Теми статей
Обрати теми

Новини та події

Редакція ПК
Новини

Великі чи малі букви у податковій накладній? — Головне — правильні найменування

ДПС у м. Києві, відповідаючи на запитання стосовно того, чи вважається податкова накладна недійсною та заповненою з порушенням, якщо в ній обов’язкові реквізити, які стосуються повної або скороченої назви покупця та продавця, відповідають назві, зазначеній у статутних документах таких осіб, але розмір літер не збігається, прийшла до висновку, що така податкова накладна визнається дійсною.

Таким чином, головним аспектом для визнання податкової накладної дійсною або ж недійсною є не розмір букв, а збіг назв контрагентів, зазначених у їх статутних документах, із тими, що наведені у податковій накладній.

Ця інформація була опублікована на сторінках видання «Податковий, банківський, митний консультант», 2013, № 18 — 19, с. 6.

 

Облікова ставка НБУ становить 7,0 % річних

З 10.06.2013 р. НБУ установив облікову ставку в розмірі 7,0 % річних (постанова Правління НБУ від 06.06.2013 р. № 209 «Про регулювання грошово-кредитного ринку»).

Нагадаємо, до цього діяла ставка 7,5 %, установлена п. 1 постанови Правління НБУ від 21.03.2012 р. № 102 «Про регулювання грошово-кредитного ринку».

 

Установлено порядок визначення середньоринкової вартості транспортних засобів

Порядок визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затверджений постановою КМУ від 10.04.2013 р. № 403 (далі — Порядок № 403), установлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів (далі — транспортні засоби) з метою визначення доходу від їх продажу (обміну) для цілей обкладення податком на доходи фізичних осіб.

Абзацом 3 п. 173.1 ПК встановлено, що дохід від продажу (обміну) легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку).

Відповідно до п. 2 Порядку середньоринковою вартістю транспортних засобів є величина, яка визначається статистичними методами і еквівалентна імовірній ціні, за яку може здійснюватися купівля-продаж транспортних засобів певної марки та моделі з відповідним строком експлуатації та пробігом на встановлену дату проведення оцінки.

При цьому розраховується середньоринкова вартість транспортного засобу за методом аналогії цін ідентичних транспортних засобів за такою формулою:

Сср= Цн х (Г / 100) х (1 ± (Гк : 100)) ,

де Цн — ціна нового транспортного засобу в Україні;

Г  — коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від строку експлуатації згідно з додатком 1;

Гк  — коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від пробігу згідно з додатком 2.

Згідно з п. 13 Порядку середньоринкова вартість транспортних засобів розраховується щокварталу Мінекономрозвитку для кожної марки та моделі транспортних засобів з урахуванням року випуску та пробігу, оприлюднюється до 10 числа наступного місяця в установленому Мінекономрозвитку порядку на офіційному веб-сайті Міністерства для вільного доступу та зберігається протягом 1095 днів із дня її оприлюднення.

Порядок набрав чинності 11.06.2013 р.

 

Уся бухгалтерська документація — українською мовою?

Саме такого висновку дійшов Мінфін у листі від 05.04.2013 р. № 31-08410-07-27/10841.

Як аргументацію при цьому наведено п. 1.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. № 88, відповідно до якого усі первинні документи, облікові регістри і бухгалтерська звітність повин-ні складатись українською мовою. Поряд з українською мовою може застосовуватися інша мова у порядку, визначеному законодавством.

Під законодавством, очевидно, мається на увазі Закон України «Про засади державної мовної політики» від 03.07.2012 р. № 5029-VI, на який також посилається Мінфін у своєму листі.

При цьому звертає на себе увагу той факт, що п. 7 ст. 7 цього Закону визначено, що в межах території, на якій поширена регіональна мова або мова меншини, здійснення заходів щодо розвитку, використання і захисту регіональної мови або мови меншини, передбачених Законом, є обов’язковим для місцевих органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, установ, організацій, підприємств, їх посадових і службових осіб, а також громадян — суб’єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб.

 

Затверджено Порядок компенсації роботодавцям витрат у розмірі ЄСВ

Постановою КМУ від 15.04.2013 р. № 347 «Деякі питання реалізації статті 26 та частини другої статті 27 Закону України «Про зайнятість населення» затверджено Порядок компенсації роботодавцям витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — Порядок).

Він визначає механізм виплати компенсації фактичних витрат роботодавця на сплату ЄСВ за працевлаштування осіб, яким надано статус безробітного, на нові робочі місця.

Відповідно до п. 3 Порядку право на компенсацію має роботодавець, який працевлаштовує на нове робоче місце строком не менше ніж на 2 роки за направленням територіального органу зареєстрованих безробітних із таких категорій громадян:

1) діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;

2) особи, звільнені після відбуття покарання або примусового лікування;

3) молодь, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, звільнилася із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби (протягом шести місяців після закінчення або припинення навчання чи служби) і яка вперше приймається на роботу;

4) особи, яким до настання права на пенсію за віком відповідно до ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV залишилося 10 і менше років;

5) інваліди, які не досягли пенсійного віку, встановленого ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страху-вання» від 09.07.2003 р. № 1058-IV;

6) один із батьків або особа, яка їх замінює і:

має на утриманні дітей віком до шести років;

виховує без одного з подружжя дитину віком до 14 років або дитину-інваліда;

утримує без одного з подружжя інваліда з дитинства (незалежно від віку) та/або інваліда I групи (незалежно від причини інвалідності).

Крім того, право на компенсацію має роботодавець, який є суб’єктом малого підприємництва та який працевлаштовує зареєстрованих безробітних на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності строком не менше ніж на 2 роки за направленням територіального органу. При цьому перелік пріоритетних видів економічної діяльності для створення нових робочих місць суб’єктами малого підприємництва затверджено цією ж постановою.

Указана компенсація виплачується протягом одного року з дня працевлаштування заре-єстрованого безробітного.

 

Ухилення від оподаткування: фінансова, кримінальна та адміністративна відповідальність

Держкомпідприємництва у листі від 25.04.2013 р. № 3630/0/20-13 нагадав, що порушення законів з питань оподаткування тягне за собою притягнення порушника до фінансової, адміністративної та кримінальної відповідальності.

При цьому представники Комітету зазначають, що розмір фінансової відповідальності значно вищий, ніж кримінальної.

Так, як це не парадоксально звучить, строк позовної давності для притягнення до кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків у значних розмірах становить 2 роки, у той час як граничні терміни застосування штрафних (фінансових) санкцій до платників податків становлять 1095 днів (відповідно до ст. 102 і 114 ПК).

Крім того, п. 113.2 ПК встановлено, що застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) не звільняє платників податків від обов’язку сплатити до бюджету належні суми податків та зборів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, а також від застосування до них інших заходів, передбачених ПК.

Зокрема, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від’ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених пп. 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 ПК, — тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 % суми визначеного податкового зобов’язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов’язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування на платника податків накладається штраф у розмірі 50 % суми нарахованого податкового зобов’язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

У той же час кримінальна відповідальність за умисне ухилення від оподаткування в знач-них розмірах (від 1000 до 3000 НПМДГ) може являти собою накладення штрафу від 1000 до 2000 нмдг або позбавлення права обіймати певні посади чи займатись певною діяльністю на термін до 3 років.

 

Податок на прибуток: з нового року — нова революція?

Саме так і станеться, якщо буде прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» на підставі відповідного законопроекту, розміщеного на офіційному порталі Міндоходів (http://minrd.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2013-rik/98222.html). У разі прийняття Закону, він набере чинності 01.01.2014 р. (з деяким невеличким винятком).

Законопроект передбачає внесення змін до наступних розділів ПК: І «Загальні положення», ІІ «Адміністрування податків, зборів (обов’язкових платежів)», ІV «Акцизний податок», ХХ «Перехідні положення», а розділ ІІІ «Податок на прибуток» ПК планують взагалі перевернути «з ніг на голову».

Незважаючи на зближення податкового та бухгалтерського обліку податку на прибуток, яке задеклароване як ціль указаного проекту, чекати на щось подібне не доводиться: навпаки, крім уже існуючих розбіжностей між двома видами обліку проектом передбачене внесення немалої кількості нових. Відтепер вводиться поняття податкових коригувань, причому об’єкт оподаткування згідно зі змінами має обчислюватися шляхом збільшення (зменшення) фінансового результату до оподаткування на суми таких податкових коригувань, «безмежний» перелік яких додається.

У разі прийняття відповідного закону ми обов’язково познайомимо вас із ним більш ґрунтовно на сторінках нашого видання.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі