Теми статей
Обрати теми

Заповнення декларації туристичного збору

Редакція ПК
Стаття

Заповнення ДЕКЛАРАЦІї ТУРИСТИЧНОГО ЗБОРУ

Продовжуючи тему податкової звітності з місцевих зборів, перейдемо до розгляду ще однієї «свіжої» Декларації — податкової Декларації туристичного збору. Як і попередня, ця Декларації також уперше за новою формою, затвердженою наказом № 1402, подається, починаючи зі звітності за II квартал 2013 р. Далі — детальніше.

 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДЕКЛАРАЦІЮ

 

Про платників та тих, хто подає звітність

Саме так, платниками туристичного збору є одні особи, а звітують за них інші — податкові агенти. Перелік платників збору та осіб, які не можуть ними бути, а також податкових агентів, наведено в наступній таблиці:

Платники туристичного збору (п.п. 268.2.1 ПК)

громадяни України

іноземці

особи без громадянства

які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської рад про встановлення туристичного збору, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк

Не є платниками збору (268.2.2 ПК)

особи, які постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір

Відповідно до ст. 1 розд. I Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16.04.91 р. № 959-XII постійне місце проживання — це місце проживання на території якої-небудь держави не менше одного року фізичної особи, яка не має постійного місця проживання на території інших держав і має намір проживати на території цієї держави протягом необмеженого строку, не обмежуючи таке проживання певною метою, і за умови, що таке проживання не є наслідком виконання цією особою службових обов’язків або зобов’язань за договором (контрактом).
Статтею 759 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV визначено, що за договором найму (оренди) житла одна сторона — власник житла (наймодавець) передає або зобов’язується передати другій стороні (наймачеві) житло для проживання у ньому на певний строк за плату.
Отже, як резюмували податківці у листі від 29.04.2011 р. № 12291/7/15-0717 (далі — лист № 12291), постійне місце проживання може бути підтверджене паспортом громадянина України або паспортним документом, виданим уповноваженими державними органами України чи іншої держави або статутними організаціями ООН документом, що підтверджує громадянство, посвідчує особу пред’явника, дає право на в’їзд або виїзд з держави і визнаний Україною. А проживання на умовах договору найму — договором найму (оренди) житла.

особи, які прибули у відрядження

Пунктом 1 розд. II Iнструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 р. № 59, встановлено, що направлення працівника підприємства у відрядження здійснюється керівником цього підприємства або його заступником і оформляється наказом (розпорядженням) із зазначенням: пункту призначення, назви підприємства, куди відряджений працівник, строку й мети відрядження.
На підставі цього ДПАУ (лист № 12291) зазначає, що перебування особи у відрядженні підтверджується наказом або розпорядженням підприємства про направлення працівника у відрядження. Зверніть увагу: відсутність документального підтвердження факту знаходження у відрядженні може бути сприйняте як підстава для сплати туристичного збору. Про наслідки такої ситуації див. у відповіді на запитання, опублікованій у газеті «Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2013, № 11 (59), с. 64.

інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів
(не більше одного супроводжуючого)

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 16.11.2007 р. № 612 затверджено Порядок обліку, зберігання, оформлення та видачі посвідчень особам, які одержують державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» від 16.11.2000 р. № 2109-III, та затверджено додатком 1 до п. 1.1 Порядку форму та зміст такого посвідчення.
Особи, які належать до категорії інвалідів, дітей-інвалідів підтверджують свій статус відповідним посвідченням, а особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого), — документом, що засвідчує таку особу (лист № 12291)

ветерани війни

Статтею 4 розд. II Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.93 р. № 3551 визначено, що ветеранами війни є особи, які брали участь у захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав. До ветеранів війни належать: учасники бойових дій, інваліди війни, учасники війни.
Ветеранам війни вручаються посвідчення та нагрудні знаки. Порядок виготовлення та видачі посвідчень і знаків встановлюється КМУ та міжнародними договорами, в яких бере участь Україна. Зразки посвідчення, що видаються ветеранам війни, затверджено постановою КМУ «Про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранів» від 12.05.94 р. № 302.
Відтак цілком логічним є висновок ДПАУ, до якого податківці прийшли в листі № 12291, що особи, які належать до категорії ветеранів війни, підтверджують свій статус відповідним посвідченням

учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС

Статтею 9 розд. II Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.91 р. № 796-XII визначено осіб — учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС — це громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації аварії та її наслідків.
Статус учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС підтверджується посвідченням учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС встановленого зразка, який затверджено постановою КМУ від 20.01.97 р. № 51 «Про затвердження Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (лист № 12291)

особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування, оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають ліцензію на медичну практику та акредитацію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я

Путівка — це грошовий документ, який гарантує його власнику отримання послуг у санаторно-курортних закладах, пансіонатах, які реалізували цю путівку.
У свою чергу курсовка  — це грошовий документ, який гарантує його власнику амбулаторно-курортне лікування безпосередньо на курорті, є різновидністю путівок, які дають право на проходження амбулаторно-курсового лікування і лікувальне харчування.
Наявність путівки або курсівки, як свідчить лист № 12291, є підставою для надання пільги по сплаті збору

діти віком до 18 років

А от про дітей лист № 12291 взагалі не згадує, причиною цього є те, що цей лист побачив світ раніше, ніж Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України» від 07.07.2011 р. № 3609-VI, який вніс відповідний підпункт до п.п. 268.2.2 ПК. Проте, керуючись логікою, підтвердженням не сплати збору дітьми до 18 років може бути свідоцтво про народження або паспорт (у разі наявності)

З метою підтвердження правомірності надання пільги податковий агент повинен мати копії відповідних документів, що підтверджують належність особи до пільгової категорії (путівки або курсовки можуть бути оригіналом).
Особи з числа вище перелічених, які не надали відповідних документів, що засвідчують їх належність до пільгової категорії, є платниками збору

Податкові агенти* (п.п. 268.5.1 ПК)

* Згідно зі ст. 18 ПК податковим агентом визнається особа, на яку ПК покладається обов’язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків.

При цьому податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов’язки, встановлені ПК для платників податків.

адміністрації готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади

квартирно-посередницькі організації, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму

юридичні особи або фізичні особи — підприємці, які уповноважуються сільською, селищною або міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою

Не можуть бути податковими агентами* (п.п. «є» п.п. 268.2.2 ПК)

дитячі лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі та санаторно-курортні заклади

* У п.п. 268.2.2 ПК формально наведено перелік осіб, які не можуть бути платниками збору, проте цей пункт однозначно називає саме осіб, які не можуть виконувати функції податкового агента.

 

Важливим аспектом визначення кола осіб, уповноважених звітувати з туристичного збору, є те, що за наявності у податкового агента підрозділу без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, останній зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору в органі ДПС за місцезнаходженням підрозділу.

Податкові агенти справляють туристичний збір під час надання послуг, пов’язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею), і зазначають суму сплаченого збору окремим рядком у рахунку (квитанції) на проживання (п.п. 268.6.1 ПК).

 

Форма податкової Декларації

Ще в I кварталі 2013 р. податкові агенти звітували за формою, що була затверджена наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1014. Проте у зв’язку із прийняттям наказу № 1402, починаючи зі звітності за II квартал 2013 року, їм доведеться робити це за новою формою Декларації, затвердженою цим наказом.

Як зазначалось у попередньому розділі тематичного випуску, наказом № 1402 затверджено також форму податкової Декларації збору з місця для паркування транспортних засобів. Проте більше нас цікавить те, що цим наказом затверджено додаток до податкової Декларації туристичного збору — Пере-
рахунок податкового зобов’язання із туристичного збору
. Подання вказаного додатку є обов’язковим лише при виправленні помилок за минулий податковий (звітний) період у складі звітної або нової звітної Декларації, тому звітна Декларація зазвичай подається без такого додатку. Про заповнення Пере-рахунку податкового зобов’язання із туристичного збору йтиметься в окремому підрозділі на с. 41 — 42.

Форма податкової Декларації, затверджена наказом № 1402, є єдиною для всіх податкових агентів незалежно від їх статусу.

 

До якого органу ДПС подавати

Відповідь на це запитання дали податківці у ЄБПЗ (розділ 123.04):

Запитання

До якого органу ДПС подається податкова Декларація туристичного збору податковим агентом?

Коротка відповідь

Декларація туристичного збору подається податковим агентом до органу ДПС за своїм місцем реєстрації.
Якщо податковий агент має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, то податкова Декларація туристичного збору подається самостійно таким підрозділом до органу ДПС за своїм місцем реєстрації

 

Таким чином, як бачимо, цілком імовірним є виникнення ситуації, коли головне підприємство звітуватиме з туристичного збору в одному органі ДПС (за своїм місцем реєстрації), а його підрозділ, що не має статусу юридичної особи, — в іншому (за місцем реєстрації такого підрозділу, як податкового агента з туристичного збору).

Звертаємо вашу увагу: у тому випадку, коли відокремлений підрозділ, що не має статусу юридичної особи, надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі), а головне підприємство — ні, то в останнього відповідно й не виникає жодних обов’язків щодо звітування з туристичного збору в органі ДПС за місцем реєстрації: робити це в такому випадку має лише підрозділ (в органі ДПС, де його зареєстровано як податкового агента).

 

Коли подається Декларація

Базовий податковий (звітний) період для туристичного збору дорівнює календарному кварталу (п.п. 268.7.3 ПК). Відповідно до п.п. 49.18.2 ПК податкова Декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Зважаючи на це, граничні терміни подання податкової Декларації туристичного збору за звітні періоди 2013 р. будуть наступними:

Звітні періоди

Граничний термін подання Декларації

Граничний термін сплати податкового зобов’язання, визначеного в Декларації

I півріччя 2013 року

9 серпня 2013 року

19 серпня 2013 року

3 квартали 2013 року

11 листопада 2013 року

19 листопада 2013 року

Рік (2013)

10 лютого 2014 року

19 лютого 2014 року

 

Як бачите, у таблиці наведено також граничні терміни сплати податкового зобов’язання з туристичного збору за I півріччя, 3 квартали та 2013 р. в цілому, тому зазначимо, що згідно з п.п. 268.7.1 ПК сума туристичного збору сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням податкових агентів. У свою чергу п. 57.1 ПК визначено, що платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій Декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПК для подання податкової Декларації.

Зауважте: подавати податкову Декларацію податкові агенти зобов’язані незалежно від наявності податкового зобов’язання у звітному періоді, на що вказували податківці у своїй консультації, розміщеній у розділі 123.01 ЄБПЗ.

 

Яким чином можна подавати Декларацію

Відповідно до п. 49.3 ПК податкова Декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПК, в один із таких способів:

Способи подання податкової Декларації

Граничний термін подання

Особисто платником податків або уповноваженою на це особою

Граничний строк подання податкової Декларації (40-й календарний день, що настає за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу)

Зважаючи на те, що п.п. 268.7.2 ПК зобов’язує головні підприємства реєструвати як податкових агентів підрозділи, що не мають статусу юридичних осіб, доцільно говорити, що такі підрозділи також є уповноваженими для подання звітності

Поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення

За 10 днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації

Податківці досить ліберальні по відношенню до платників у цьому питанні і не вважають порушенням відправлення податкової звітності поштою пізніше, ніж за 10 днів до закінчення граничного строку подання податкової Декларації, у випадку, якщо до органу ДПС таке відправлення надходить не пізніше граничного строку подання податкової Декларації

Засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб

Не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк подання податкової декларації

Платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до органу ДПС в електронній формі в обов’язковому порядку на підставі п. 49.4 ПК. Решта платників у праві обирати, яким способом їм подавати свою податкову звітність до органів ДПС

 

Зазначимо, що способи подання податкової Декларації туристичного збору не відрізняються від загальновстановлених.

Далі перейдемо безпосередньо до заповнення Декларації

 

ЗАПОВНЕННЯ ПОДАТКОВОЇ ДЕКЛАРАЦІЇ ТУРИСТИЧНОГО ЗБОРУ

 

Порядок заповнення вступної частини Декларації повністю аналогічний до правил заповнення вступної частини податкової Декларації збору за місця для паркування транспортних засобів (форма якої, нагадаємо, також затверджена наказом № 1402), описаних на с. 24 — 27, тому повторювати його ще раз не будемо, а перейдемо відразу до основної її частини.

Вона містить 12 рядків, при цьому рядки 4 — 11 заповнюються лише в разі виправлення помилок, допущених у минулих податкових (звітних) періодах з допомогою подання нової, звітної нової або уточнюючої Декларації.

Рядок 1 розбитий на 5 колонок, дані яких слугують для визначення суми збору з початку року (підсумок колонки 5), тому їх заповненню присвячено окрему таблицю.

Колонка рядка 1 основної частини Декларації

Які дані вносяться

№ 

назва

1

№ з/п

Номер об’єкта оподаткування. Формою Декларації передбачено номери для трьох таких об’єктів (від 1.1 до 1.3) та у разі потреби кількість рядків може бути збільшено

2

Показники

У рядках 1.1 — 1.3 наводяться назви об’єктів оподаткування, таких як готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади; будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму, куди квартирно-посередницькі організації направляють неорганізованих осіб на поселення тощо

3

Вартість проживання (ночівлі), за вирахуванням ПДВ5, грн. коп.

Вартість проживання (ночівлі) (без ПДВ) у розрізі об’єктів, наведених у відповідних рядках колонки 2. Відповідно до зноски до колонки 3 рядка 1 числове значення в ній проставляється в гривнях з копійками (з округленням до двох десяткових знаків).
Згідно з п.п. 268.4.1 ПК вартість усього періоду проживання (ночівлі) в місцях, визначених п.п. 268.5.1 ПК, за вирахуванням ПДВ, є базою справляння збору.
До вартості проживання при цьому не включаються витрати на харчування чи побутові послуги (прання, чистка, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), телефонні рахунки, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, витрати на усний та письмовий переклади, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду (п.п. 268.4.2 ПК)

4

Ставка збору, відсотки

Встановлена місцевою радою ставка туристичного збору. Відповідно до п.п. 268.3.1 ПК ставка встановлюється у розмірі від 0,5 до 1 % до бази справляння збору.
Слід зазначити, що сільським, селищним, міським радам не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів (п.п. 12.3.7 ПК)

5

Усього нараховано збору5, грн. коп., к. 3 х к. 4

У рядках 1.1 — 1.3 (а за необхідності і доданих рядках 1.4 — 1.n) зазначається нарахована сума туристичного збору, яка визначається в розрізі об’єктів оподаткування шляхом множення вартості проживання (ночівлі), за вирахуванням ПДВ, на встановлену місцевою радою ставкою збору.
Відповідно до зноски до колонки 5 рядка 1 числове значення в ній проставляється в гривнях з копійками (з округленням до двох десяткових знаків). У рядку 1 при цьому фігурує загальна сума туристичного збору наростаючим підсумком з початку року, яка визначається шляхом підбиття підсумків рядків 1.1 — 1.3 і 1.4 — … (у разі їх наявності). За умови наявності тільки одного об’єкта оподаткування значення рядків 1 та 1.1 збігатимуться

 

Наступна таблиця присвячена заповненню тих рядків Декларації, що підлягають заповненню у звичайній ситуації. Тобто, якщо Декларація подається не для виправлення помилок минулих податкових (звітних) періодів, то достатньо заповнити в ній ці рядки (поряд з уже описаними даними рядка 1).

Рядок основної частини Декларації

Які дані вносяться

№ 

назва

2

Нарахована сума збору за попередній звітний період (квартал, півріччя, три квартали)

Переносяться дані рядка 1 Декларації за попередній податковий (звітний) період звітного року. Перевіряється як підсумок даних рядків 3 у всіх Деклараціях збору, поданих платником з початку року. Зміна форми Декларації, починаючи зі звітності за II квартал 2013 року, не впливає на вказаний механізм перенесення показників декларацій і їх перевірки

3

Нарахована сума збору за звітний квартал, усього (р. 1 - р. 2)

Визначається розрахунковим шляхом. Для цього підсумок рядка 1 зменшують на суму рядка 2. Перевіряється як добуток вартості проживання (ночівлі), за вирахуванням ПДВ, у звітному кварталі та ставки туристичного збору, встановленої відповідною місцевою радою

<...>

12

Доповнення до податкової Декларації (заповнюється і додається відповідно до пункту 46.4 статті 46 глави 2 розділу II Податкового кодексу України)

Кількість аркушів, на яких подається відповідне доповнення. Платник податків у разі необхідності може подати разом із податковою Декларацією доповнення до такої Декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової Декларації (згідно з п. 46.4 ПК). Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання

 

Рядки, про заповнення яких не йшлось у попередніх двох таблицях (рядки 4 — 11), особливі тим, що заповняюються лише в разі виправлення помилок, допущених у попередніх податкових (звітних) періодах.

Тому саме час розглянути порядок виправлення помилок.

 

ВИПРАВЛЕННЯ ПОМИЛОК

 

Існує кілька варіантів виправлення помилок, допущених у податковій Декларації туристичного збору.

Коли помилку виявлено до закінчення граничного терміну подання Декларації, тоді її можна виправити шляхом подання звітної нової Декларації (відповідне право для платника збору встановлено абз. 4 п. 50.1 ПК). Це не супроводжується жодними фінансовими санкціями для платника збору, а тому є найвигіднішим варіантом виправлення помилки.

Проте якщо вчасно виявити помилку, що призвела до виникнення недоплати зі збору, не вдалося, платник має право обирати, яким чином її виправити. Платник збору, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, зобов’язаний, за винятком випадків, установлених п. 50.2 ПК або:

а) надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штрафу у розмірі 3 % від такої суми недоплати до подання такого уточнюючого розрахунку;

б) відобразити суму недоплати у складі декларації збору, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов’язання, збільшену на суму штрафу у розмірі 5 % від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов’язання
з цього збору.

У разі обрання способу виправлення помилок у складі звітної або звітної нової Декларації разом з Декларацією подається Перерахунок податкового зобов’язання туристичного збору, який є додатком до неї. Як і сама Декларація, додаток затверджений наказом № 1402.

У той же час при поданні уточнюючої Декларації заповнювати додаток не потрібно, адже усі необхідні дані для виправлення помилки містить сама така Декларація.

Заповненню рядків 4 — 11 Декларації (у разі подання уточнюючої або звітної (нової звітної) податкової Декларації за період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов’язання) присвячена наступна таблиця.

Рядок основної частини Декларації

Чи заповнюється при поданні

Які дані вносяться

№ 

назва

уточнюючої Декларації

звітної (звітної нової) Декларації за наступний податковий (звітний) період

4

Нарахована сума збору за даними раніше поданої податкової декларації, що уточнюється7, усього (р. 3 декларації, що уточнюється)

+

-

Сума туристичного збору за квартал, що уточнюється, розрахована з помилкою

5

Сума збору (недоплата), яка збільшує податкові зобов’язання у зв’язку з виправленням помилки, усього8 (р. 3 - р. 4), якщо р. 3 > р. 4, або (р. 5 додатка або сума р. 5 додатків)

+

Різниця між правильно розрахованою сумою збору за квартал, що уточнюється, та сумою збору, розрахунок якої містить помилку, за цей же період

6

Сума збору, яка зменшує податкові зобов’язання у зв’язку з виправленням помилки, усього8 (р. 4 - р. 3), якщо р. 4 > р. 3, або (р. 6 додатка або сума р. 6 додатків)

Різниця між сумою збору за квартал, що уточнюється, що містить помилку, та вірно розрахованою сумою збору за цей же період

7

Сума штрафу в розмірі 3 % від суми недоплати (р. 5 х 3 %)7 (нарахована платником самостійно відповідно до підпункту «а» абзацу третього пункту 50.1 статті 50 глави 2 розділу II Податкового кодексу України)

+

-

Показник рядка 5 Декларації х х 3 % : 100 %

8

Сума штрафу в розмірі 5 % від суми недоплати (р. 5 х 5 %)9 (нарахована платником самостійно відповідно до підпункту «б» абзацу третього пункту 50.1 статті 50 глави 2 розділу II Податкового кодексу України)

-

+

Показник рядка 5 декларації х 5 % : 100 %. Детальніше про штрафи та пеню йтиметься в одному з наступних підрозділів цього розділу тематичного випуску (на с. 42 — 43).

9

Сума пені8 (нараховується платником самостійно відповідно до підпункту 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 глави 12 розділу II Податкового кодексу України)

+

Показник рядка 5 х кількість днів існування недоплати : 365 днів х 1,2 х облікова ставка НБУ, що діє на день заниження

10

Пояснення (розкриття) окремих результатів фінансово-господарської діяльності8

Кількість аркушів, на яких подається відповідне пояснення

11

Додаток(и) щодо уточнення податкового зобов’язання за минулий(і) період(и)9

-

+

Кількість аркушів, які займає додаток(додатки)

 

ЗАПОВНЕННЯ ДОДАТКА ДО ДЕКЛАРАЦІЇ

 

Якщо платник туристичного збору вирішив виправити помилку, допущену в Декларації, поданій в одному з минулих податкових (звітних) періодів, шляхом подання звітної (або нової звітної) Декларації, йому доведеться подати також додаток до податкової Декларації — Перерахунок податкового зобов’язання із туристичного збору, який є невід’ємною її частиною.

При цьому в його шапці мають бути наведені такі дані:

№  порядковий №, що відповідає р. 1.1.Т Декларації, до якої подається додаток;

Додаток №  при поданні кількох додатків до однієї і тієї ж Декларації нумерації підлягає кожен з таких додатків, номер якого й наводиться у цій комірці;

до звітної або звітної нової — тип Декларації, до якої подається додаток. Навпроти відповідного типу декларації проставляється позначка «Х»;

податковий (звітний) період — період, за який подається Декларація.

Звертаємо вашу увагу: податковий (звітний) період у додатку вказується двічі: перший раз у «шапці», а вдруге — безпосередньо під назвою додатка. При цьому в другому випадку зазначається період, за який складено додаток. При цьому навпроти потрібного податкового (звітного) періоду проставляється позначка «Х».

Заповнити Перерахунок податкового зобов’язання туристичного збору вам має допомогти наступна таблиця:

Рядок додатка

Які дані вносяться

№ 

назва

1

Нарахована сума збору, усього (р. 1.1 + р. 1.2 + р. 1.3), у тому числі в розрізі об’єктів оподаткування4

Сума збору з початку року, визначена правильно

2

Нарахована сума збору за попередній звітний період (квартал, півріччя, три квартали), усього

Сума збору за попередній звітний період (за мінусом виправленого показника останнього кварталу)

3

Нарахована сума збору за звітний квартал, усього (р. 1 - р. 2)

Сума збору за останній квартал

4

Нарахована сума збору за даними раніше поданої податкової декларації, що уточнюється, усього
(р. 3 декларації, що уточнюється)

Сума збору за квартал, за який допущено помилку (із урахуванням останньої)

5

Сума збору (недоплата), яка збільшує податкові зобов’язання у зв’язку з виправленням помилки, усього (р. 3 - р. 4), якщо р. 3 > р. 4

Різниця між правильно розрахованою сумою збору за квартал, що уточнюється, та сумою збору, розрахунок якої містить помилку, за цей же період

6

Сума збору, яка зменшує податкові зобов’язання у зв’язку з виправленням помилки, усього (р. 4 - р. 3), якщо р. 4 > р. 3

Різниця між сумою збору за квартал, що уточнюється, що містить помилку, та вірно розрахованою сумою збору за цей же період

 

При роз’ясненні порядку заповнення рядків 4 — 11 податкової Декларації туристичного збору ми вже згадували про фінансові санкції за порушення податкового законодавства щодо туристичного збору, що застосовуються до платника збору у вигляді «самоштрафів» та пені. Тепер настав час висвітлити подробиці питання, чим далі й займемося.

 

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

 

Існує кілька видів порушень стосовно туристичного збору, відповідно й кілька «покарань». Розглянемо їх далі.

Неподання податкової Декларації. Якщо податкова Декларація туристичного збору не подається вчасно або не подається взагалі, то застосовується штраф, передбачений п. 120.1 ПК. Згідно з цим пунктом перше за рік таке порушення тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 грн., за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником збору, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн. за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Тобто за повторне порушення має місце накладення штрафу в 6-кратному розмірі, порівняно з першим порушенням.

Недоплата, що самостійно виправляється. При розгляді порядку виправлення помилок, допущених у минулих податкових періодах, ми згадували, що існування недоплати з туристичного збору спричиняє накладення «самоштафів» на платника збору:

Спосіб виправлення помилки

Розмір штрафу

Рядок Декларації, призначений для відображення суми штрафу

№ з/п

назва

пояснення до заповнення рядка (міститься в Декларації)

Подання уточнюючої Декларації з виправленими показниками

3 % від суми недоплати

7

Сума штрафу в розмірі 3 % від суми недоплати7 (р. 5 х 3 %)

нарахована платником самостійно відповідно до підпункту «а» абзацу третього пункту 50.1 статті 50 глави 2 розділу II Податкового кодексу України

Виправлення помилок минулого звітного періоду у складі показників Декларації за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов’язання

5 % від суми недоплати

8

Сума штрафу в розмірі 5 % від суми недоплати9 (р. 5 х 5 %)

нарахована платником самостійно відповідно до підпункту «б» абзацу третього пункту 50.1 статті 50 глави 2 розділу II Податкового кодексу України

 

Пеня. Пеня може нараховуватися як за несвоєчасну сплату туристичного збору, так і за недоплату, яка виникла через допущення помилки(ок) у податковій Декларації попередніх податкових (звітних) періодів. Розглянемо по черзі вказані два види пені.

Пеня за несвоєчасну сплату туристичного збору, як і пеня за несвоєчасну сплату інших податків та зборів, нараховується згідно з п.п. 129.1.1 ПК. При самостійному нарахуванні платником суми грошового зобов’язання нарахування пені розпочинається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного ПК, а закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов’язань.

Така пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із роз-
рахунку 120 % річних облікової ставки НБУ, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п. 129.4 ПК).

Пеня за недоплату починає нараховуватись у день настання строку погашення податкового зобов’язання, нарахованого платником туристичного збору у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (відповідно до п.п. 129.1.2 ПК).

Така пеня нараховується із розрахунку 120 % річних облікової ставки НБУ, діючої на день заниження.

У податковій Декларації туристичного збору цей вид пені показують у рядку 9 «Сума пені8 (нараховується платником самостійно відповідно до підпункту 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 глави 12 розділу II Податкового кодексу України)».

Наостанок наведемо приклад заповнення Декларації на основі наступних даних.

 

ПРИКЛАД

 

ТОВ «Амур» має власний однойменний готель, в якому надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі) громадян. Селищною радою встановлено ставку туристичного збору 1 %. Дані для заповнення Декларації за I півріччя 2013 року такі:

Категорії номерів

Вартість проживання, грн.

Вартість проживання без урахування неплатників збору, грн.

Вартість проживання платників збору,
без ПДВ, грн.

Сума нарахованого збору

Вища

1368000,00

1368000,00

1140000,00

11400,00

Перша

1881000,00

1710000,00

1425000,00

14250,00

Друга

981000,00

342000,00

285000,00

2850,00

Усього

4230000,00

3420000,00

2850000,00

28500,00

 

На підставі вказаних даних податкова Декларація туристичного збору має бути заповнена так:

 

img 1

img 2

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі