Теми статей
Обрати теми

Новини та події

У рамках антитерору ваше підприємство можуть…закрити

Саме так, не дивуйтесь! Щоправда, стосується це лише тих із вас, кому досі вдається працювати в районі проведення антитерористичних операцій.

Дякувати за це треба Закону України «Про внесення змін до законів України щодо боротьби з тероризмом» від 05.06.2014 р. № 1313-VII, який набрав чинності 21.06.2014 р.

Цей Закон запровадив законодавче визначення антитерористичної операції. Це — комплекс скоординованих спеціальних заходів, спрямованих на попередження, запобігання та припинення терористичної діяльності, звільнення заручників, забезпечення безпеки населення, знешкодження терористів, мінімізацію наслідків терористичної діяльності.

Крім того, Закон установив, що в районі проведення антитерористичної операції можуть вводитися тимчасово обмеження прав і свобод громадян. Зокрема, на вимогу керівників учасників антитерористичної операції підприємства, установи та організації, що знаходяться в районі проведення операції, частково або повністю припиняють свою роботу.

Що ж, цілком слушні, на наш погляд, законодавчі нововведення.

Донеччани й луганчани, подавати декларації має входити у ваші плани!

На цьому наголошує Міндоходів у роз’ясненні від 19.06.2014 р.

При цьому якщо платник податків не може подати декларацію особисто або уповноваженою особою, таку декларацію можна надіслати органу доходів і зборів поштою або засобами електрон-ного зв’язку в електронній формі.

При цьому представники міністерства нагадують можливі способи подання декларації:

— особисто платником або уповноваженою на це особою;

— поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

— засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Сподіваємось, невдовзі в це питання внесуть законодавчі зміни з тим, щоб врегулювати його більш гуманно відносно до платників із Донбасу.

Штрафи за неоплачене паркування: нова ціна питання

Один із перших Законів, підписаних Президентом України П. Порошенком, — Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо паркування транспортних засобів» від 29.05.2014 р. № 1283-VII.

Ви вже зрозуміли, про що в ньому йдеться? Назва досить красномовно вказує на суть змін. Якщо говорити конкретніше, то штрафи застосовують до таких порушень:

1) несплата водієм транспортного засобу вартості послуг з користування майданчиками для платного паркування, обладнаними паркувальними автоматами або автоматичними в’їзними та виїзними терміналами;

2) паркування транспортних засобів на місцях, призначених для безоплатного паркування транспортних засобів, особами, які не мають відповідних пільг;

3) порушення посадовими особами суб’єктів господарювання, які утримують майданчики для паркування транспортних засобів, визначених правилами паркування транспортних засобів вимог щодо розміщення та функціонування майданчиків для паркування;

4) необладнання майданчиків для платного паркування транспортних засобів паркувальними автоматами, автоматичними в’їзними та виїзними терміналами або іншими засобами контролю за оплатою послуг паркування.

Яка ж відповідальність встановлена за такі проступки? Залежно від виду порушення можна «влетіти» на суму від 8 до 100 нмдг (тобто від 136 до 1700 грн.).

Повідомлення про делегування права виписки податкової накладної філії подається щороку

Таке роз’яснення розміщено в газеті «Вісник податкової служби України», 2014, № 19, с. 11.

Нагадаємо: норма, яка зобов’язала платників ПДВ подавати податківцям Повідомлення про делегування філіям (структурним підрозділам) права виписки податкових накладних, виписана не зовсім однозначно. У п. 13 розд. III Порядку № 678 зазначено, що Повідомлення подається платниками за наявності у них філій (структурних підрозділів) разом із декларацією за перший звітний (податковий) період і надалі разом з декларацією за той звітний (податковий) період, у якому відбулися зміни в переліку філій (структурних підрозділів).

З цієї норми не зовсім зрозуміло: чи потрібно платнику щороку подавати Повідомлення, якщо зміни в переліку філій не відбувалося?

Податківці в консультації зазначили, що Повідомлення подається разом із декларацією за перший звітний (податковий) період щороку й надалі разом з декларацією за той звітний (податковий) період, у якому відбулися зміни в переліку філій.

Діяльність нотаріусів стала більш прозорою

Що ми маємо на увазі? В першу чергу те, що віднедавна нотаріусів зобов’язали видавати сторонам правочину письмову довідку про розмір плати за вчинення відповідної нотаріальної дії.

Крім того, в разі заведення спадкової справи та встановлення складу спадкового майна нотаріус має надати спадкоємцю письмову довідку щодо переліку документів, необхідних для оформлення спадщини та видачі свідоцтва про право на спадщину. В такій довідці нотаріус також вказує розмір плати за вчинення відповідних нотаріальних дій.

Обидві довідки нотаріус повинен підписати та скріпити своєю печаткою.

Такі зміни були запроваджені наказом Міністерства юстиції України «Про внесення змін до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України» від 23.05.2014 р. № 806/5. Він діє з 10.06.2014 р.

Сподіваємось, це допоможе перемогти корупцію та шахрайство в рядах нотаріусів, а платникам податку стане в пригоді при підтвердженні своїх витрат на оплату отриманих від нотаріусів послуг.

Населення захистять від коливань валютного курсу

Вірніше сказати, не все населення, яке вже страждає від наслідків таких коливань, а лише тих, хто свого часу ризикнув узяти споживчий кредит в інвалюті.

Що ж маємо на увазі під таким захистом? Те, що, починаючи з 07.06.2014 р.:

1) не можуть примусово стягнути (відчужити без згоди власника) нерухоме житлове майно, яке вважається:

а) предметом застави згідно із ст. 4 Закону України «Про заставу» та/або

б) предметом іпотеки згідно із ст. 5 Закону України «Про іпотеку».

Заборона діє, якщо таке майно виступає як забезпечення зобов’язань громадянина України (позичальника або майнового поручителя) за споживчими кредитами, наданими йому кредитними установами — резидентами України в іноземній валюті, та за умови, що:

— таке нерухоме житлове майно використовується як місце постійного проживання позичальника / майнового поручителя або є об’єктом незавершеного будівництва нерухомого житлового майна, яке перебуває в іпотеці. Але, зверніть увагу: лише за умови, що у позичальника або майнового поручителя у власності не знаходиться інше нерухоме житлове майно;

— загальна площа такого нерухомого житлового майна (об’єкта незавершеного будівництва нерухомого житлового майна) не перевищує 140 м2
для квартири та 250 м2 для житлового будинку;

2) не можуть примусово стягнути (відчужити без згоди власника) інше майно (майнові права), яке відповідно до законодавства або кредитного договору підлягає стягненню з позичальника, при недостатності коштів, одержаних стягувачем від реалізації (переоцінки) предмета застави (іпотеки);

3) кредитна установа не може уступити (продати, передати) таку заборгованість або борг, на користь (у власність) іншої особи.

Все це стало можливим завдяки Закону України «Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» від 03.06.2014 р. № 1304-VII. Він набрав чинності 07.06.2014 р. Втратить же він чинність з дня вступу в дію закону, який врегульовує:

— питання особливостей погашення основної суми заборгованості, вираженої в іноземній валюті;

— порядок погашення (урахування) курсової різниці, що виникає у бухгалтерському та/або податковому обліку кредиторів та позичальників;

— порядок списання пені та штрафів, які нараховуються (були нараховані) на таку основну суму заборгованості.

Первинні документи в електронній формі можна зберігати і… за рубежем

Такі висновки прямо випливають із листа Мінфіну від 11.09.2013 р. № 31-08410-07-10/26621. У ньому йдеться про збереження первинних документів в електронному вигляді на захищених дата-центрах за межами України.

При цьому зауважте: Мінфін зазначає низку умов, при дотриманні яких є допустимим таке зберігання. До речі, вони нічим не відрізняються від правил, установлених для зберігання первинки в електронному вигляді в межах країни.

Тому первинку в електронному вигляді на зарубіжних серверах зберігати можна, тільки обережно.

Дотації за працевлаштування молоді відійшли в небуття

Такі зміни передбачені постановою КМУ «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення молоді першим робочим місцем» від 11.06.2014 р. № 180. Документ діє із 17.06.2014 р.

Нагадаємо, раніше роботодавцям, які працевлаштували осіб з числа молоді на перше робоче місце, виплачували дотації у розмірі фактичних витрат на заробітну плату. При цьому виплати провадили до закінчення дії раніше укладених відповідних договорів про працевлаштування таких осіб та виконання усіх договірних зобов’язань. Тепер же до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення молоді першим робочим місцем, затвердженого постановою КМУ від 15.04.2013 р. № 269, який такі дотації передбачав, внесли зміни, завдяки яким дотації відмінили.

Зате залишили компенсації! Їх, нагадаємо, виплачують роботодавцям, які працевлаштували зазначених осіб, що здобули професійно-технічну або вищу освіту, на перше робоче місце за отриманою професією (спеціальністю). При цьому, на відміну від дотацій, компенсації виплачують у розмірі ЄСВ за відповідну особу за місяць, за який такий внесок сплачений.

Порядок обліку платників податків і зборів: зустрічайте нову редакцію!

Не дивуйтесь: завдяки прийняттю наказу Мінфіну «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів» від 22.04.2014 р. № 462 вказаний Порядок повністю переписали.

Крім того, наказ установлює, що в разі зміни місцезнаходження / місця проживання платників податків з території АРК та м. Севастополя на місцезнаходження / місце проживання в областях та м. Києві*, облік таких платників податків і зборів здійснюється з урахуванням наступного:

1) контролюючі органи в областях та м. Києві за новим місцезнаходженням / місцем проживання платників податків здійснюють обробку відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців (далі — Єдиний державний реєстр) або приймання заяв і документів від платників податків. Крім того, вони зобов’язані взяти на облік платників податків за основним місцем обліку не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відомостей з Єдиного державного реєстру чи заяв від платників податків;

2) стосовно платників податків, які до набрання чинності цим наказом змінили місцезнаходження / місце проживання та не були взяті на облік як платники податків за новим місцезнаходженням/місцем проживання, відповідні контролюючі органи беруть на облік платників податків протягом двох днів після набрання чинності цим наказом.

* За умови отримання контролюючими органами відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків або заяви за ф. № 1-ОПП або за ф. № 5-ОПП із позначкою «Зміни», поданих платником податків за новим місцезнаходженням.

Оскільки такі зміни чинні з 06.06.2014 р., то з останнім завданням контролюючі органи, за ідеєю, вже мали б упоратись.

Оприлюднено проекти нових форм з ПДВ

Ознайомитися з проектами форм можна на сайті Міндоходів (www.minrd.gov.ua) у розділі «ДіяльністьРегуляторна політикаПроекти регуляторних актів2014».

«Оновлення» форм переважно пов’язане із запровадженням нової ставки ПДВ 7 % для лікарських засобів і виробів медичного призначення.

Стисло розглянемо суть запланованих змін.

Податкова накладна. У податковій накладній планується додати нову графу для відображення постачань, оподатковуваних за ставкою 7 % (гр. 9). У решті ж форма податкової накладної залишиться колишньою.

Унесено декілька коректив і до Порядку заповнення податкової накладної. Так, вводиться новий умовний ІПН «300000000000». Вказувати його потрібно буде в полі «Індивідуальний податковий номер покупця» в разі здійснення постачань на експорт. Є декілька уточнень з приводу складання податкової накладної:

— покупцю-неплатнику;

— на послуги, отримані від нерезидента.

Реєстр податкової накладної. У розділі I «Видані податкові накладні» планується:

— додати графи для зазначення обсягів постачань лікарських засобів і виробів медичного призначення, оподатковуваних за ставкою 7 % (для них призначать гр. 10 і 11 розд. I Реєстру);

— для необ’єктних постачань виділять окрему графу (нагадаємо, зараз необ’єктні постачання відображаються у гр. 11 розд. I Реєстру разом із звільненими від ПДВ постачаннями).

У розділі II «Отримані податкові накладні»:

— з’явиться графа «Частка, що використовується в оподатковуваних операціях»;

— окремо відображатимуться придбання товарів послуг з метою їх використання в операціях: оподатковуваних за ставкою 20 % (гр. 10, 11), 7 % (гр. 12, 13), 0 % (гр. 14, 15).

Декларація з ПДВ. У розділі I «Податкові зобов’язання» для постачань, що обкладаються ПДВ за ставкою 7 %, додадуть окремий рядок 1.1 декларації. Крім того, планується додати рядок коригування 8.3 — для відображення коригувань за контрольованими операціями.

У розділі II «Податковій кредит» з’являться рядки для відображення придбанння лікарських засобів і виробів медичного призначення, оподатковуваних за ставкою 7 %.

Детальніше всі зміни проаналізуємо після появи «офіційних» текстів наказів.

Зміна курсу інвалюти посеред дня: оновлення тривають

У минулих інформаційно-аналітичних випусках видання ми згадували про новий порядок встановлення НБУ офіційного курсу інвалют. Але, як свідчить лист Мінфіну від 14.05.2014 р. № 31-08410-07-27-11387, на цьому зміни щодо цього питання себе не вичерпали.

Так, Мінфін підготував проект наказу «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку». Зокрема, ним планують внести зміни до П(С)БО, у тому числі до П(С)БО 21 «Вплив змін валютних курсів», затвердженого наказом Мінфіну від 10.08.2000 р. № 193, щодо уточнення порядку застосування офіційного курсу валют при визначенні курсових різниць.

Із проектом можна ознайомитися на офіційній сторінці міністерства в мережі Інтернет за адресою: www.minfin.gov.ua (рубрика «Обговорення проектів документів»).

Отож, незабаром ви зможете прочитати на сторінках видання про нові зміни!

Оподаткування спадщини: не за горами покращення?

Причому досить позитивні. Їх планують внести шляхом прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування спадщини)» (законопроект від 26.02.2014 р. № 4281). На момент відправки номера до друку документ був прийнятий за основу за результатами першого читання.

У чому ж суть таких змін? Документ передбачає, що в разі отримання будь-яких об’єктів спадщини спадкоємцями, які відносяться до першого та другого ступенів споріднення із спадкодавцем, оціночну вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначають. Сам факт отримання спадщини при цьому не оподатковують.

Тобто, оцінку, яка, за великим рахунком, у цілях оподаткування не потрібна й зараз, планують відмінити. Досить логічний крок, принаймні, він полегшить життя спадкоємцям з числа членів сім’ї спадкодавця.

При цьому членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПК вважають її батьків, її чоловіка або дружину, дітей такої фізичної особи, у тому числі усиновлених. А от членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПК — це її рідні брати та сестри, її баба та дід як з боку матері, так і з боку батька, онуки.

Чекаємо з нетерпінням на прийняття такого Закону!

Обсяг автоматичного відшкодування ПДВ збільшать!

Принаймні, це пообіцяв перший заступник Міністра доходів і зборів І. Білоус. Він зазначив, що в Міндоходів планують збільшити обсяг автоматичного відшкодування ПДВ з 50 до 70 — 90 %.

Крім того, в міністерстві готові переглянути критерії автоматичного відшкодування ПДВ. У минулому місяці планували відшкодувати 4,5 — 5 млрд грн. ПДВ.

Як бачите, плани грандіозні. Головне, щоб вони з ділом не розійшлись!

КЗпП до побачення, здрастуй, Трудовий кодекс?!

Проект останнього ще 22.04.2013 р. був унесений до ВРУ. Очевидно, його розгляд перебував на другому плані, аж поки народні депутати України — члени Комітету з питань соціальної політики та праці Цибенко П. С. та інші, — не внесли до ВРУ проект постанови ВРУ «Про прийняття за основу проекту Трудового кодексу України». Зробили це вони 06.06.2014 р.

При цьому вказаний Комітет ВРУ планує доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень та пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи і внести його на розгляд ВРУ у другому читанні.

До речі, проект Трудового кодексу підтримали представники організацій профспілок і роботодавців. Крім того, вони висловили готовність узяти участь у подальшій його підготовці.

Залишається лише побажати всім їм дійти до фінішу на цьому тернистому шляху. Адже, правду кажучи, КЗпП вже дуже давно застарів…

Юрій Товстоп’ят, Марина Казанова

Теги Новини
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі