Теми статей
Обрати теми

Новини та події

Редакція ПК
Новини

Контроль за валютними розрахунками та переказами посилили

НБУ намагається не допустити краху валютного ринку! З цією метою Правління банку прийняло постанову «Про заходи щодо діяльності банків та проведення валютних операцій» від 06.02.2014 р. № 49 (далі — постанова № 49). Вона має забезпечити стабільність гривні (якщо про таку ще можна говорити), захистити інтереси вкладників та інших кредиторів банків.

Яким чином в НБУ планують цього досягти? Вирішити проблему покликані такі заходи щодо діяльності банків (запроваджені п. 4 постанови № 49):

1) зобов’язати банки виконувати доручення клієнтів — юросіб та/або ФОПів, яке міститься в документі на переказ у будь-якій валюті (крім платежів до бюджету та соцфондів)*, у межах залишку коштів на поточних рахунках клієнтів на початок операційного дня (без урахування сум, що надійдуть на поточний рахунок клієнта протягом операційного дня);

2) тимчасово заборонити купівлю інвалюти за гривні на МВРУ для того, щоб:

— резиденти достроково погасили кредити, позики (фінансову допомогу) в інвалюті за договорами з нерезидентами (у тому числі при укладанні додаткових угод до кредитних договорів);

— страховики покрили частину страхових резервів;

— резиденти здійснили інвестиції за кордон;

3) тимчасово дозволити банкам купувати інвалюту на МВРУ за дорученням фізосіб з метою переказу за межі України. Це стосується як резидентів, так і нерезидентів за поточними валютними неторговельними операціями. При цьому сума не повинна перевищувати в еквіваленті 50000 грн. на місяць на одну фізособу;

4) не поширювати вимоги попереднього підпункту на оплату витрат на:

— навчання;

— лікування в медичних закладах іншої держави та транспортування хворих;

— поховання (точніше транспортні витрати, пов’язані зі смертю громадян за кордоном).

* У тому числі на отримання готівки (крім виплат зарплат, пенсій, стипендій, соцвиплат, відряджень).

Крім того, вказані вимоги не поширюють на перекази:

— що здійснюють на підставі вироків, рішень, ухвал і постанов судових, слідчих та інших право-охоронних органів;

— що здійснюють громадяни в разі виїзду за кордон на постійне місце проживання;

— коштів, отриманих як оплата праці нерезидентами в Україні, пенсії, аліменти;

5) зобов’язати уповноважені банки для здійснення купівлі інвалюти за дорученням юросіб та ФОПів попередньо зараховувати кошти в гривнях балансовий рахунок 2900. Якщо точніше — на його окремий аналітичний рахунок. Із нього кошти можуть бути перераховані для купівлі інвалюти не раніше шостого операційного дня після дня зарахування на нього гривень.

Постанова № 49 набирала чинності з 07.02.2014 р. Діятиме ж вона до прийняття НБУ окремого рішення.

 

Вітайте: нові електронні сервіси на порталі Міндоходів!

У новому році на офіційному порталі Мін-доходів (http://minrd.gov.ua/) з’явились приємні сюрпризи. Йдеться про нові електронні сервіси. Так, «Реєстр платників ПДВ» уже можна побачити. Невдовзі, як повідомляє Головне управління Міндоходів у Сумській області, мають побачити світ також «Реєстр страхувальників», «Дані про взяття на облік платників податків», «Інформація щодо РРО та КОРО» та «Реєстр платників єдиного податку».

Дані до цих реєстрів планують вносити щодекадно, а до деяких — навіть щоденно.

 

Міндоходів «розродилось» роз’ясненнями щодо заповнення документів

Міністерство надало, зокрема Пам’ятки щодо заповнення розрахункового документа:

— при сплаті єдиного внеску;

— при сплаті єдиного внеску, визначеного органом Міндоходів за результатами проведеної камеральної перевірки підрозділів доходів і зборів з фізичних осіб;

— при сплаті грошового зобов’язання, визначеного органом Міндоходів за результатами проведеної підрозділом податкового та митного аудиту контрольно-перевірочної роботи;

— при сплаті грошового зобов’язання, визначеного органом Міндоходів за результатами проведеної підрозділом доходів і зборів з фізичних осіб контрольно-перевірочної роботи;

— при передоплаті (доплаті) митних платежів;

— при сплаті коштів у рахунок погашення податкового боргу або інших видів заборгованостей перед бюджетом, розстрочених (відстрочених) сум.

Крім того, Міндоходів видало «на гора» Пам’ятки щодо заповненню документів на переказ у разі:

— сплати акцизного податку за податковою декларацією;

— сплати акцизного податку при придбанні марок;

— сплати збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства;

— сплати (погашення) податкового векселя коштами;

— сплати (погашення) банком податкових векселів коштами;

— сплати (стягненні) фінансових санкцій, визначених підрозділом контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів.

Ці роз’яснення видані згідно з вимогами наказу Міндоходів від 22.10.2013 р. № 609. Вони розписують від «А до «Я», як заповнювати ті чи інші документи. Це має значно спростити вам життя.

Всі, як одне, такі роз’яснення датовані 23.01.2014 р.

Детальніше із цією темою ви також могли ознайомитись з однієї із наших статей («Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2014, № 1 (73), с. 34).

 

Деталі про адмінвідповідальність щодо ЄСВ

Їх головне податкове відомство навело в листі від 08.01.2014 р. № 68/7/99-99-17-03-01-17. Зокрема, в ньому представники Міндоходів зауважили, що відповідно до ст. 26 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі — Закон № 2464) посадові особи платників ЄСВ несуть адмінвідповідальність за:

• порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати ЄСВ;

• неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо ЄСВ;

• подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі, інших відомостей, передбачених Законом № 2464.

Штрафи за ці порушення платники повинні сплачувати до держбюджету. При цьому застосовують код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» (відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2011 р. № 11).

Розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати штрафи мають право керівники органів Міндоходів та їх заступники. Вони у таких випадках діють від імені органів міністерства.

Та це ще не все про адмінвідповідальність…

 

Порушили правила ведення податкового обліку: коли чекати на покарання?

Цьому питанню присвячений інший лист міністерства — від 31.12.2013 р. № 2025/9/99-9910-04-02-10/6095. Він є відповіддю на бажання внести зміни у частині визначення датою вчинення адмінправопорушення, передбаченого ст. 1631 КУпАП*, у разі складання податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок за одні і ті ж порушення, дати узгодження податкового зобов’язання.

* Цією статтею визначена відповідальність за такі правопорушення:

— відсутність податкового обліку;

— порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у т. ч. неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Ініціатором таких змін є ВГО «Спілка податкових консультантів України». Свої наміри остання виклала в листі від 28.11.2013 р. № 858.

Зверніть увагу: саме те, як визначити момент, починаючи з якого платників можуть притягти до відповідальності, є головним питанням листа Міндоходів. При цьому представники міністерства резюмують, що пропозиція щодо складання протоколів про адміністративне правопорушення на підставі ст. 1631 КУпАП після узгодження грошового зобов’язання суперечить положенням чинного законодавства та є необґрунтованою.

Проте якщо зміни до КУпАП все-таки приймуть (незважаючи на незгоду міністерства), то тоді Міндоходів буде змушене переглянути свою позицію.

 

Побачив світ… авансовий звіт!

З 04.02.2014 р. використовуйте нову форму документа. Завдячувати цьому потрібно наказу Міндоходів «Про затвердження форми Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядку його складання» від 24.12.2013 р. № 845.

Радійте: принципово ця форма не відрізняється від свого попередника. Відтак ламати голову над тим, як її заповнити, не доведеться. Та й Порядок має в цьому допомогти.

З нюансами заповнення звіту ви могли ознайомитись у нашому минулому тематичному випуску («Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2014, № 4 (76), с. 8).

 

Контрольовані операції: з’явився акт та Вимоги до нього

Продовжуючи роботу щодо трансфертного ціноутворення, Міндоходів видало наказ «Про затвердження форми акта (довідки) про результати проведення перевірки платника податків з питань повноти нарахування і сплати податків та зборів під час здійснення контрольованої(их) операції(й) та Вимог до його (її) складення» від 24.12.2013 р. № 843.

Нагадаємо, результати перевірки контрольованих операцій оформлюють актом або довідкою. Якщо під час перевірки знайшли порушення норм податкового законодавства з питань повноти нарахування і сплати податків та зборів під час здійснення контрольованої(их) операції(й) — складають акт про результати перевірки. Натомість довідку про результати перевірки оформлюють у разі відсутності порушень.

 

Помилково та/або надміру сплачені кошти повертають згідно з новим Порядком

Його повна назва — Порядок взаємодії територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань (далі — Порядок). Він затверджений наказом Міндоходів, Мінфіну від 30.12.2013 р. № 882/1188.

Що ж насправді нового у цьому документі?

Обов’язковим реквізитом заяви згідно з п. 6 Порядку є визначення платником податку напрямів перерахування коштів, які повертають як помилково та/або надміру сплачені. При цьому віднедавна платник може вказати такі напрями (відповідно до пп. 4 — 6 п. 6 Порядку):

1) готівкою з рахунків банків у разі відсутності рахунку в банку;

2) поштовим переказом через підприємства поштового зв’язку;

3) для подальших розрахунків у якості авансових платежів (передоплати) або грошової застави.

 

Положення про реєстрацію платників ПДВ: тепер згідно зі змінами у ПК

Нову редакцію цього документа затвердило Міндоходів наказом від 16.01.2014 р. № 26. Відтак, Положення привели у відповідність до змін, яких нещодавно зазнав ПК у частині реєстрації платника ПДВ. Зокрема, згадок про свідоцтво платника ПДВ у Положенні відшукати більше не вдасться.

На щастя, на вже зареєстрованих платників податку норми нового документу жодним чином не вплинуть. Вірніше, не заставлять їх вдаватись до якихось дій.

Але, увага: при першому ж вашому зверненні за витягом з реєстру платників ПДВ будьте готові назавжди розпрощатись зі своїм свідоцтвом платника ПДВ та його завіреними копіями. Та не журіться: більше вони вам не знадобляться!

 

Операція «безболісний перехід»

Щось подібне вирішило провести головне податкове відомство, прийнявши наказ «Про затвердження Перехідних таблиць від УКТ ЗЕД версії 2007 р. до УКТ ЗЕД версії 2012 р.» від 22.01.2014 р. № 54. Нагадаємо, новий класифікатор затверджений Законом України «Про Митний тариф України» від 19.09.2013 р. № 584-VII, що набрав чинності 01.01.2014 р.

Перехідні таблиці містять старі коди і їх нові відповідники (розміщені навпроти).

Крім того, допомогти освоїти новий УКТ ЗЕД мають Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджені наказом Міндоходів від 14.01.2014 р. № 15.

 

Дитяче харчування: яка «ціна питання»?

Відповідь знає Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі — Фонд). З 31.01.2014 р. діє постанова правління Фонду «Про затвердження граничних норм витрат на харчування, лікування та культурне обслуговування дітей застрахованих осіб у дитячих закладах оздоровлення на 2014 рік» від 20.12.2013 р. № 60.

Так, на 2014 рік цією постановою встановлені такі граничні норми витрат на часткове фінансування у дитячих закладах оздоровлення за рахунок коштів Фонду (з розрахунку в середньому на оздоровчу зміну):

1) харчування дітей (у частині вартості набору продуктів харчування на одну дитину відповідно до норм, затверджених постановою КМУ «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2004 р. № 1591) — не більше 40 грн.;

2) лікування та культурне обслуговування дітей — не більше 3 грн.

Норми наведені на один людино-день. Не густо… та все ж спасибі й на тому. Принаймні, діти в літніх таборах не потовстішають.

 

Порядок проведення індексації: є новини

Зміни, що вносяться до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затверджені постановою КМУ від 29.01.2014 р. № 36.

Віднедавна не індексують всі виплати, які обчислюються із середньої зарплати. До цього до об’єкта індексації не відносили лише:

— оплату перших 5 днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця;

— допомогу по тимчасовій непрацездатності.

Це означає, що завдяки змінам більше не індексують відпускні.

Є й інші нововведення.

Нова редакція Порядку діє з 13.02.2014 р.

 

Реєстрацію прав на нерухоме майно регулює новий Порядок

Незважаючи на це, новинок у ньому зовсім не багато.

Серед позитивних відмітьте те, що подавати документи для проведення державної реєстрації прав, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна можна, надіславши їх поштою з описом вкладення.

Крім того, документ спростив процес реєстрації обтяжень.

Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень затверджений постановою КМУ від 17.10.2013 р. № 868, набрав чинності 12.02.2014 р.

 

Фінансових послуг стало більше

Це стало можливим завдяки Закону України «Про внесення змін до статті 4 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо видів фінансових послуг» від 10.10.2013 р. № 643-VII. Його норми діють з 09.02.2014 р.

З цього часу до фінансових послуг відносять:

— управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю відповідно до Закону України «Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю» від 19.06.2003 р. № 978-IV;

— операції з іпотечними активами з метою емісії іпотечних цінних паперів;

— банківські та інші фінансові послуги, що надаються відповідно до Закону України «Про банки і банківську діяльність» від 07.12.2000 р. № 2121-III.

Юрій Товстоп’ят

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі