Теми статей
Обрати теми

Фінансовий армагедон: запобігання чи провокування?

Редакція ПК
Стаття

Фінансовий армагедон: запобігання чи провокування?

Ну що, дорогі друзі, той страхітливий сон, який останнім часом так анонсувався у ЗМІ, став реальністю. Закон України з гучною назвою «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» від 27.03.2014 р. № 1166-VII з 01.04.2014 р. частково набрав чинності. Чи принесе він для нашої країни ті результати, на яких наголошує назва цього Закону, покаже час, проте з настанням особистих фінансових розладів чи не кожен окремий українець та суб’єкт господарювання може зіткнутися якраз у зв’язку з його прийняттям. Отже, що сучасний «месія» — пан Прем’єр-міністр — за погодженням з «апостолами» ВРУ приготував нам в уславленому Законі № 1166? Давайте розбиратися. А заразом пориємось у змінах, які нам підготував ще один «свіженький» закон від нашої влади — Закон № 1200, який, до речі, крім усього іншого, підкоригував деякі ляпи «антикризового» закону.

Наталія Чернишова, податковий експерт
Марина Казанова, податковий експерт

 

Найбільше змін Закон № 1166 вносить до ПК. Він торкнувся майже всіх податків і зборів, які справляються на території України відповідно до ПК. Більшість із них спрямована або на збільшення ставок податків (зборів), або на розширення бази оподаткування. Та є серед них і більш хитромудрі зміни. Крім ПК, потерпілими від Закону № 1166 є ще більше 20 законів України.

Майте на увазі, що не всі норми Закону № 1166 набирають чинності одразу. Перші зміни, спричинені цим Законом, діють вже з 01.04.2014 р., останні набирають чинності з 01.01.2015 р.

Про все це більш детально далі.

 

 

Порядок визначення валютних курсів

 

З 4 квітня 2014 року офіційний курс гривні до іноземних валют та банківських металів діє з часу його встановлення (п. 9 Положення № 496). Нацбанк у листі від 03.04.14 р. № 19-012/14290 уточнив, що офіційний курс гривні до іноземних валют установлюється після 12.00 і діє з часу його встановлення. По суті, це означає, що протягом дня діятимуть 2 курси: до 12:00 застосовується курс на попередню дату, після 12:00 діє курс на поточну дату.

При цьому Законом № 1200 встановлено, що для цілей визначення податкових зобов’язань зі сплати митних платежів застосовується курс НБУ, встановлений на 0 годин дня подання митної декларації, а якщо митна декларація не подається — курс, установлений на день визначення податкових зобов’язань (п. 391 ПК). Тобто, якщо протягом дня Нацбанком змінено курс валют, при визначенні податкових зобов’язань новий курс починає застосовуватися з 00 год. 00 хв. наступного календарного дня.

 

 

Податок на прибуток

 

Обіцяного поетапного зниження ставки податку на прибуток не буде. Ставка податку на прибуток 18 % закріплена як постійна (п. 151.1 ПК).

 

 

ПДФО

 

1. Оподаткування процентів

Діє з 01.07.2014 р. Тепер будь-які доходи у вигляді процентів будуть обкладатися ПДФО. Нагадаємо, що норма стосовно їх оподаткування містилася ще у п.п. 164.2.8 ПК. Однак у Прикінцевих положеннях ПК (розд. ХІХ) зазначалося, що стосовно доходу у вигляді процентів на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок, вклад (депозитний) до небанківських фінансових установ згідно із законом або на депозитний (ощадний) сертифікат ця норма діятиме тільки з 01.01.2015 р. Законом № 1166 така відстрочка була скасована, а відповідний абзац з п. 1 розд. ХІХ ПК був видалений. Причому трохи передчасно, як потім визнали і самі законодавці. Так, згідно з розд. IV Закону № 1166 скасування відстрочки щодо обкладання ПДФО процентів мало працювати вже з 01.04.2014 р., тоді як всі інші зміни, що стосуються оподаткування процентів, набирають чинності лише з 01.07.2014 р. Мінфін визнав такі розбіжності у даті набрання чинності цими змінами технічною помилкою і вже встиг внести до «антикризового» закону відповідні зміни (Законом № 1200). Тож до 01.07.2014 р. такі проценти обкладати ПДФО не потрібно.

Згідно з оновленим п.п. 164.2.8 ПК дохід у вигляді процентів оподатковуватиметься тепер тільки у тому випадку, коли він перевищуватиме в рік 17 розмірів ПМПО, встановленого законом на 1 січня звітного податкового року. Раніше, нагадаємо, таке уточнення п.п. 164.2.8 ПК не містив. У гривневому еквіваленті в 2014 році такий поріг становить 20706 грн. (1218 грн. х 17). Ті, хто отримує доходи у вигляді процентів менше зазначеної суми, зрадіють такому нововведенню, адже такі доходи будуть повністю звільнятися від обкладання ПДФО. А от їх «колеги» — отримувачі процентів у розмірах понад 17 ПМПО — навряд чи розділять їх радість, оскільки для них Законом № 1166 введено прогресивну шкалу ставок податку, які в рази перевищують ті 5 %, за якими вони мали сплачувати податок за старих норм. Та про це — трохи пізніше.

Зазначимо, що, як і раніше, не обкладатимуться ПДФО доходи (незалежно від їх розміру!) у вигляді:

— процентів що нараховані на цінні папери, емітовані Мінфіном, і боргові зобов’язання НБУ (п.п. 165.1.2 ПК);

— процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь фізичних осіб здійснюються виключно виплати стипендій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат, незалежно від їх розміру (п.п. 165.1.41 ПК).

До речі, з-під останнього звільнення законодавці забрали проценти на поточні банківські рахунки, за якими на користь фізосіб здійснюються виплати заробітної плати. Тепер у разі перевищення їх суми 17 ПМПО вони обкладатимуться ПДФО в загальному порядку.

2. Прогресивні ставки та річний перерахунок

Діє з 01.07.2014 р. (для дивідендів — з 01.01.2015 р.). Тут є привід порадіти громадянам, які отримують заробітну плату в розмірі, що перевищує 17 ПМПО (хоча розуміємо, що таких не так вже багато). У проекті цього Закону для них була уготована прогресивна шкала ставок, найвища з яких сягала 30 % до суми перевищення (для тих, чия місячна заробітна плата перевищувала 66 ПМПО). Та не збулося. Ставки ПДФО із заробітної плати залишилися колишні. Обачливо додамо «поки що», бо хтозна, з якими думками наші вершителі закону прокинуться завтра… Тож заробітна плата продовжує обкладатися ПДФО за ставкою 15 %, якщо її сума менше 10 розмірів МЗП, установленої на 1 січня податкового (звітного) року, а сума перевищення цього порогу — за ставкою 17 %.

Проте суттєво змінилися ставки податку на оподатковувані доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті та інвестиційного прибутку. Так, за новими правилами оподаткування таких доходів здійснюватиметься податковим агентом під час кожного їх нарахування (виплати) за ставкою 15 %. Згадаємо, що до вітру змін, принесеного Законом № 1166, ставка ПДФО на доходи у вигляді процентів, дивідендів та інвестприбутку була 5 %, роялті — 15(17) %.

Та на цьому зміни не закінчуються. Наприкінці року, платник податку має здійснити річний перерахунок загального річного оподатковуваного доходу для бази оподаткування доходів у формі процентів, дивідендів, роялті та інвестиційного прибутку і застосувати такі ставки:

База оподаткування звітного податкового року

Встановлений поріг у грошовому еквіваленті в 2014 році

Ставка ПДФО

Не перевищує 204 ПМПО

248472 грн.

15 %

Перевищує 204 ПМПО, але є меншою за 396 ПМПО

248472 грн. — 482328 грн.

20 % до суми перевищення

Перевищує 396 ПМПО

482328 грн.

25 % до суми перевищення

 

Тобто, якщо, наприклад, особа за результатами річного перерахунку отримала роялті у розмірі 500 тис. грн., то воно має оподатковуватися таким чином: 248472 грн. — за ставкою 15 %, 233856 грн. (482328 грн. - 248472 грн.) — за ставкою 20 %, 17672 грн. (500000 грн. - 482328 грн.) — за ставкою 25 %.

Потім нарахований за результатами річного перерахунку податок зменшується на суму податку, фактично утриманого та сплаченого податковими агентами протягом звітного податкового року за ставкою 15 %. Отримана позитивна різниця включається платником податку до річної податкової декларації, яку він відповідно до п.п. «ж» п. 176.1 ПК зобов’язаний подавати за результатами податкового (звітного) року.

Для дивідендів, на відміну від інших пасивних доходів, час «Ч» настане лише з 01.01.2015 р. Спочатку в Законі № 1166 передбачалося, що прогресивні ставки для них почнуть діяти теж з 01.07.2014 р., але Закон № 1200 переніс цю дату. Хоча у світлі останніх осяянь законодавців можливо, що прогресивна ставка на доходи у вигляді дивідендів буде взагалі скасована. Принаймні законопроект із відповідними змінами «оселився» на офіційному сайті ВРУ (законопроект № 4664 від 09.04.2014 р.). Якщо за ним буде ухвалений закон, то дивіденди продовжуватимуть оподатковуватися за нині чинною ставкою 5 % і після 01.01.2015 р. Від подання річної податкової декларації це, судячи з законопроекту № 4664, не звільнить, але від річного перерахунку вбереже. Та чи переросте цей законопроект у відповідний закон, покаже час.

Наведені вище зміни не торкнуться дивідендів на користь фізичних осіб (у тому числі нерезидентів) за акціями або іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка є більшою за суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку. Такі дивіденди згідно з п.п. 170.5.3 ПК із метою оподаткування ПДФО прирівнюються до заробітної плати та оподатковуються відповідним чином (як саме — див. на початку цього пункту).

Вище ми згадували про податкових агентів. Не забули про них і наші законотворці. Так, у Законі № 1166 вони наголосили на тому, що банківська установа не здійснює утримання та перерахування ПДФО із суми доходу у формі процентів, а податок сплачується фізичною особою самостійно за результатами подання річної податкової декларації. Проте такій банківській установі все одно доведеться показати суму нарахованих (сплачених) платнику податків процентів у Податковому розрахунку за формою № 1ДФ (ознака доходу — «110»).

3. Оподаткування пенсій

Діє з 01.07.2014 р. Одразу не лякайтесь — наші «законодавці-спасителі» ще не настільки озвіріли, щоб стягувати «подохідний» податок із кожного пенсіонера. Для початку під амбразуру кинули лише тих із них, які отримують пенсію розміром понад 10000 грн. на місяць, та тих, які отримують пенсії з іноземних джерел. І хоча таких платників назбирається небагато, хижий погляд нової влади в цей бік уже насторожує.

Таким чином, з 1 липня 2014 року оподатковуються ПДФО:

— суми пенсій (уключаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з ПФУ чи бюджету згідно із законом, розмір яких перевищує 10000 грн. — за ставкою 15(17) % до суми перевищення;

— суми пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана ВРУ, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не* оподатковуються у країні їх виплати — за ставкою 15(17) % до всієї суми.

* У Законі № 1166 частка «не» була упущена, та Закон № 1200 виправив цю помилку.

Раніше такі доходи, нагадаємо були звільнені від оподаткування ПДФО відповідно до п.п. «е» п.п. 165.1.1 ПК.

Податковим агентом для пенсіонерів — платників ПДФО буде ПФУ.

 

 

ПДВ

 

1. Ставка ПДВ залишиться на рівні 20 %

Про зниження ставки ПДВ до 17 % з 01.01.2015 р. також можна забути. Тепер «завдяки» Закону № 1166 у «постійних» нормах ПК (а саме в п.п. «а» п. 193.1), закріплено, що основна ставка ПДВ становить 20 %. Положення п. 10 підрозд. 2 розд. XX ПК, що передбачали зниження ставки ПДВ, із ПК вилучено.

2. Постачання лікарських засобів і медичних виробів обкладається ПДВ за ставкою 7 %

Найістотніша ПДВ-зміна — скасування пільги з ПДВ для постачання лікарських засобів і виробів медичного призначення. Підпункт 197.1.27, що передбачав таку пільгу у вигляді звільнення від обкладення ПДВ, із ПК вилучено.

З 1 квітня 2014 р. операції з постачання лікарських засобів і виробів медичного призначення оподатковуються за спеціальною ставкою 7 % (п.п. «в» п. 193.1 ПК). Нараховується ПДВ на кожному етапі постачання.

Це нововведення спочатку було введено до ПК Законом № 1166 і викликало низку нарікань. Зокрема, не було зрозуміло, чи поширюється ставка ПДВ 7 % на ввезення лікарських засобів і виробів медичного призначення? Оскільки в «оновленій» редакції п. 193.1 ПК не було згадок про ввезення лікарських засобів як окремий об’єкт оподаткування, податківці зробили висновок про те, що ввезення лікарських засобів і виробів медичного призначення слід оподатковувати за ставкою 20 % (лист Міндоходів від 04.04.2014 р. № 7822/7/99-99-19-05-01-17). На щастя, законодавці підкоригували цю злощасну норму. Так, Законом № 1200 п.п. «в» п. 193.1 ПК виклали в новій редакції. Тепер ним передбачено, що за ставкою 7 % оподатковуються операції з:

«постачання на митній території України і ввезення на митну територію України (1) лікарських засобів, дозволених для виробництва та застосування в Україні і внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також (2) виробів медичного призначення за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України».

До імпорту лікарських засобів і виробів медичного призначення застосовується ставка 7 %

Крім того, завдяки змінам, унесеним Законом № 1200, п.п. «в» п. 193.1 ПК тепер передбачає, що за ставкою 7 % оподатковуються також операції з постачання на митній території України і ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів і медичного обладнання, дозволених для застосування в межах клінічних випробувань, дозвіл на проведення яких надано центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.

Важливо: за ставкою 7 % оподатковується постачання на митній території України та імпорт тільки тих лікарських засобів і виробів медичного призначення, що відповідають переліченим у п.п. «у» п. 193.1 ПК умовам. Так, лікарські вироби мають бути дозволені для застосування в Україні та внесені до Держреєстру лікарських засобів (якщо ця умова не дотримується, ПДВ нараховується за ставкою 20 %). У свою чергу, вироби медичного призначення мають бути включені до відповідного переліку, затвердженого КМУ. Під «свіжоприйняту» норму відповідний перелік затвержджено постановою КМУ від 23.04.2014 р. № 118. Діятиме цей перелік з дня його опублікування (30.04.2014 р.) до 01.07.2014 р. З 01.04.2014 р. по 29.04.2014 р. діяв перелік, затверджений постановою КМУ від 08.08.2011 р. № 867 під «стару» норму п.п. 197.1.27 ПК (листи Міндоходів від 04.04.2014 р. № 7822/7/99-99-19-05-01-17 і від 04.04.2014 р. № 7860/7/99-99-04-02-17).

Граничні торговельні надбавки. На лікарські засоби та вироби медичного призначення встановлено граничні постачальницько-збутові надбавки і граничні торговельні (роздрібні) надбавки. Одразу виникає запитання: чи повинна сума ПДВ «вписатися» в цю надбавку? Свою думку із цього приводу озвучило Мінекономіки. Так, у його листі від 10.04.2014 р. № 3721-08/11000-12 зроблено такий висновок: оскільки згідно з п. 188.1 ПК базою обкладення ПДВ є договірна (контрактна) вартість товару, то гранична торговельна надбавка нараховується на суму договірної (контрактної) вартості з урахуванням ПДВ. Тобто ПДВ нараховується «зверху» на договірну вартість з урахуванням торговельної надбавки.

Приклад. Закупівельна ціна ліків становить 107 грн. (у тому числі ПДВ — 7 грн.). Гранична роздрібна надбавка — 25 %.

База обкладення ПДВ: (100 грн. + 100 грн. х 25 %) = 125 грн.

Сума ПДВ: 125 грн. х 7 % = 8,75 грн.

Роздрібна ціна ліків: 125 грн. + 8,75 грн. = 133,75 грн.

 

Перепрограмування РРО. Закон № 1166 застав «аптекарів» зненацька. Адже він був опублікований за день до офіційного набрання ним чинності. Звичайно ж, не всі суб’єкти змогли швидко перепрограмувати РРО. З істотним запізненням законодавці урахували цей момент. Так, у Перехідних положеннях Закону № 1200 передбачено, що до 1 червня 2014 року платники ПДВ за ставкою 7 % можуть не відображати в касовому чеку відомості про ПДВ.

Податкова накладна. Звернемо увагу ще на один момент: як правильно заповнювати податкову накладну на постачання лікарських засобів і виробів медичного призначення? На щастя, податківці оперативно дали відповідь на це запитання. Так, у листі Міндоходів від 04.04.2014 р. № 7860/7/99-99-04-02-17 зазначено, що податкові накладні на постачання лікарських засобів і виробів медичного призначення, що оподатковуються за ставкою 7 %, складаються з урахуванням таких особливостей:

— на операції з постачання лікарських засобів і виробів медичного призначення, що оподатковуються за ставкою 7 %, складається окрема податкова накладна;

— при формуванні порядкового номера такої податкової накладної в полі, призначеному для коду виду діяльності, після порядкового номера у другій частині (між знаками дробу) проставляється спеціальна позначка «7»;

— обсяг постачання лікарських засобів та виробів медичного призначення, що підлягає оподаткуванню податком на додану вартість за ставкою 7 %, вказується в податковій накладній у графі 9 «постачання на митній території України», оскільки ставка 7 % не є основною; номенклатура лікарських засобів та виробів медичного призначення вказується у відповідних рядках розділу I податкової накладної, сума податку вказується в розділі III податкової накладної в рядку «Податок на додану вартість» у графі 9 та переноситься до графи 12; в розділі IV податкової накладної у графах 9 та 12 вказується загальна вартість лікарських засобів та виробів медичного призначення з податком на додану вартість;

— решта полів податкової накладної заповнюються в загальному порядку.

Також не слід забувати про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН (якщо сума ПДВ у ній більше 10000 грн., вона складена в електронній формі або поставляється імпортний товар). Податкові накладні, виписані за щоденними підсумками операцій (актуально для аптек) у двох примірниках, залишаються в особи, яка склала їх, і реєстрації в ЄРПН не підлягають (п. 4 Порядку № 1246).

Реєстр податкових накладних. У листі Міндоходів від 04.04.2014 р. № 7860/7/99-99-04-02-17 надано рекомендації і щодо відображення податкових накладних, складених на постачання лікарських виробів у розділі I Реєстру податкових накладних. Заповнюється він з урахуванням таких особливостей:

порядковий номер податкової накладної (гр. 3) має містити спеціальну позначку «7», яка проставляється після порядкового номера через дріб;

— у графі 7 вказується загальна вартість поставлених лікарських засобів та виробів медичного призначення з податком на додану вартість;

— у графі 9 вказується сума податку на додану вартість, обчислена у розмірі 7 відсотків від бази оподаткування;

— у графі 10 вказується база оподаткування — вартість лікарських засобів та виробів медичного призначення без податку на додану вартість;

Решта полів розділу I Реєстру заповнюється в загальному порядку.

Експорт лікарських засобів і виробів медичного призначення. У цьому питанні все по-старому. Експорт лікарських засобів і виробів медичного призначення, як і раніше, обкладається ПДВ за ставкою 0 %.

 

3. База обкладення ПДВ при імпорті

У зв’язку зі зміною механізму встановлення валютного курсу (ст. 391 ПК), підкориговано й порядок визначення бази обкладення ПДВ при імпорті товарів і послуг, що поставляються нерезидентами на митній території України. Так, п. 190.1 ПК уточнено, що базу оподаткування слід перераховувати за курсом НБУ, визначеним за правилами ст. 391 ПК. Тобто береться курс НБУ, що діє на 0 годин дня подання митної декларації, а якщо декларація на подавалася — за курсом НБУ на 0 годин дня визначення податкових зобов’язань.

 

4. «Необ’єктний» імпорт/експорт

Унесено зміни до п.п. 196.1.16 ПК. Вартісний поріг для безПДВшного експорту/імпорту збільшили зі 100 до 150 євро. Водночас зауважимо, що митна декларація, як і раніше, не оформляється на товари, митна вартість яких не перевищує еквівалент 100 євро (п. 3 Положення № 450).

 

5. Ввезення товарів у міжнародних поштових і експрес-відправленнях, у несупроводжуваному багажі

Поріг «необкладення» ПДВ знижено з 300 до 150 євро. Згідно з оновленим п.п. 196.1.16 ПК не є об’єктом обкладення ПДВ операції зі ввезення на митну територію України товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро:

— у несупроводжуваному багажі;

— на адресу одного одержувача (юридичної або фізичної особи) в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях;

— на адресі одного одержувача (юридичної або фізичної особи) в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях.

 

База обкладення ПДВ (якщо вартість товарів перевищує поріг «необкладення»). Законом № 1200 підкориговано порядок визначення бази обкладення ПДВ при ввезенні товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, а також у несупроводжуваному багажі. Так, згідно з п.п. 191.1.1 ПК базою обкладення ПДВ є фактурна вартість таких товарів, визначена згідно зі ст. 234 і 237 МК, з урахуванням мита та акцизного податку. База оподаткування перераховується за курсом НБУ, що діє на 0 годин дня визначення податкових зобов’язань (пп. 191.1.1, 191.1.3 ПК).

 

6. Ввезення товарів фізичними особами в ручній поклажі та/або в супроводжуваному багажі.

Законом № 1200 уточнено, що база обкладення ПДВ для товарів, увезених на митну територію України фізичними особами в ручній поклажі та/або в супроводжуваному багажі, визначається з урахуванням мита.

 

7. ПДВ-пільга за зерновими/технічними культурами

Ніяк не стихнуть пристрасті зі звільненням від обкладення ПДВ операцій із постачання на митній території Україні та вивезення в митному режимі експорту зернових культур (товарних позицій 1001 — 1008 згідно з УКТ ЗЕД) і технічних культур (товарних позицій 1205 і 1206 згідно з УКТ ЗЕД). Нагадаємо, з 1 січня 2014 року законодавець вирішив зробити ПДВ-пільгу за зерновими/технічними культурами постійною, закріпивши відповідне положення у п. 197.21 ПК (до 01.01.2014 р. пільгу було передбачено в «тимчасових» нормах п15 підрозд. 2 розд. XX ПК). Проте з 01.04.2014 р. Законом № 1166 дію пільги з п197.21 ПК призупинили до 01.10.2014 р. Положення про «зернову» пільгу знову закріпили в «тимчасовій» нормі — у п. 151 підрозд. 2 розд. XX ПК.

Основні зміни торкнулися експорту зернових і технічних культур. Так, тепер звільнення від обкладення ПДВ не стосується (тобто діють загальні правила обкладення ПДВ) виключно сільськогосподарських підприємств — виробників зернових і технічних культур. Тобто тільки сільськогосподарські підприємства — виробники зернових і технічних культур, вирощених на землях сільськогосподарського призначення, що перебувають у їх власності або постійному користуванні на дату такого експорту, зможуть при експорті застосовувати «нульову» ставку ПДВ (а отже, мати право на бюджетне відшкодування). Раніше таке право мали й підприємства, які безпосередньо придбавали такі зернові та технічні культури у сільськогосподарських підприємств — виробників.

Також п. 151 підрозд. 2 розд. XX ПК знову передбачає норму, яка дозволяє не розподіляти податковий кредит при формуванні податкового кредиту за придбаними та виготовленими необоротними активами, що одночасно використовуються в оподатковуваних і пільгових «зернових» операціях. Сплачені (нараховані) суми податку на додану вартість за такими необоротними активами з 01.04.2014 р. до 01.10.2014 р. уключаються до податкового кредиту в повній сумі, без жодного розподілу.

 

8. Відшкодування ПДВ

Відшкодування ПДВ держоблігаціями. Суми ПДВ, задекларовані до відшкодування до 1 січня 2014 року, підтверджені перевірками та не відшкодовані на 03.04.2014 р., платники зможуть отримати облігаціями внутрішньої державної позики. Відповідні зміни внесено Законом № 1166 до п. 23 підрозділу 10 розділу XX ПК і до ст. 24 Закону про держбюджет. Облігації прийшли на зміну фінансовим казначейським векселям. Механізм відшкодування ПДВ облігаціями має затвердити КМУ. Поки тільки відомо, що:

(1) строк обігу облігацій становитиме 5 років;

(2) відшкодування у вигляді держоблігацій платники отримуватимуть за принципом добровільності.

Оформлення відшкодування ПДВ облігаціями внутрішньої державної позики прирівнюється до отримання «грошового» бюджетного відшкодування.

Оприлюднення списку отримувачів бюджетного відшкодування. Процедуру відшкодування ПДВ вирішили зробити відкритою. Завдяки Закону № 1200 в ПК з’явилася норма, що зобов’язала щомісячно оприлюднювати на сайті Держказначейства списки тих, хто отримує відшкодування ПДВ із зазначенням суми відшкодування (п.п. 200.18.21 ПК). Iнша податкова інформація, пов’язана з відшкодуванням ПДВ також буде публічною.

 

 

Акцизний податок

 

1. Збільшено ставки акцизного податку.

Алкогольні напої, спирт етиловий, пиво

 

img 1

 

Тютюнові вироби

З 01.07.2014 р. підвищаться ставки акцизу на тютюн і тютюнові вироби — у середньому на 25 %.

Специфічна ставка на сигарети без фільтру збільшиться з 77,50 грн. до 96,88 грн. за 1000 штук; на сигарети з фільтром з 173,20 грн. до 216,50 грн.

З 01.07.2014 р. збільшиться і розмір мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн і промислові замінники тютюну:

— на сигарети без фільтру, цигарки — з 101,60 грн. до 127,00 грн.;

— на сигарети з фільтром — з 231,70 грн. до 289,63 грн.

Відповідні зміни внесено до п.п. 215.3.2, п.п. 215.3.3 і п.п. 6 підрозд. 5 розд. XX ПК Законом № 1166 і Законом № 1200.

Нафтопродукти

З 01.04.2014 р. введено двоставковий акциз на дизпаливо (п.п. 215.3.4 ПК):

98 євро за 1000 кілограм  для дизпалива із вмістом сірки менше 0,005 % (раніше ставка акцизу становила 46 євро за 1000 кілограм);

128 євро за 1000 кілограм — для дизпалива із вмістом сірки більше 0,005 %.

З 46 до 98 євро за 1000 кілограм збільшилися ставки акцизного податку на (п.п. 215.3.4 ПК):

— паливо пічне побутове;

— паливо рідке (мазут) для специфічних процесів переробки;

— паливо рідке (мазут) для хімічних перетворень;

— біодизель і його суміші (що не містять або містять менше 70 мас. % нафти або нафтопродуктів, одержаних із бітумінозних порід) на основі моноалкільних складних ефірів жирних кислот).

Підвищені ставки діють з 1 квітня 2014 р.

Автомобілі, мотоцикли, автомобільні кузови

З 01.04.2014 р. у 2 рази збільшено ставки акцизного податку на нові автомобілі та мотоцикли, а також на кузови для промислової збірки.

Також затверджено акцизний податок на мотоцикли з обсягом двигуна до 500 см3 (раніше акцизний податок із них не справлявся). Ставка акцизу — 0,06 євро за 1 см3 обсягу циліндра двигуна.

 

2. База оподаткування. При ввезенні підакцизних товарів, базу обкладення акцизним податком слід перераховувати за курсом НБУ, визначеним за правилами ст. 391 ПК (відповідні зміни внесено до п. 214.2 ПК Законом № 1200). Тобто береться курс НБУ, що діє на 0 годин дня подання митної декларації, а якщо декларація не подавалася — курс НБУ на 0 годин дня визначення податкових зобов’язань.

 

 

Збір за першу реєстрацію транспортних засобів

 

Не обійшлося і без підвищення ставок збору за першу реєстрацію транспортних засобів. З 01.04.2014 р. ставки збору підвищили на всі транспортні засоби на 8,3 %. По суті, проведено щорічну індексацію ставок, передбачену п.п. 2 п. 4 розд. XIX ПК.

 

 

Екологічний податок

 

Ставки податку з 01.04.2014 р. підвищили на 8,3 %, тобто, по суті, проведено традиційну щорічну індексацію ставок. Тому звіт за II квартал потрібно подавати вже з урахуванням нових ставок.

З 18.04.2014 р. завдяки Закону № 1191 скасовано утилізаційний екоподаток.

 

 

Плата за користування надрами

 

Цей розділ ПК (розд. XI) «масштабно» підкоригували.

1. Розширилось коло платників плати за надра. Серед них тепер з’явилися і звичайні фізособи-громадяни, які в межах наданих їм земельних ділянок, розмір яких перевищує норми, установлені ст. 121 ЗК, видобувають прісні підземні води із застосуванням електричних пристроїв в обсязі більше 13 кубічних метрів на одну особу на місяць (за показаннями лічильника) (п.п. 263.1.6 ПК). Крім того, платниками плати за надра є землевласники та землекористувачі, які здійснюють господарську діяльність із видобутку підземних вод на підставі дозволів на спеціальне водокористування (п.п. 263.1.5 ПК).

2. Підкоригували й об’єкт оподаткування плати за користування надрами. Тепер ним є обсяг отриманих корисних копалин, що є результатом господарської діяльності з видобутку корисних копалин. А от обсяг погашених запасів корисних копалин платою за користування надрами тепер не обкладається.

3. Ставки плати за користування надрами повністю встановлено у відсотках (п. 263.9 ПК). Таблиця зі ставками плати за користування надрами для видобутку корисних копалин істотно скоротилася: замість детального виду корисних копалини в ній наведено тільки групи корисних копалини. Для одних видів корисних копалин ставки підвищилися, для інших залишилися незмінними.

4. Ставки плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних із видобутком корисних копалин, підвищили в середньому на 8,6 %.

Зміни набрали чинності з 01.04.2014 р.

 

 

Податок на нерухомість

 

Деякі зміни нагнали і податок на нерухомість. Причому одна з них — зі знаком «плюс», а інша — ну, як же ж без ложки дьогтю — зі знаком «мінус». Зміни діють з 01.04.2014 р.

1. Почнемо не з гарної новини. Мабуть перше, що спадає на думку в цьому контексті, — підвищення ставок податку, як це законодавці проробили з багатьма іншими податками. Та стосовно цього податку вони ухитрилися зробити інакше — замість збільшення ставок вони фактично збільшили базу оподаткування. Якщо раніше базою оподаткування була житлова площа об’єкта житлової нерухомості (її часток), то тепер такою є загальна площа об’єкта житлової нерухомості (її часток). Тобто податку все одно доведеться платити більше. Це стосується як юридичних осіб, так і фізичних. До речі, щодо останніх є хоча і хитка, але позитивна зміна. Про неї — далі.

2. Тепер міські, селищні та сільські ради мають змогу встановлювати додаткові пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб. Для цього Законом № 1166 було внесено зміни до п.п. 265.4.2 ПК. Раніше, якщо ви пам’ятаєте, така можливість існувала тільки стосовно релігійних організацій. Зміна, звичайно, позитивна, тільки от чи будуть нею користуватися органи місцевого самоврядування — це питання.

 

 

Плата за землю

 

Земельний податок. Збільшено ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено (п. 275.1 ПК). Вони підвищилися на 8,3 %, що дуже схоже на щорічну індексацію ставок, яка традиційно проводиться на виконання норм п.п. 6 п. 4 розд. XIX ПК.

Проте цього разу ставки підвищили серед року. Iмовірно, тим платникам, які подали річну декларацію з плати за землю і розрахували земельний податок за старими ставками, доведеться подавати уточнюючий розрахунок до неї та проводити коригування суми земельного податку за період з 1 квітня по 31 грудня 2014 року.

Орендна плата за землі державної та комунальної власності. Переглянуто мінімальний розмір орендної плати за землі державної та комунальної власності. З 1 квітня 2014 року він не може бути менше 3 % нормативної грошової оцінки землі. Раніше, нагадаємо, мінімальний розмір орендної плати було встановлено:

— для земель сільськогосподарського призначення — не менше розміру земельного податку;

— для інших категорій земель — трикратного розміру земельного податку.

Найбільше така зміна торкнеться земель сільськогосподарського призначення. Адже раніше орендна плата для них була встановлена на рівні земельного податку, що становило 0,1 %, 0,03 % нормативної грошової оцінки землі.

 

ФСП

 

У зв’язку з антикризовими нововведеннями збільшиться податковий тягар і для платників ФСП. Хоча трапиться це тільки з 01.01.2015 р. Тож поки готуємось морально і вивчаємо майбутні зміни.

Так, по-новому доведеться визначати базу оподаткування ФСП. Якщо зараз базою оподаткування є нормативна грошова оцінка 1 га сільгоспугідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), а для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) — 1 га ріллі в АРК або в області, проведена за станом на 1 липня 1995 року, то з 2015 року її необхідно буде ще й збільшувати на коефіцієнт індексації. Цей коефіцієнт потрібно буде визначати станом на 1 січня базового податкового (звітного) року в порядку, встановленому ст. 289 ПК. На сьогодні коефіцієнт індексації складає 3,2. Припускаємо, що у 2015 році він ще зросте — вже зараз прогнозний рівень інфляції за результатами 2014 року складає 12 — 16 %*. Тож можете порахувати, на скільки збільшиться база оподаткування ФСП, а з нею і податкове зобов’язання за цим податком у наступному році. Результат, мабуть, вас не втішить.

* Зокрема, такі прогнози за даними ЗМI дає НБУ, КМУ, Всесвітній банк.

 

 

Збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ

 

Зміни діють з 01.04.2014 р. Стосовно цього збору розширилося коло його платників та об’єкт оподаткування. Так, лави платників збору поповнилися суб’єктами господарювання (їх відокремленими підрозділами), які споживають ними імпортований або ними видобутий газ як паливо або сировину. Відповідно, для новоспечених платників визначено й об’єкт оподаткування. Ним є:

для споживачів-імпортерів — вартість природного газу в обсязі, імпортованому у звітному періоді;

для споживачів-видобувників — вартість природного газу в обсязі, видобутому та спожитому як паливо або сировина нафтогазовидобувним підприємством або його підрозділами, за винятком обсягу природного газу, визнаного рециркулюючим*.

* Рециркулюючий газ  природний газ, який повернуто (закачано) в один або декілька нафтогазоносних покладів такого родовища (свердловини) для підтримання в них необхідних пластового тиску або пластової енергії відповідно до затверджених в установленому законодавством порядку центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у нафтогазовому комплексі, проекту промислової або дослідно-промислової розробки родовища (покладу), а також до комплексного проекту його облаштування (п.п. 14.1.216 ПК).

Ставка для нових платників збору така ж, як і для раніше існуючих платників, — 2 % від обсягів природного газу, який ними імпортується/видобувається для власного споживання.

Зазначені вище зміни призвели до необхідності розширити значення поняття «діючий тариф». Тепер під цим також потрібно розуміти:

— митну вартість оформлення природного газу — для платників збору, які є споживачами-імпортерами природного газу;

— середню митну вартість імпортованого природного газу, що визначається в порядку, визначеному абз. 6 п.п. 263.6.2 ПК, — для платників збору, які є споживачами-видобувниками природного газу.

Споживачі-видобувники сплачують збір у строки, визначені для місячного податкового (звітного) періоду, а споживачі-імпортери — до або в день подання митної декларації.

Таким чином, для діючих платників збору, тобто тих суб’єктів господарювання, які провадять діяльність із постачання природного газу споживачам на підставі укладених із ними договорів, ніяких змін у зв’язку з прийняттям «антикризового» закону не послідувало. А от тим суб’єктам господарювання, які до 01.04.2014 р. платниками цього збору не були, але є споживачами імпортованого або видобутого ними природного газу як палива або сировини, доведеться приміряти на себе статус платника збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ з усіма випливаючими з цього наслідками.

 

 

Радіочастотний збір

 

З 1 квітня поточного року вдвічі підвищено ставки збору за користування радіочастотним ресурсом (крім радіозв’язку морської радіослужби).

При цьому передбачено знижувальний коефіцієнт 0,75 — для ширини смуги радіочастот до 30 Мгц (15 х 2) у кожному регіоні окремо, що належать окремому платнику збору — користувачу радіочастотного ресурсу (ст. 320 ПК)).

 

Збір за спеціальне використання води

 

Ставки збору за спеціальне використання води з 01.04.2014 р. виросли на 8,6 %.

 

 

Iнші зміни

 

1. Пенсійний збір при покупці інвалюти. Діє з 01.04.2014 р. Так, на арені інвалютного цирку знову з’явився пенсійний збір при купівлі інвалюти. Відповідні зміни були внесені Законом № 1166 до Закону № 400. Ці зміни можна назвати ніяк інакше, ніж повернення блудного сина. Нагадаємо, що такий збір ми вже платили раніше — рівно до 28.01.2011 р., коли його прибрав із нашого горизонту Закон № 2921. Та навіть у ці більш ніж 3 роки забуття він ніби наголошував нам через ПК: не розслабляйтеся, рано чи пізно я повернуся. Бо, мабуть, недарма наші законодавці весь цей час не прибирали згадування про пенсійний збір із купівлі-продажу безготівковою іноземної валюти з п.п. 153.1.4 ПК.

Та повернувся цей збір до нас не в первозданному вигляді, а з деякими корективами:

— тепер прямо наголошено, що пенсійний збір сплачується тільки при купівлі інвалюти. При продажу іноземної валюти цей збір, як і раніше, не стягується;

— натомість тепер платити збір доведеться при купівлі не лише безготівкової інвалюти, але і готівкової.

Ставка збору, як і раніше, становить 0,5 % об’єкта оподаткування. Сплачувати його, нагадаємо, повинні як юридичні, так і фізичні особи.

Такими коштами планується поповнити спеціальний фонд Держбюджету України на 2014 рік у частині доходів (абз. 5 п. 7 ст. 8 Закону № 1165).

2. Допомога при народженні дитини та допомога для догляду за дитиною до 3 років. З 01.07.2014 р. неприємні зміни очікують на батьків, які планують після цієї дати народити другу та більше дитину. Справа в тому, що сума допомоги при народженні дитини для таких батьків значно скоротилася. Наразі допомога при народжені дитини виплачується у сумі, кратній 30 розмірам прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років, установленого на день народження дитини, — на першу дитину; кратній 60 розмірам такого прожиткового мінімуму — на другу дитину; кратній 120 розмірам такого прожиткового мінімуму — на третю і кожну наступну дитину. З 1 липня 2014 року сума такої допомоги буде єдиною незалежно від того, яка за порядком дитина народилася, та незалежно від установленого прожиткового мінімуму. Ця фіксована сума становитиме 41280 грн. Так, якщо за старих (за фактом частково ще чинних) норм жінка, яка народила другу дитину, наприклад, у липні 2014 року отримала б допомогу при народженні дитини у розмірі 63540 грн. (60 х
х 1059 грн.*), а при народжені третьої — 127080 грн. (120 х 1059 грн.), то за новими «правилами гри» така жінка отримає лише 41280 грн. в обох випадках. Різниця, як ви бачите, суттєва. Порадіти тут зможуть хіба що батьки, які очікують першу дитину. Замість 31770 грн (30 х 1059 грн.), які вони могли б отримати у липні 2014 року, тепер до їх кишені потрапить майже на 10 тис. грн. більше — 41280 грн. Вочевидь, мами, які народили дитину до 01.07.2014 р., будуть отримувати допомогу за старими нормами.

* Прожитковий мінімум для дітей віком до шести років, що діяв до квітневих змін до Закону про держбюджет-2014 (про ці зміни більш детально — на с. 18).

А от жінки, які стали матусями після 1 липня 2014 року, будуть отримувати допомогу при народженні дитини таким чином: одноразово у сумі 10320 грн. та по 860 грн. щомісячно протягом наступних 36 місяців.

Це поки те, що ми маємо на цей час. Але! Наші любі законодавці не дають нам нудьгувати: не встигши прийняти Закон № 1166, вони вже змінюють внесені ним зміни. Ну просто цирк на дроті! Добре хоч зміни позитивні. Так, до ВРУ внесений законопроект № 4661 від 08.04.2014 р., згідно з яким допомога при народженні дитини знову буде збільшуватися залежно від того, яка за порядком дитина народилася. Та поки ці зміни на стадії законопроекту, багато про них говорити не будемо. Як тільки ухвалять відповідний закон (якщо взагалі ухвалять), ми вам розповімо про них детально.

В цей час маємо ще одне нововведення, навіяне Законом № 1166: особи, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та отримують у цей період допомогу при народженні дитини, тепер будуть платниками ЄСВ. Відповідні зміни внесено до п.п. 13 ч. 1 ст. 4 Закону про ЄСВ. Вони набирають чинності з 01.07.2014 р. Таке нововведення пов’язане з іншою «соціальною» зміною — скасуванням допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, яке відбудеться знову ж таки з 1 липня цього року. До зазначених змін ЄСВ нараховувався на суму допомоги по догляду за дитиною до 3 років у розмірі 33,2 % (але не менше мінімального страхового внеску за кожну особу і не більше 17 ПМПО) за рахунок коштів держбюджету. Таким чином, особа, що знаходилася у відпустці для догляду за дитиною до 3 років, вважалася застрахованою, у зв’язку з чим період відпустки включався до страхового стажу такої особи. Оскільки допомога по догляду за дитиною до 3 років скасовується, то для того, щоб така особа була застрахованою у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, нарахування ЄСВ тепер відбуватиметься на суму допомоги при народженні дитини. Ті, хто вже отримує допомогу по догляду за дитиною до 3 років, судячи з формулювання оновленого п.п. 13 ч. 1 ст. 4 Закону про ЄСВ, будуть отримувати її і надалі до закінчення трирічного строку, і ця сума буде базою нарахування ЄСВ. Нагадаємо, що нарахування та сплата ЄСВ у такому випадку здійснюється відповідно до Порядку № 178, тож найближчим часом варто очікувати внесення до нього відповідних змін.

3. Пенсії. Діє з 01.04.2014 р. Окрім пенсіонерів із великими пенсіями (більше 10 тис. грн. — див. с. 9), наші законодавці вирішили дещо зекономити і на інших пенсіонерах. Щоб не розслаблялися. Так, найближчим часом на перерахунок раніше призначених пенсій у зв’язку зі зростанням за минулий рік середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, годі й чекати. Раніше такий перерахунок, нагадаємо, був регламентований абз. 1 ч. 2 ст. 42 Закону № 1058. З 01.04.2014 р. його дію зупинено, як сказано в Законі № 1166, до стабілізації економічної ситуації в країні.

Законом № 1166 також уточнено порядок виплати пенсій кримчанам. Так, громадяни України, які проживають на території АРК та м. Севастополя і не отримали громадянства РФ та не одержують пенсії та соціальні послуги від органів пенсійного забезпечення РФ, можуть отримувати «українські» пенсії відповідно до Закону № 1058. Та от тільки проблема: щоб отримати свою «українську» пенсію пенсіонер має приїхати на материкову частину України та написати там заяву на виплату пенсії. Iншої можливості отримати свою пенсію такі пенсіонери не мають через відсутність технічних можливостей. Про це на прес-конференції для представників регіональних ЗМI говорила Міністр соцполітики Людмила Денісова. Але, чесно кажучи, важко собі уявити пенсіонера, який би, наприклад, з Ялти щомісяця здійснював подорож, скажімо, до Херсона заради отримання якихось нещасних 1200 грн. Та більшості пенсіонерам-кримчанам навряд чи доведеться цим перейматися, бо вони мають аж надто палке бажання стати громадянами РФ та отримувати, як їм обіцяє російська влада, значно більші пенсії порівняно з «українськими».

4. Виплати окремим категоріям державних службовців. Від Закону № 1166 потерпіли і державні та публічні службовці. Цей Закон скасовує або зменшує деякі виплати таким їх категоріям:

1) суддям. Закон № 1166 додав гіркої пілюлі до їх солодкого життя. По-перше, їм з 01.04.2014 р. скасували вихідну допомогу при виході у відставку. По-друге, щомісячне довічне грошове утримання, яке їм виплачується відповідно до ч. 3 ст. 138 Закону № 2453, скоротили з 80 % грошового утримання судді, з якого було сплачено ЄСВ, до 70 % такого грошового утримання. Така зміна діє з 01.05.2014 р.;

2) державним службовцям. Держслужбовцям також урізали деякі виплати та заохочення:

з 01.04.2014 р. скасували грошову винагороду за сумлінну безперервну працю в державних органах та зразкове виконання трудових обов’язків;

з 01.05.2014 р. скоротили розмір пенсії з 80 % місячної заробітної плати, з якої було сплачено ЄСВ, до 70 %;

з 01.04.2014 р. скасували грошову допомогу в разі виходу на пенсію за наявності стажу державної служби не менше 10 років;

3) народним депутатам. Зміни діють з 01.05.2014 р. Пенсія для народних депутатів зменшена з 80 % суми місячної заробітної плати працюючого народного депутата з урахуванням усіх доплат та надбавок до посадового окладу, з якої було сплачено ЄСВ, до 70 % аналогічної суми;

4) посадовим особам місцевого самоврядування. З 01.04.2014 р. посадові особи місцевого самоврядування не отримують одноразову грошову допомогу у зв’язку з виходом на пенсію за наявності не менше 10 років стажу на посадах в органах місцевого самоврядування чи на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців;

5) працівникам дипломатичної служби. Зміни діють з 01.04.2014 р. Закон № 1166 позбавив права працівників дипломатичної служби у разі їх виходу на пенсію за наявності стажу державної служби не менше 10 років отримувати грошову допомогу, яка їм надавалася відповідно до ч. 5 ст. 40 Закону № 2728;

6) особам, звільненим з військової служби. Зміни діють з 01.05.2014 р. Для таких осіб зменшено максимальний розмір пенсії. Якщо раніше він становив 80 % відповідних сум грошового забезпечення, то з 01.05.2014 р. його знижено до 70 % аналогічних сум;

7) прокурорам і слідчим. Для громадян, які працюють на цих посадах, Закон № 1166 приготував такі зміни:

з 01.05.2014 р. зменшена сума пенсії з 80 % від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено ЄСВ, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії, до 70 % такої суми;

з 01.04.2014 р. скасована грошова допомога, яка виплачувалась їм у разі виходу на пенсію за вислугою років чи по інвалідності.

 

На десерт! У компанію до Закону № 1166 ВРУ також ухвалила Закон № 1165, який вносить зміни до Закону про держбюджет-2014. Серед них така неприємна зміна, як «заморожування» на 2014 рік розміру мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму. Тобто ці показники у 2014 році змінюватися не будуть! Нагадаємо, що протягом цього року нам доведеться жити з такими цифрами:

1) прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць — 1176 грн. та для тих, хто належить до основних соціальних і демографічних груп населення:

— дітей віком до 6 років — 1032 грн.;

— дітей віком від 6 до 18 років — 1286 грн.;

— працездатних осіб — 1218 грн.;

— осіб, які втратили працездатність, — 949 грн.;

2) мінімальна заробітна плата:

— у місячному розмірі — 1218 грн.;

— у погодинному розмірі — 7,3 грн.

Наостанок хочемо вам побажати сил та терпіння пережити всі ці перипетії, які випали на нашу долю, та сподіватися на чудо — на те, що обіцяне в Законі № 1166 економічне зростання — це не чергова казка на ніч від наших законодавців.

Використані документи та скорочення

ПК — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

Закон № 1166 — Закон України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» від 27.03.2014 р. № 1166-VII.

Закон № 1200 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо усунення окремих неузгоджених норм законодавства» від 10.04.2014 р. № 1200-VII.

Закон № 1191 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо відміни екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів та оподаткування акцизним податком операцій з переобладнання ввезеного на митну територію України транспортного засобу у підакцизний легковий автомобіль» від 08.04.2014 р. № 1191-VII.

Закон № 400 — Закон України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.97 р. № 400/97-ВР.

Закон про ЄСВ — Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI.

Закон № 2921 — Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 13.01.2011 р. № 2921-VI.

Закон № 1165 — Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 27.03.2014 р. № 1165-VII.

Закон № 1058 — Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV.

Закон № 2453 — Закон України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 р. № 2453-VI.

Закон № 2728 — Закон України «Про дипломатичну службу» від 20.09.2001 р. № 2728-III.

Закон про держбюджет-2014 — Закон України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 16.01.2014 р. № 719-VII.

Порядок № 178 — Порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб, затверджений постановою КМУ від 02.03.2011 р. № 178.

Положення № 450 — Положення про митні декларації, затверджене постановою КМУ від 21.05.2012 р. № 450.

Положення № 496 — Положення про встановлення офіційного курсу гривні до іноземних валют і курсу банківських металів, затверджене постановою НБУ від 27.11.2003 р. № 496.

АРК — Автономна Республіка Крим.

ЄСВ — єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

ЗМI — засоби масової інформації.

НБУ — Національний банк України.

ПДФО — податок на доходи фізичних осіб.

ПМПО — прожитковий мінімум, установлений для працездатної особи.

ПФУ — Пенсійний фонд України.

РФ — Російська Федерація.

ФСП — фіксований сільськогосподарський податок.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі