Теми статей
Обрати теми

Помилки в ЄРПН

Редакція ПК
Відповідь на запитання

Помилки в ЄРПН

Запитання. Після реєстрації податкової накладної в ЄРПН підприємство виявило помилку — у податковій накладній неправильно зазначено дату її складання. Строк, відведений для реєстрації такої податкової накладної в ЄРПН, ще не минув. Як виправити помилку?

Відповідь. Вилучити «помилкову» податкову накладну (далі — ПН) з ЄРПН неможливо. На це звертали увагу податківці в УПК № 127*. Проте оскільки строк реєстрації ПН в ЄРПН ще не минув, ви маєте право зареєструвати в ЄРПН правильно оформлену ПН. Погоджуються в цим і контролери (див. відповідь на запитання № 4 УПК № 127). При цьому дві ПН з однаковим номером зареєстровані в ЄРПН бути не можуть. Тому «правильній» ПН присвоюється новий порядковий номер.

* Узагальнююча податкова консультація щодо окремих питань відображення в податковому обліку з податку на додану вартість звітного періоду податкових накладних, виписаних в попередніх періодах, і формування на їх підставі податкового кредиту, затверджена наказом ДПСУ від 16.02.2012 р. № 127.

Проте основне питання полягає в тому, що робити з помилковою ПН? Адже реєстрація двох однакових ПН в ЄРПН спричинить розбіжності між даними ЄРПН і декларації з ПДВ продавця.

Досить часто бухгалтери «обнуляють» помилкову ПН шляхом виписування розрахунку коригування. Проте такий спосіб не зовсім відповідає вимогам ПК. Розрахунок коригування виписується при виникненні підстав для коригування у визначених ст. 192 ПК випадках, зокрема, коли покупцю повертаються раніше відвантажені товари чи аванс.

Коли ж ці умови не виконуються, то підстав виписувати розрахунок коригування немає.

Увага! Якщо ви вирішили «обнулити» помилкову ПН шляхом виписки розрахунку коригування, то такий розрахунок коригування має бути відображений і в обліку покупця. Такі операції відображаються розгорнуто в ряд. 1 і 8 декларації з ПДВ продавця і в ряд. 10 і 16 у покупця (навіть якщо відвантаження та повернення відбудуться в одному звітному періоді).

Але насправді з «помилковою» ПН можна нічого не робити. Вона не вважається податковим документом, а отже, і не впливає на ПДВ-зобов’язання продавця та податковий кредит покупця. Покупець не повинен відображати її в Реєстрі виданих та отриманих ПН.

«Помилкову» ПН податківці виявлять за результатами камеральної перевірки. Але нічого страшного в цьому немає. Самі контролери в УПК № 127 зазначають, що розбіжності між даними декларації та ЄРПН є тільки податковою інформацією. Підстави для проведення перевірки, про яку згадується в абз. 10 п. 201.10 ПК, виникнуть тільки в тому випадку, коли продавець не надасть відповіді на письмовий запит контролерів протягом відведених для цього 10 робочих днів (п.п. 78.1.1 ПК).

Виникає ще одне запитання: як бути з «помилковою» ПН, чи заносити її до Реєстру виданих та отриманих ПН?

Запис про «помилкову» ПН, зареєстровану в ЄРПН, відобразіть у Реєстрі. А далі рекомендуємо «вилучити» таку ПН з Реєстру методом «сторно», тобто цей запис відображається повторно, тільки вартісні показники заповнюються зі знаком «мінус». Для цього запису коригування складіть бухгалтерську довідку, в якій поясніть суть допущеної помилки.

 

Марина Казанова

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі