Теми статей
Обрати теми

Про зміни податкового законодавства

Редакція ПК
Лист від 31.12.2012 р. № 12917/0/71-12/15-1317

ДПСУ АКЦЕНТУЄ УВАГУ НА НОВОВВЕДЕННЯХ 2013 РОКУ. ПОДАТОК НА ПРИБУТОК

Лист Державної податкової служби України від 31.12.2012 р. № 12917/0/71-12/15-1317

«Про зміни податкового законодавства»

 

З метою належного адміністрування та своєчасного надходження до бюджету податку на прибуток підприємств Державна податкова служба України надає для використання в роботі інформаційний лист щодо прийнятих Верховною Радою України змін до податкового законодавства в частині оподаткування прибутку підприємств, які починають застосовуватися з 01.01.2013 р.

Так, набирають чинності такі зміни, внесені законодавчими актами до Податкового кодексу України (далі — Кодекс):

1. Закон України від 05.07.2012 р. № 5091-VI «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування суб’єктів індустрії програмної продукції» (далі — Закон № 5091), яким підрозділ 10 розділу XX Кодексу доповнено пунктом 15.

Законодавчі зміни передбачають тимчасове, з 01.01.2013 р. до 01.01.2023 р., застосування для суб’єктів індустрії програмної продукції зниженої ставки податку на прибуток підприємств у розмірі 5 відсотків від здійснення видів економічної діяльності.

Наразі зазначаємо, що суб’єкти індустрії програмної продукції можуть застосовувати особливості оподаткування податку на прибуток у разі здійснення видів економічної діяльності, визначених п. 1.5 п. 15 Закону № 5091*.

* Мається на увазі п.п. 1.5 п.15 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПК. — Прим. ред.

При цьому суб’єкти індустрії програмної продукції з метою застосування особливостей оподаткування податку на прибуток повинні протягом попередніх чотирьох звітних (податкових) кварталів сукупно одночасно відповідати таким критеріям:

1) питома вага доходів суб’єкта від здійснення видів економічної діяльності має становити не менш як 70 відсотків доходів від усіх видів економічної діяльності з реалізації товарів, виконання робіт, надання послуг;

2) первісна вартість основних засобів та/або нематеріальних активів суб’єкта перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

3) відсутність у суб’єкта податкового боргу;

4) щодо суб’єкта судом не прийнято постанови про визнання боржника банкрутом відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Для отримання суб’єктом індустрії програмної продукції свідоцтва, яке даватиме йому право на застосування особливостей оподаткування, він має подати органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву разом з фінансовою звітністю та копіями первинних документів, які мають бути засвідчені підписом платника податку або його посадовою особою.

Така заява подається керівником або представником юридичної особи — платника (з документальним підтвердженням особи та повноважень) не пізніш як за 30 календарних днів до початку звітного (податкового) кварталу, з якого зазначений суб’єкт передбачає отримати право на використання особливостей оподаткування.

Звертаємо увагу, що у разі відсутності підстав для відмови суб’єкту індустрії програмної продукції в реєстрації його як суб’єкта, який застосовує особливості оподаткування, органи державної податкової служби мають включити його протягом 15 робочих днів з дня отримання реєстраційної заяви до реєстру суб’єктів, які застосовують особливості оподаткування діяльності в індустрії програмної продукції.

Водночас повідомляємо, що Державною податковою службою України розроблено проект форми реєстраційної заяви, заяви про анулювання реєстрації та свідоцтва про реєстрацію суб’єктів індустрії програмної продукції, які буде затверджено наказом Міністерства фінансів України.

На теперішній час відповідний проект погоджено Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва та найближчим часом Міністерством фінансів України буде подано Міністерству юстиції України для державної реєстрації*.

* Порядок ведення реєстру, форм реєстраційної заяви, заяви про анулювання реєстрації та свідоцтва про реєстрацію суб’єктів індустрії програмної продукції, які застосовують особливості оподаткування, затверджений наказом Мінфіну від 14.01.2013 р. № 12. — Прим. ред.

Слід відзначити, що крім зазначених форм, наказом установлюватиметься порядок ведення реєстру суб’єктів, які застосовують особливості оподаткування діяльності в індустрії програмної продукції, який передбачає механізм включення суб’єктів до цього реєстру, порядок його ведення та виключення з нього суб’єктів індустрії програмної продукції.

2. Закон України від 06.09.2012 р. № 5211-VI «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування суб’єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки» (далі — Закон № 5211), яким підрозділ 4 розділу XX Кодексу доповнюється новим п. 28.

Слід відзначити, що встановлені Законом № 5211 особливості оподаткування податком на прибуток підприємств застосовуватимуться до суб’єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки, які схвалені відповідно до Закону України «Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць».

Зазначені суб’єкти господарювання оподатковуються за ставкою, яка з 01.01.2013 р. по 31.12.2017 р. включно становитиме 0 відсотків, а з 01.01.2018 р. по 31.12.2022 р. включно — 8 відсотків.

Водночас податок на прибуток підприємств має обчислюватися з урахуванням таких особливостей:

1) під час нарахування амортизації основних засобів, що використовуються в період реалізації інвестиційного проекту та входять до груп 2 (капітальні витрати на поліпшення земель, не пов’язані з будівництвом) і 3 (будівлі), може бути застосовано метод прискореного зменшення залишкової вартості, визначений розділом III «Податок на прибуток підприємств» Кодексу;

2) сума отриманих податкових пільг з цього податку не може перевищувати обсягу інвестицій, що фактично здійснені таким суб’єктом;

3) ведення суб’єктами господарювання, які реалізують інвестиційні проекти, окремого податкового обліку доходів та витрат, пов’язаних з отриманням прибутку від реалізації інвестиційних проектів у пріоритетних галузях економіки, що звільняються від оподаткування, який відповідає правилам, визначеним п. 152.11 ст. 152 Кодексу;

4) сплати податку на прибуток на загальних підставах за весь період реалізації інвестиційного проекту у разі, якщо протягом двох років з дня схвалення інвестиційного проекту не досягнуто критеріїв, установлених Законом, або в разі недотримання таких критеріїв упродовж подальшого строку його реалізації, або в разі відмови суб’єкта господарювання від реалізації інвестиційного проекту;

5) використання коштів, не сплачених до бюджету в результаті наданих пільг з цього податку, на цілі та в порядку, передбачені п. 21 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Для забезпечення реалізації положень Закону № 5211 Державною податковою службою України разом з Міністерством фінансів України розроблено проект порядку, який установлюватиме контроль за дотриманням суб’єктами господарювання — платниками податку на прибуток, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки, положень Податкового кодексу України.

Після погодження цього проекту із зацікавленими центральними органами виконавчої влади його буде подано на розгляд та затвердження Кабінетом Міністрів України**.

** На момент відправки номера до друку вказаний порядок не було затверджено. — Прим. ред.

3. Закон України від 02.10.2012 р. № 5412-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання окремих питань оподаткування» (далі — Закон № 5412), яким встановлено особливості оподаткування діяльності страховика, які полягають у такому.

Встановлено віднесення до доходів страховика, крім доходів, передбачених статтями 135 і 136 Кодексу, також доходів від страхової діяльності та порядок їх обчислення.

Також у зазначених змінах містяться особливості визначення об’єкта оподаткування від провадження страхової діяльності із страхування життя.

Ставка податку при здійсненні страхової діяльності юридичних осіб — резидентів встановлюється у таких розмірах:

3 відсотки — при отриманні доходу внаслідок виконання договорів з інших видів страхової діяльності, визначеного п. 156.1 ст. 156 Кодексу;

0 відсотків — при отриманні доходу внаслідок виконання договорів з довгострокового страхування життя та пенсійного страхування у межах недержавного пенсійного забезпечення у разі виконання вимог до таких договорів, визначених підпунктами 14.1.52 та 14.1.116 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Водночас доводимо до відома, що наказом Міністерства фінансів України форма податкової декларації з податку на доходи (прибуток) страховика буде приведена у відповідність*.

* Відповідний наказ Мінфіну від 05.12.2012 р. № 1281 набрав чинності 22.01.2013 р. (див. «Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2013, № 3 (51), с. 5 — 6).— Прим. ред.

4. Стаття 39 Кодексу, яка визначає новий порядок застосування звичайної ціни, набирає чинності згідно з абзацом третім п. 1 розділу XIX Кодексу з 01.01.2013 р.

Так, ст. 39 Кодексу встановлено конкретні методи визначення звичайних цін, а саме: порівняльної неконтрольованої ціни; ціни перепродажу; «витрати плюс»; розподілення прибутку; чистого прибутку.

Установлено перелік офіційних джерел інформації для визначення звичайних цін.

Обов’язок доведення того, що ціна договору не відповідає рівню звичайної ціни, покладено на орган державної податкової служби. Водночас для обґрунтування відповідності ціни господарської операції рівню звичайної ціни платник податків зобов’язаний за запитом органу державної податкової служби обґрунтувати рівень договірних цін.

Важливою в цій статті є норма про те, що для товарів, раніше ввезених на митну територію України у митному режимі імпорту або реімпорту, звичайною ціною продажу (поставки) на митній території України вважається ринкова ціна, але не нижче митної вартості товарів, з якої були сплачені податки та збори під час їх митного оформлення.

У разі відхилення договірних цін у податковому обліку платника податків у збільшення або зменшення від звичайних цін менше ніж на 20 відсотків таке відхилення не може бути підставою для визначення (нарахування) податкового зобов’язання, коригування від’ємного значення об’єкта оподаткування або інших показників податкової звітності.

5. Закон України від 05.07.2012 p. № 5083-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної податкової служби та у зв’язку з проведенням адміністративної реформи в Україні», яким доповнено новими абзацами п. 57.1 ст. 57 розділу II та п. 2 підрозділу 4 розділу XX Кодексу щодо щомісячної сплати платниками податку на прибуток авансових внесків.

Так, зокрема, передбачено, що платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 млн грн.) щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації.

Актуальні питання щодо сплати платниками податку на прибуток авансових внесків висвітлені в узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом ДПС України від 21.12.2012 р. № 1171**.

** Див. «Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2013, № 3 (51), с. 7 — 11. — Прим. ред.

 

Заступник Голови А. Ігнатов

 

Коментар редакції

Лист, що коментується, без перебільшення є безпрецедентним явищем у роз’яснювальній роботі ДПСУ. Раніше подібного аналізу законодавчих змін станом на певну дату (початок року в цьому випадку) головне податкове відомство не практикувало, принаймні стосовно питань з обкладення податком на прибуток. А він був би не зайвим навіть у тому разі, якби робився хоч щороку (а особливо актуальним міг би стати станом на 01.04.2011 р. — дату набрання чинності розд. ІІІ ПК, який регулює порядок справляння податку на прибуток підприємств).

Одразу зазначимо, що перелік питань, наведених у листі, далеко не повний. Із ґрунтовним аналізом законодавчих нововведень з податку на прибуток ви мали змогу ознайомитись у першому випуску нашого видання в цьому році («Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2013, № 1 (49), с. 4 — 11). Крім того, звертаємо вашу увагу на зміни стосовно обкладення податками (і не лише податком на прибуток) операцій із цінними паперами, які вступили в дію з 03.01.2013 р. одночасно з набранням чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків і зборів» від 06.12.2012 р. № 5519-VI (див. «Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2013, № 3 (51), с. 50 — 56).

Далі наведемо перелік матеріалів, які публікувались на сторінках газети «Податковий кодекс: консультації та коментарі» раніше і мають безпосереднє відношення до питань, розглянутих ДПСУ в листі, що коментується. При цьому робитимемо це в тому ж порядку, в якому головне податкове відомство зробило це в листі, що розглядається.

№ з/п

Зміст питання

Назва матеріалу, в якому висвітлювалось питання

Номер газети

Сторінки

1

Оподаткування суб’єктів індустрії програмної продукції

ІТ-податки: кому вигідно?
«Фініш» старого та «старт» нового податкового року: 2012 — 2013

17 (41)/2012
1 (49)/2012

51 — 53
10 — 11

2

Оподаткування суб’єктів, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки

3

Оподаткування діяльності страховиків

«Фініш» старого та «старт» нового податкового року: 2012 — 2013

1 (49)/2012

8 — 10

4

Порядок застосування звичайної ціни

Звичайні ціни: готуємось до переходу

23 (47)/2012

14 — 23

5

Щомісячна сплата авансових внесків із податку на прибуток

Сплачувати частіше, звітувати рідше та інші новини
Революція в адмініструванні податку на прибуток — роз’яснює ДПСУ
«Фініш» старого та «старт» нового податкового року: 2012 — 2013
ДПСУ про авансові внески та подання декларації з податку на прибуток
Особливості заповнення декларації з податку на прибуток за 2012 рік

 

17 (41)/2012

21 (45)/2012

1 (49)/2012

3 (51)/2012

3 (51)/2012

 

45

8

6 — 7

7 — 11

26 — 32

 

Як бачимо, більшості питань, що розглянуті в листі, що коментується, було приділено достатньо уваги на шпальтах нашого видання. Виняток становить хіба що друге питання, яке ми умовно назвали «Оподаткування суб’єктів, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки». На ньому зупинимося дещо детальніше.

Регламентуються вказані зміни Законом України «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування суб’єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки» від 06.09.2012 р. № 5211-VI (далі — Закон № 5211), який набрав чинності 01.01.2013 р.

Зважаючи на те, що цим Законом внесено зміни до розд. XX ПК (підрозд. 4 доповнено новим п. 29), то характер внесених змін є тимчасовим (адже в протилежному випадку було б змінено безпосередньо розд. ІІІ ПК, який регулює загальні моменти обкладення податком на прибуток, а не Перехідні положення ПК). Прямим тому підтвердженням є застосування до пільгової категорії платників таких ставок податку:

з 01.01.2013 р. по 31.12.2017 р. включно — 0 %,

з 01.01.2018 р. по 31.12.2022 р. включно — 8 %.

Як зазначається у п. 2 листа, що коментується, встановлені Законом № 5211 особливості оподаткування податком на прибуток підприємств застосовуються до суб’єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки*, які схвалені відповідно до Закону України «Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць» від 06.09.2012 р. № 5205-VI (далі — Закон № 5205), що набрав чинності 01.01.2013 р. Що ж передбачає подібне схвалення?

* Згідно зі ст. 2 Закону № 5205 пріоритетними галузями економіки є галузі, спрямовані на забезпечення потреб суспільства у високотехнологічній конкурентоспроможній екологічно чистій продукції, високоякісних послугах, які реалізують державну політику щодо розвитку виробничого та експортного потенціалу, створення нових робочих місць.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону № 5205 державна підтримка надається суб’єктам інвестиційної діяльності, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки. Такі проекти обов’язково повинні бути схвалені КМУ за поданням:

— спеціально уповноваженого органу при КМУ з питань надання державної підтримки суб’єктам інвестиційної діяльності, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки (далі — спеціально уповноважений орган при КМУ);

— Ради міністрів АР Крим;

— обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

Повноваження Ради міністрів АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій стосовно вказаного питання визначені у ст. 5 Закону № 5205. Вони, зокрема, передбачають:

1) розроблення та забезпечення виконання програм розвитку інвестиційної діяльності на території регіону;

2) відбір інвестиційних проектів для реалізації на території регіону, залучення інвестицій, створення максимально сприятливих умов для інвесторів;

3) розгляд за поданням представництв спеціально уповноваженого органу при КМУ при Раді міністрів АР Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських державних
адміністраціях інвестиційних проектів у пріоритетних галузях економіки та внесення пропозицій КМУ про надання державної підтримки суб’єктам інвестиційної діяльності, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки;

4) сприяння в отриманні в установленому порядку дозвільних документів для початку реалізації інвестиційного проекту, вирішення поточних питань його реалізації.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону № 5205 інвестиційним проектом у пріоритетній галузі економіки вважається інвестиційний проект, що передбачається реалізувати на новоствореному або діючому підприємстві, на якому буде проведено реконструкцію або модернізацію (за обов’язкової умови виділення окремого структурного підрозділу, на якому буде реалізовуватися інвестиційний проект). Такий проект повинен одночасно відповідати ряду критеріїв, які різняться залежно від того, до якої категорії суб’єктів належить підприємство, що має намір його реалізувати.

№ з/п

Критерії

Суб’єкт

великого підприємництва

середнього підприємництва

малого підприємництва

1

Загальна кошторисна вартість проекту перевищує еквівалент

3 млн євро

1 млн євро

500 тис. євро

2

Кількість створених нових робочих місць для працівників, які безпосередньо задіяні у виробничих процесах, більше

150

50

25

3

Середня заробітна плата працівників, більше

2,5 розміра мінімальної заробітної плати встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року*

* У 2013 році, таким чином, розмір середньої заробітної плати працівників має перевищувати 2867,50 грн. (2,5 х 1147,00 грн.).

 

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 4 Закону № 5205 інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки, що передбачають використання державної підтримки, підлягають державній реєстрації спеціальним уповноваженим органом при КМУ у встановленому КМУ порядку (причому на момент відправки номера до друку відповідного порядку затверджено не було).

Державний реєстр таких проектів спеціально уповноважений орган при КМУ має розміщувати на своєму офіційному веб-сайті.

При цьому якщо протягом 2 років з дня державної реєстрації інвестиційного проекту не досягнуто необхідних критеріїв, строк дії державної реєстрації інвестиційного проекту припиняється. Тоді суб’єкт, що взявся реалізувати такий проект, зобов’язаний буде сплати податку на прибуток на загальних підставах за весь період реалізації інвестиційного проекту. Таке ж покарання чекає на суб’єктів господарювання у разі недотримання ними встановлених критеріїв упродовж подальшого строку реалізації проекту або в разі відмови суб’єкта від реалізації інвестиційного проекту.

Вимоги до інвестиційних проектів у пріоритетних галузях економіки, порядок їх відбору, схвалення та реєстрації також встановлює КМУ (чого він, знову ж-таки, не зробив на момент відправки номера до друку).

Тепер перейдемо до особливостей сплати податку на прибуток суб’єктами інвестиційної діяльності, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки. Таких у листі налічується 5, що відповідає вимогам Закону № 5211*. Розглянемо їх детальніше.

* У Законі міститься також п. 6, відповідно до якого порядок контролю за дотриманням норм п. 29 підрозд. 4 розд. ХХ ПК встановлюється КМУ, проте вказану норму не зовсім коректно відносити до особливостей обчислення податку на прибуток суб’єктами інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки.

№ з/п

Особливості обчислення податку на прибуток суб’єктами інвестиційної діяльності, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки

Норми ПК, що встановлюють такі особливості

1

2

3

1

Під час нарахування амортизації основних засобів, що використовуються в період реалізації інвестиційного проекту та входять до груп 2 (капітальні витрати на поліпшення земель, не пов’язані з будівництвом) і 3 (будівлі), може бути застосовано метод прискореного зменшення залишкової вартості, визначений розд. III ПК

П.п. 1 п. 29 підрозд. 4 розд. ХХ

Відповідно до п.п. 3 п.п. 145.1.5 ПК при нарахуванні амортизації методом прискореного зменшення залишкової вартості річна сума амортизації визначається як добуток залишкової вартості об’єкта на початок звітного року або первісної вартості на дату початку нарахування амортизації та річної норми амортизації, яка обчислюється відповідно до строку корисного використання об’єкта і подвоюється.
За загальними правилами цей метод застосовується лише при нарахуванні амортизації до об’єктів груп 4 (машини та обладнання) та 5 (транспортні засоби).

2

Сума отриманих податкових пільг з цього податку не може перевищувати обсягу інвестицій, що фактично здійснені таким суб’єктом

П.п. 2 п. 29 підрозд. 4 розд. ХХ

Відповідно до п. 30.1 ПК податкова пільга — це передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених п. 30.2 ПК. Очевидно, що в період застосування до прибутку, отриманого від реалізації інвестиційних проектів суб’єктами господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки, ставки 0 % (з 01.01.2013 р. по 31.12.2017 р. включно), розмір податкової пільги розраховуватиметься так:
Сума пільги = (Доходи від діяльності, яка підлягає пільговому оподаткуванню - Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг), яка відноситься до діяльності, що підлягає пільговому оподаткуванню - Інші витрати, які відносяться до діяльності, яка підлягає пільговому оподаткуванню)
х розмір ставки податку (з 01.01.2013 р. по 31.12.2013 р. включно — 19 %, з 01.01.2014 р. — 16 %).
При досягненні суб’єктом господарювання, який реалізує інвестиційний проект, суми податкових пільг з податку на прибуток у розмірі, що дорівнює сумі фактично здійснених інвестицій, прибуток, отриманий у звітних періодах, наступних за звітним періодом, в якому було досягнуто такого розміру податкових пільг, оподатковується на загальних підставах без застосування передбачених особливостей.
Суб’єкт господарювання подає разом з податковою декларацією з податку на прибуток інформацію в довільній формі про розмір податкових пільг, отриманих у звітних періодах відповідно до підрозд. 4 розд. ХХ ПК.

3

Ведення суб’єктами господарювання, які реалізують інвестиційні проекти, окремого податкового обліку доходів та витрат, пов’язаних з отриманням прибутку від реалізації інвестиційних проектів у пріоритетних галузях економіки, що звільняються від оподаткування, який відповідає правилам, визначеним п. 152.11 ПК

П.п. 3 п. 29 підрозд. 4 розд. ХХ

Вказаний пункт ПК передбачає такі особливості податкового обліку:
1) до складу витрат таких платників податку, пов’язаних з отриманням доходу (прибутку), що не підлягає пільговому оподаткуванню, не включаються витрати, пов’язані з отриманням доходу (прибутку), що оподатковується на пільгових умовах;
2) сума амортизаційних відрахувань, нарахованих на основні засоби, що використовуються для отримання доходу (прибутку), що оподатковується на пільгових умовах, не враховується у витратах, пов’язаних з отриманням доходу (прибутку), що не підлягає пільговому оподаткуванню;
3) у разі якщо основні засоби використовуються для отримання доходу (прибутку), що оподатковується на пільгових умовах, та інших доходів (прибутків), які підлягають оподаткуванню згідно з розд. ІІІ ПК на загальних підставах, витрати платника податку підлягають збільшенню на частку загальної суми нарахованих амортизаційних відрахувань, яка так відноситься до загальної суми нарахованих амортизаційних відрахувань звітного періоду, як сума доходів (прибутків), що підлягають оподаткуванню на загальних підставах, відноситься до загальної суми доходів (прибутків) з урахуванням тих, що підлягають оподаткуванню на пільгових умовах.
Аналогічно відбувається розподіл витрат, що одночасно пов’язані як з діяльністю, дохід (прибуток) від провадження якої оподатковується на пільгових умовах, так і з іншою діяльністю.

4

Сплата податку на прибуток на загальних підставах за весь період реалізації інвестиційного проекту у разі:
 — якщо протягом 2 років з дня схвалення інвестиційного проекту не досягнуто критеріїв, установлених Законом № 5205,
 — недотримання таких критеріїв упродовж подальшого строку реалізації інвестиційного проекту,
 — у разі відмови суб’єкта господарювання від реалізації інвестиційного проекту

П.п. 4 п. 29 підрозд. 4 розд. ХХ

У цьому випадку йдеться про критерії, встановлені Законом № 5205 (ч. 2 ст. 4), які ми розглянули на с. 21-22.

5

Використання коштів, не сплачених до бюджету в результаті наданих пільг з цього податку, на цілі та в порядку, передбачені п. 21 підрозд. 4 розд. XX ПК

П.п. 5 п. 29 підрозд. 4 розд. ХХ

Вказаним пунктом, взагалі-то, регламентуються особливості застосування пп. 15 — 19 підрозд. 4 розд. ХХ ПК, проте зважаючи на пряму вказівку, що міститься у п. 29 цього ж підрозділу, вказані правила поширюються і на суб’єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки. Полягають такі правила в наступному:
суми вивільнених коштів (суми податку, які внаслідок застосування п. 29 підрозд. 4 розд. ХХ ПК не сплачуються до бюджету та залишаються в розпорядженні платника податку) спрямовуються ним на створення чи переоснащення матеріально-технічної бази, збільшення обсягу виробництва (надання послуг), запровадження новітніх технологій та/або повернення кредитів (у тому числі отриманих до дня набрання чинності ПК), використаних на зазначені цілі, та сплату процентів за ними. При цьому якщо платником податку для погашення кредиту, використаного на зазначені цілі, та сплату процентів за ним отримано кредит (кредити) рефінансування, то для цілей п. 21 підрозд. 4 розд. ХХ ПК враховуються лише суми, які сплачуються платником за кредитом (кредитами) рефінансування;
зазначені напрями використання коштів мають бути пов’язані з діяльністю платника податку, прибуток (дохід) від якої підлягає пільговому оподаткуванню;
з метою оподаткування суми вивільнених коштів визнаються доходами одночасно з визнанням витрат, понесених за рахунок цих коштів, у розмірі таких витрат;
порядок цільового використання сум вивільнених коштів установлюється КМУ;
у разі невикористання на зазначені у п. 21 підрозд. 4 розд. ХХ ПК цілі сум вивільнених коштів протягом 1095 днів з дати закінчення періоду, за результатами якого платник податку залишив такі кошти у своєму розпорядженні, платник податку зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання з цього податку за результатами податкового періоду, в якому спливає граничний термін використання сум вивільнених коштів, а також сплатити пеню, нараховану відповідно до ПК.
Для платників податків, зазначених у пунктах 15 — 19 підрозд. 4 розд. ХХ ПК*, протягом дії відповідного із цих пунктів визначення курсових різниць від перерахунку заборгованості (зобов’язання), вираженої в іноземній валюті, яка буде отримана або сплачена у фіксованій (або визначеній) сумі грошей або їх еквівалента, що виникає за операціями, пов’язаними з діяльністю, прибуток (дохід) від якої звільняється від оподаткування (у тому числі із створенням та переоснащенням матеріально-технічної бази), здійснюється на суму повного або часткового погашення заборгованості (зобов’язання) на дату здійснення такого погашення. Фінансовий результат, отриманий внаслідок перерахунку такої заборгованості (зобов’язання), обліковується разом з результатами діяльності платника податку, прибуток (дохід)
від якої звільняється від оподаткування, відповідно до п. 152.11 ПК щодо ведення окремого обліку.

* Очевидно, вказана норма поширюється і на платників, особливості оподаткування прибутку яких встановлено п. 29 цього підрозділу.

 

Олександр Крук

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі