Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Новини та події

Податковий кодекс Серпень, 2014/№ 15
Друк

Реквієм за Міндоходів

Недовго проіснувавши, Міндоходів, до якого ми все ж таки встигли звикнути, доживає свої останні дні. Натомість своє життя активно розпочинає Державна фіскальна служба (далі — ДФС). Згідно з наказом новоутвореної ДФС «Про початок діяльності Державної фіскальної служби України» від 18.07.2014 р. № 2 віднині видання документів з питань реалізації функцій та повноважень Міндоходів буде здійснюватися виключно за підписом посадових осіб ДФС у межах повноважень. У зв’язку з цим, так би мовити на прощання, Міндоходів має забезпечити:

— вжиття заходів із недопущення видання організаційно-розпорядчих, документів та реєстрації вихідної кореспонденції за підписом посадових осіб Міндоходів;

— завершення виконання невиконаних контрольних завдань, термін виконання яких на час припинення повноважень Міндоходів минув, та їх зняття з контролю у встановленому порядку;

— організацію роботи з передачі документів постійного терміну зберігання на архівне зберігання згідно з вимогами пп. 280 — 288 Типової інструкції з діловодства, затвердженої постановою КМУ від 30.11.2011 р. № 1242.

Ну що ж, вітаємо у цьому світі, ДФС! Сподіваємося, твоя робота буде більш чесною і прогресивною, а життя довшим і успішнішим, ніж у твого попередника.

 

БРОНЕЖИЛЕТИ, КАСКИ ТА МЕДИКАМЕНТИ ДЛЯ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЗВІЛЬНИЛИ ВІД ПДВ І МИТА НА ПЕРІОД АТО

Верховна Рада України ухвалила Закони, що звільняють від обкладення ПДВ і митним збором операції із ввезення на митну територію України спеціальних засобів індивідуального захисту і ліків згідно з переліком, затвердженим КМУ, під час проведення антитерористичної операції (законопроекти № 4199а і № 4200а).

Зокрема, підрозд. 2 розд. ХХ «Перехідні положення» ПК доповнено новим підпунктом такого змісту:

«Тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України:

спеціальних засобів індивідуального захисту (каски, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, або їх еквіваленти та спеціально призначені для них компоненти (тобто підшоломники, амортизатори), що класифікуються у підкатегорії 6506 10 80 00 згідно з УКТ ЗЕД; бронежилети, що класифікуються у підкатегорії 6211 43 90 00 згідно з УКТ ЗЕД), виготовлені відповідно до військових стандартів або військових умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, створених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону;

лікарських засобів та медичних виробів згідно з пп. «в» п. 193.1 цього Кодексу, що призначені для використання закладами охорони здоров’я для надання медичної допомоги фізичним особам, у період проведення антитерористичної операції та/або введення воєнного стану відповідно до законодавства, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я».

Частина 1 ст. 282 Митного кодексу України від 13.03.2012 р. № 4495-VI доповнена пунктом 20, згідно з яким у випадках, установлених цим Кодексом та іншими законами з питань оподаткування, при ввезенні на митну територію України або вивезенні за її межі від обкладення митом звільняються спеціальні засоби індивідуального захисту, що ввозяться на митну територію України під час проведення антитерористичної операції.

Обидва Закони набудуть чинності з дня, наступного за днем офіційного опублікування.

 

УХВАЛЕНО ЗАКОН ЩОДО ОПОДАТКУВАННЯ ПАСИВНИХ ДОХОДІВ

Верховна Рада ухвалила Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів» (далі — Закон) (законопроект № 4101а).

Законом установлено лінійну ставку оподаткування пасивних доходів фізичних осіб у вигляді відсотків — 15 %.

Норми щодо оподаткування роялті, інвестиційного прибутку і дивідендів повернені до редакції ПК, чинної до 1 липня 2014 року, згідно з якою такі доходи обкладаються податками за ставками 15 (17 %) і 5 % відповідно.

У частині оподаткування інших пасивних доходів від розміщення капіталу запроваджено єдину ставку — 15 %.

Законом також уточнено норми ПК щодо порядку перерахунку податку на доходи фізичних осіб при достроковому розірванні договору вкладу (депозиту) і здійсненні у зв’язку з цим перерахунку доходу у вигляді відсотків.

Законом унесено зміни до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI, згідно з якими податок з доходів у вигляді відсотків, нарахованих на поточні вкладні (депозитні) рахунки фізичних осіб, відкриті в банках або кредитних спілках, перераховуватиметься до держбюджету.

 

ЛУГАНСЬКОМУ ТА ДОНЕЦЬКОМУ БІЗНЕСУ НА ЗАМІТКУ: МІСЦЯ ПОДАТКОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ТИМЧАСОВО ЗМІНЕНО

У зв’язку з проведенням антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей платників податків з міста Донецька тимчасово обслуговуватимуть у Маріупольській ОДПІ, а платників з міста Луганська і Луганської області — у ДПІ Жовтневого району Луганська. Відповідним наказом Міндоходів також установлено простій у роботі окремих територіальних органів.

Місця обслуговування платників податків змінено на період з 8 липня 2014 року до закінчення дії обставин, які створюють загрозу життю та здоров’ю працівників органів Міндоходів.

На цей період працівникам територіальних органів, у яких установлено простій, не дозволено перебувати за основним місцем роботи, а заробіток збережено. Вони залучатимуться до роботи виключно в разі крайньої необхідності та за умови забезпечення безпечних умов роботи. Керівництво таких територіальних органів Міндоходів зобов’язане вжити всіх можливих заходів для збереження державного майна, що перебуває в їх управлінні.

 

МІНСОЦПОЛІТИКИ: ЯКЩО ПРАЦІВНИК НЕ ПРИЙШОВ НА РОБОТУ ЧЕРЕЗ АТО, ЗВІЛЬНЯТИ ЗА ПРОГУЛ ЙОГО не МОЖНА

Багатьом підприємствам, які працюють в зоні АТО, уже доводиться враховувати не тільки суто робочі труднощі (форс-мажор, закриття виробництва тощо), а й головний аспект будь-якого бізнесу — людський чинник. Так, Мінсоцполітики в листі від 08.07.2014 р. № 7302/3/14-14/13 зазначило, що працівники, які не виходять на роботу у зв’язку з переміщенням з районів проведення АТО, або ті, які залишаються в таких районах під час проведення АТО і не мають можливості виходити на роботу у зв’язку з небезпекою для життя та здоров’я, не можуть бути звільнені за прогул. Така відсутність зумовлена збереженням життя і здоров’я працівників та їх сімей, що є поважною причиною для відсутності на роботі. Очевидно, така позиція Мінсоцполітики ґрунтується на конституційному принципі про те, що людина, її життя та здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

При цьому в листі зроблено нагадування і про доцільність використання відпусток як спосіб виходу із ситуації, коли працівник вважає за необхідне тимчасово залишити зону АТО.

 

ОНОВЛЕНО ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЕЛЕКТРОННІ ГРОШІ В УКРАЇНІ

Постановою НБУ від 19.06.2014 р. № 378 доповнено перелік джерел регулювання звернення електронних грошей в Україні. У межах цієї постанови серед іншого було внесено зміни до Положення про електронні гроші в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 04.11.2010 р. № 481 (далі — Положення про електронні гроші).

Положення було доповнене новим пунктом, що визначає перелік фінансових послуг у сфері використання електронних грошей, які можуть надаватися банками (у тому числі шляхом укладення з юридичними особами агентських договорів). Цей перелік передбачає поширення електронних грошей, обмінні операції з електронними грошима, надання засобів поповнення електронними грошима електронних пристроїв і прийняття електронних грошей в обмін на готівкові/безготівкові кошти.

Також новою нормою Положення про електронні гроші стало те, що користувачі електронних грошей мають право їх використовувати для розрахунків за допомогою електронного пристрою, що поповнюється і перебуває в розпорядженні користувача в сумі до 35000 гривень упродовж календарного року. При цьому до розрахунку цієї суми не входять електронні гроші, погашені на вимогу користувача протягом календарного року. Крім цього, важливо зазначити, що змінами до Положення про електронні гроші передбачено оновлення редакцій розділів, присвячених термінології, що використовується в Положенні про електронні гроші, та порядку узгодження правил використання електронних грошей.

 

КАБМІН ВИЗНАЧИВ, ДЕ РЕЄСТРУВАТИ КРИМСЬКУ НЕРУХОМІСТЬ

Режим тимчасово окупованої території, в якому зараз перебуває Крим, передбачає, що отримання та припинення права власності на тамтешню нерухомість мають відбуватися поза територією Автономної республіки. За неможливості державної реєстрації речових прав на нерухомість та їх обтяжень на території Криму КМУ має визначити орган державної реєстрації. Такий правовий порядок установлено профільним Законом. На виконання зазначеного розпорядження КМУ була прийнята постанова «Питання державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розташоване на тимчасово окупованій території» від 02.07.2014 р. № 226, якою було визначено, що зазначена державна реєстрація, унесення змін у записі державного реєстру, ведення реєстраційних та облікових справ, здійснення інших реєстраційних дій щодо нерухомості, розташованої в межах АРК і м. Севастополя, мають здійснюватися органами державної реєстрації прав Херсонської та Запорізької областей.

 

ДЕРЖПІДПРИЄМНИЦТВО ЛІКВІДУЮТЬ

Уряд постановою від 30.04.2014 № 252 ліквідує Державну службу з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

При цьому повноваження та функції з реалізації державної регуляторної політики, політики у сфері ліцензування, дозвільної системи, нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності покладаються на Державну регуляторну службу, що створюється замість Держпідприємництва, а повноваження і функції з розвитку малого та середнього підприємництва — на Міністерство економічного розвитку і торгівлі.

Державна регуляторна служба України як центральний орган виконавчої влади створюється, як зазначено в постанові, з метою впровадження системного підходу і налагодження результативної роботи з поліпшення бізнес-клімату в Україні.

Документом доручається новому відомству подати уряду в місячний строк проект положення про Державну регуляторну службу України.

Постанова набула чинності 16 липня.

 

ЛУГАНСЬКИЙ І ДОНЕЦЬКИЙ БІЗНЕС МОЖУТЬ ТИМЧАСОВО ЗВІЛЬНИТИ ВІД ПОДАТКОВИХ ПЕРЕВІРОК

Бізнес Донецької та Луганської областей на півроку пропонується звільнити від нарахування пені, штрафів та інших санкцій за невиконання зобов’язань за кредитними договорами, укладеними з банками та іншими фінустановами. Це передбачено законопроектом № 4251а.

Документом також пропонується на 6 місяців обмежити способи примусового стягнення на нерухоме майно, що розташоване на території вказаних областей, належить громадянам і суб’єктам малого та середнього підприємництва, яке перебуває в іпотеці.

Підставою для звільнення від відповідальності за невиконання зобов’язань буде висновок Торговельно-промислової палати України про настання обставин непереборної сили.

Також передбачається на зазначений вище строк заборонити проведення документальних планових і позапланових податкових перевірок СПД, а також малого і середнього бізнесу, зареєстрованого на території Донецької та Луганської областей.

Плата за землю з власників земельних ділянок і землекористувачів у цей період справлятиметься в розмірі 50 % від затверджених ставок земельного податку або орендної плати.

 

ЗАКОН ПРО ЛІЦЕНЗУВАННЯ ПЕВНИХ ВИДІВ ГОСПДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДУТЬ У НОВІЙ РЕДАКЦІЇ

Верховна Рада прийняла за основу законопроект № 4743, яким пропонується викласти Закон України «Про ліцензування деяких видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р. № 1775-ІІІ (далі — Закон про ліцензування) певних видів госпдіяльності в новій редакції.

Законопроектом, зокрема, передбачено:

— установлення критеріїв застосування ліцензування як спеціального та виключного засобу державного регулювання підприємництва;

— закріплення основ дистанційного, зокрема, електронного ліцензування;

— розділення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, на три частини: 1) види, що ліцензуються виключно спеціальним законом, 2) ліцензуються з урахуванням вимог Закону про ліцензування, 3) ліцензуються тільки за допомогою Закону про ліцензування;

— скорочення кількості видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, з 57 до 40;

— заборона здирства органами ліцензування у суб’єктів господарювання тих даних про них, що перебувають у державних реєстрах.

Також проектом акта передбачено значне вдосконалення порядку ліцензування, зокрема:

— відмова від обов’язкового оформлення ліцензії як документа в паперовій формі — суб’єкт господарювання сам визначатиме, отримати йому ліцензію на звичайному папері чи достатньо наявності відомостей у ЄДР;

— установлення безстроковості дії ліцензії для всіх видів господарської діяльності, оплата її видачі на безстроковий строк у сумі 1 мінімальної зарплати;

— вилучення норм, що можуть сприяти корупційним діям, тощо.

Теги Новини
Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Увійдіть, щоб читати більше! Авторизовані користувачі одержують безкоштовно 5 статей на місяць