (оформлення правовстановлюючих документів) на готове новозбудоване житло.

Операції по перерахуванню коштів, залучених ФФБ, забудовнику не змінюють податкового кредиту ФФБ та податкових зобов’язань забудовника.

 

ДПСУ дотримується правила конфлікту інтересів?!

Саме це декларує головне податкове відомство в своєму листі від 31.08.2012 р. № 849/0/141-12/Н/15-1414. При цьому як приклад наведено наступні Узагальнюючі податкові консультації (далі — УПК):

— УПК з питання формування витрат по операціях з фізичними особами — підприємцями, які застосовують спрощену систему оподаткування, затверджена наказом ДПСУ від 15.02.2012 р. № 121 (див. «Податковий кодекс: консультації та коментарі», № 5 (29), с. 26 — 27);

— УПК щодо визначення курсових різниць по заборгованості в іноземній валюті, що виникла до 01.04.2011 р., затверджена наказом ДПСУ від 15.02.2012 р. № 120;

— УПК щодо віднесення витрат на оплату маркетингових та рекламних послуг до складу витрат, затверджена наказом ДПСУ від 15.02.2012 р. № 123 (див. «Податковий кодекс: консультації та коментарі», № 7 (31), с. 25 — 26);

— УПК щодо визначення витрат за діяльністю, не передбаченою статутом, затверджена наказом ДПСУ від 05.07.2012 р. № 577 ((див. «Податковий кодекс: консультації та коментарі», № 19 (43), с. 17).

Справедливості ради потрібно зазначити, що в цих УПК дійсно містяться висновки на користь платників податків. Крім того, останнім часом ДПСУ й справді не лише декларує, але й виконує норми податкового законодавства належним чином, прикладом чого є інші УПК, датовані початком липня. Сподіваємось, що подібна практика матиме місце й надалі.

 

Як ФОП нараховувати ЄСВ на заробітну плату працівників-інвалідів

Листом від 30.08.2012 р. № 17537/Г-4 ПФУ роз’яснив, що право нараховувати ЄСВ у розмірі 8,41 % заробітної плати працюючих інвалідів поширюється лише на підприємства, установи, та організації, в яких працюють інваліди, в той час як фізичні особи — підприємці такого привілею не мають.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі