Теми статей
Обрати теми

Порядок розрахунку та застосування ринкового діапазону цін і ринкового діапазону рентабельності для цілей трансфертного ціноутворення

Редакція ПК
Постанова від 17.10.2013 р. № 763

Ринкові діапазони: визначення, розрахунок, застосування

Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 р. № 763

Порядок розрахунку та застосування ринкового діапазону цін і ринкового діапазону рентабельності для цілей трансфертного ціноутворення

1. Цей Порядок визначає процедуру розрахунку та застосування ринкового діапазону цін і ринкового діапазону рентабельності для цілей трансфертного ціноутворення.

2. Для визначення ринкового діапазону цін використовується вибірка цін зіставних операцій, впорядкована за зростанням. Кожному значенню вибірки починаючи з мінімального присвоюється порядковий номер. Якщо вибірка містить два і більше однакових значення, до неї включаються всі такі значення. До вибірки не включається ціна контрольованої операції.

3. Мінімальне значення ринкового діапазону цін визначається:

якщо частка від ділення числа значень вибірки цін на чотири є цілим числом, — як середнє арифметичне значення між значенням, що має у вибірці порядковий номер, рівний такому цілому числу, та значенням, що має наступний порядковий номер у вибірці;

якщо частка від ділення числа значень вибірки цін на чотири не є цілим числом, — як значення, що має у вибірці порядковий номер, який дорівнює збільшеній на одиницю цілій частині такого числа.

4. Максимальне значення ринкового діапазону цін визначається:

якщо добуток числа 0,75 і числа значень вибірки цін є цілим числом, — як середнє арифметичне значення між значенням, що має у вибірці порядковий номер, рівний такому цілому числу, та значенням, що має наступний порядковий номер у вибірці;

якщо добуток числа 0,75 і числа значень вибірки цін не є цілим числом, — як значення, що має у вибірці порядковий номер, який дорівнює збільшеній на одиницю цілій частині такого числа.

5. Під час використання методу порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу) ринковий діапазон цін застосовується з урахуванням підпунктів 39.3.3.6 — 39.3.3.9 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 Податкового кодексу України.

6. Для визначення ринкового діапазону рентабельності з урахуванням підпунктів
39.3.2.5 — 39.3.2.10 підпункту 39.3.2 пункту 39.3 статті 39 Податкового кодексу України визначається вибірка показників рентабельності зіставних операцій, впорядкована за зростанням. Кожному значенню вибірки починаючи з мінімального присвоюється порядковий номер. Якщо вибірка містить два і більше однакових значення, до неї включаються всі такі значення. До вибірки не включається показник рентабельності контрольованої операції.

7. Мінімальне значення ринкового діапазону рентабельності визначається:

якщо частка від ділення числа значень вибірки показників рентабельності на чотири є цілим числом, — як середнє арифметичне значення між значенням, що має у вибірці порядковий номер, рівний такому цілому числу, та значенням, що має наступний порядковий номер у вибірці;

якщо частка від ділення числа значень вибірки показників рентабельності на чотири не є цілим числом, — як значення, що має у вибірці порядковий номер, який дорівнює збільшеній на одиницю цілій частині такого числа.

8. Максимальне значення ринкового діапазону рентабельності визначається:

якщо добуток числа 0,75 і числа значень вибірки показників рентабельності є цілим числом, — як середнє арифметичне значення між значенням, що має у вибірці порядковий номер, рівний такому цілому числу, та значенням, що має наступний порядковий номер у вибірці;

якщо добуток числа 0,75 і числа значень вибірки показників рентабельності не є цілим числом, — як значення, що має у вибірці порядковий номер, який дорівнює збільшеній на одиницю цілій частині такого числа.

9. З метою забезпечення достовірності значень вибірки цін та вибірки показників рентабельності зіставних операцій платники податків та Міндоходів здійснюють коригування комерційних та/або фінансових умов та/або результатів таких операцій на підставі результатів аналізу їх елементів, визначених підпунктом 39.2.2.4 підпункту 39.2.2 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України.

10. Під час застосування ринкового діапазону рентабельності залежно від методу, за яким визначається ціна контрольованої операції, використовуються відповідні фінансові показники, зазначені у підпункті 39.3.2.5 підпункту 39.3.2 пункту 39.3 статті 39 Податкового кодексу України.

11. Під час використання методу ціни перепродажу ринковий діапазон рентабельності застосовується з урахуванням підпунктів 39.3.4.3 — 39.3.4.6 підпункту 39.3.4 пункту 39.3 статті 39 Податкового кодексу України.

12. Під час використання методу «витрати плюс» ринковий діапазон рентабельності застосовується з урахуванням підпунктів 39.3.5.3 — 39.3.5.6 підпункту 39.3.5 пункту 39.3 статті 39 Податкового кодексу України.

13. Під час використання методу чистого прибутку ринковий діапазон рентабельності застосовується з урахуванням підпунктів 39.3.6.4 — 39.3.6.7 підпункту 39.3.6 пункту 39.3 статті 39 Податкового кодексу України.

14. Під час використання методу розподілення прибутку ринковий діапазон цін або ринковий діапазон рентабельності застосовується для визначення розрахункового прибутку (збитку) відповідно до підпункту 39.3.7.7 підпункту 39.3.7 пункту 39.3 статті 39 Податкового кодексу України.

15. Методичні рекомендації щодо порядку та особливостей застосування ринкового діапазону цін та ринкового діапазону рентабельності для кожного з методів визначення ціни у контрольованих операціях, встановлених підпунктами 39.3.1.1 — 39.3.1.5 підпункту 39.3.1 пункту 39.3 статті 39 Податкового кодексу України, розробляються Міндоходів.

Коментар редакції

Поява Порядку, що коментується (далі — Порядок), продиктована п.п. 39.3.2.4 ПК, згідно з яким на КМУ було покладено обов’язок щодо його затвердження. Зазначений підпункт, до речі, внесений до ПК Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» від 04.07.2013 р. № 408-VII (далі — Закон № 408). З коментарем цього Закону ви мали можливість ознайомитись на сторінках нашого видання («Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2013, № 17 (65), с. 13).

Прикінцевими положеннями Закону № 408 КМУ було відведено тримісячний строк для забезпечення прийняття нормативно-правових актів стосовно трансфертного ціноутворення. І ось перші ластівки.

Переходячи до самого Порядку, зауважимо, що в ньому, по-перше, прописані правила формування вибірки цін зіставних операцій (п. 2), яка використовується для визначення ринкового діапазону цін і мінімального та максимального значення такого діапазону (пп. 3 і 4 відповідно).

Те саме стосується визначення ринкового діапазону рентабельності: для нього Порядком затверджені правила формування вибірки показників рентабельності зіставних операцій (п. 6) та визначення мінімального та максимального значення діапазону (пп. 7 і 8).

По-друге, в останньому пункті Порядку КМУ дає чітку вказівку Міндоходів стосовно розробки Методичних рекомендацій щодо порядку та особливостей застосування ринкового діапазону цін та ринкового діапазону рентабельності для кожного з методів визначення ціни у контрольованих операціях. У самому ж Порядку КМУ лише перенаправляє платників податків на норми ПК, якими встановлені загальні правила застосування ринкового діапазону цін та ринкового діапазону рентабельності для того чи іншого методу.

До речі, взаємозв’язок методів, за якими визначається ціна контрольованої операції, та фінансових показників, що застосовуються в тому чи іншому ринковому діапазоні рентабельності, а також правила визначення таких показників наведені в таблиці («Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2013, № 17 (65), с. 16 — 18).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі