Теми статей
Обрати теми

Відкриваємо платну автостоянку

Стаття

Відкриваємо платну автостоянку

Навіть невелика автостоянка, розташована в гарному місці, приносить своєму власнику постійний і чималий дохід. Клопоту з цим видом бізнесу значно менше, ніж, скажімо, з торгівлею, громадським харчуванням або виробництвом. Тому такий бізнес приваблює багатьох. Про те, як відкрити автостоянку, правильно організувати її роботу, а також вести облік наданих послуг зі зберігання транспортних засобів, розглянемо в сьогоднішній статті.

Тетяна Світлична, податковий експерт

 

Перш за все зазначимо, що надавати послуги автостоянок мають право як юридичні особи, так і фізособи-підприємці, у тому числі й єдиноподатники. Цей вид діяльності належить до коду 52.21 КВЕД-2010 «Допоміжне обслуговування наземного транспорту» (Методологічні пояснення до КВЕД-2010, затверджені наказом Держкомстату від 23.12.2011 р. № 396).

 

 

Як відкрити автостоянку?

 

Одразу зазначимо, що процедура відкриття автостоянки — справа досить клопітна.

Етап 1. Перше, що потрібно зробити, — звернутися до органів місцевого самоврядування із клопотанням про отримання дозволу на проектування автостоянки і, за необхідності, відведення земельної ділянки. Питання надання згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об’єктів вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради (п. 38 ч. 1 ст. 26 Закону про місцеве самоврядування).

Якщо в суб’єкта господарювання вже є земельна ділянка, на якій планується розміщення автостоянки (у власності чи оренді), то потрібно перевірити в Держакті на землю або договорі оренди землі її цільове призначення. Майданчики для стоянки транспорту належать до земель транспорту та дорожнього господарства (ст. 71 ЗК). Якщо в документах на землю зазначено не це цільове призначення, доведеться пройти процедуру зміни цільового призначення земельної ділянки. Адже використання земельної ділянки не за цільовим призначенням є підставою для припинення права користування земельною ділянкою (ст. 141 ЗК).

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення (ст. 20 ЗК). Детально цю процедуру ми розглянемо трохи нижче.

Якщо земельну ділянку планується орендувати в держави (землі державної та комунальної власності), тоді потрібно отримати в органах місцевого самоврядування дозвіл на розробку проекту землевідведення (ст. 123 ЗК). У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки. Орган місцевого самоврядування в місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розробку проекту землевідведення або дає мотивовану відмову в наданні такого дозволу (ст. 123 ЗК).

Проект землевідведення. Проект землевідведення має право розробляти спеціалізована землевпорядна організація, до складу якої входять сертифіковані інженери-землевпорядники. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 р. № 266. Проект землеустрою підлягає обов’язковому погодженню з територіальним органом Держземагентства (ст. 1861 ЗК).

Оскільки на земельній ділянці буде розміщено об’єкт будівництва — автостоянка, додатково потрібне узгодження з органами містобудування та архітектури (ст. 1861 ЗК). Після отримання проекту та його узгодження він подається на розгляд до органів місцевого самоврядування. Орган місцевого самоврядування у місячний строк із дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміни її цільового призначення (ст. 20 ЗК).

Етап 2. Після того, як дозвіл на проектування автостоянки та відведення земельної ділянки отримано, слід розробити проект на будівництво автостоянки.

 

Увага! Проект розробляється з урахуванням вимог ДБН B.2.3-15:2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів», а також Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України от 19.06.96 г. № 173.

Проект об’єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов’язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат (ст. 7 Закону про архітектуру).

Етап 3. Після того, як автостоянку побудовано, відбувається її здавання в експлуатацію. Порядок прийняття об’єкта в експлуатацію залежить від категорії складності об’єкта. Регулює ці питання постанова КМУ від 13.04.2011 г. № 461. Прийняття в експлуатацію об’єктів, що належать до I — III категорії складності, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами поданої замовником Декларації про готовність об’єкта до експлуатації (форму наведено в додатку до постанови № 461). Інспекція перевіряє протягом десяти робочих днів з дати подання (надходження) до неї декларації повноту даних, зазначених у ній, та реєструє декларацію. Датою прийняття в експлуатацію об’єкта є дата реєстрації декларації.

Замовник зобов’язаний протягом семи календарних днів із дня прийняття в експлуатацію об’єкта (п. 14 постанови № 461):

— подати копію декларації до місцевого органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням об’єкта для подання такими органами інформації про прийнятий в експлуатацію об’єкт до органу державної статистики за формами, передбаченими звітно-статистичною документацією;

— поінформувати державні органи у сфері пожежної та техногенної безпеки про введення в експлуатацію об’єкта.

Незважаючи на видиму складність, здолати цю процедуру все ж таки реально, тим більше що, як ми вважаємо, ваша справа того варта.

 

Чи потрібна ліцензія?

 

Ліцензія на здійснення господарської діяльності зі зберігання автотранспортних засобів не потрібна. Пояснюється це тим, що в Законі про ліцензування цей вид діяльності не названий серед ліцензованих.

На послуги автостоянки торговий патент не потрібний

 

Чи потрібний торговий патент?

 

Згідно з вимогами п.п. 267.1.1 ПК придбання торгового патенту є обов’язковим, зокрема, при здійсненні діяльності з надання побутових послуг. У постанові КМУ «Про затвердження переліку платних побутових послуг, на здійснення діяльності з надання яких отримується торговий патент» від 29.12.2010 р. № 1258 послуги автостоянки не названі. Відповідно, на послуги автостоянки торговий патент не потрібний.

 

 

Водночас зазначимо, що в Переліку згадуються послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобілів, мотоциклів, моторолерів і мопедів за індивідуальним замовленням. Це означає, що якщо суб’єктом господарської діяльності, крім зберігання транспортних засобів, надаються послуги з ремонту і техобслуговування автомобілів, то в такому разі необхідний торговий патент (звичайно, це не стосується підприємців-єдиноподатників, які взагалі звільнені від сплати збору за здійснення деяких видів підприємницької діяльності; п.п. 5 п. 297.1 ПК).

 

 

Організація автостоянки

 

Організацію та порядок надання послуг зі зберігання транспортних засобів на автостоянці регулюють Правила № 115.

Види автостоянок

Перш ніж перейти до питань, що стосуються безпосередньо організації автостоянки, розглянемо, які бувають види автостоянок. Згідно з п. 2 Правил № 115 автостоянки поділяються на:

За строками зберігання

За способом зберігання

Довготермінові — для постійного зберігання транспортних засобів громадян, які проживають у цьому населеному пункті

Відкриті

Сезонні — для тимчасового зберігання транспортних засобів громадян у зонах відпочинку

З навісами та (або) гаражами, закріпленими за автостоянками

Денні — розташовані при вокзалах, портах, спортивних спорудах, торговельних, видовищних, інших підприємствах та організаціях, у місцях масового відпочинку

Змішані — де разом із місцями відкритого зберігання, а також навісами та (або) гаражами, закріпленими за автостоянками, є гаражі чи навіси, що належать власникам транспортних засобів на правах приватної власності

Нічні — для тимчасового зберігання транспортних засобів на тупикових та малозавантажених вулицях

 

Вимоги до обладнання автостоянки

Правилами № 115 висуваються певні вимоги до того, як має бути обладнана автостоянка:

1. Автостоянка повинна мати тверде покриття (асфальтове, бетонне, гравійне, щебеневе), огорожу, освітлення, телефонний зв’язок, приміщення для обслуговуючого персоналу, в’їзні-виїзні ворота зі шлагбаумом та запасні ворота на випадок термінової евакуації транспортних засобів. У разі потреби й технічної можливості на автостоянках установлюється пожежна та охоронна сигналізація, гучномовець (п. 6 Правил № 115).

2. При в’їзді на автостоянку має бути встановлено щит зі схемою руху транспортних засобів (цю схему потрібно узгоджувати з ДАІ), нумерацією місць, планом термінової евакуації транспортних засобів та інформацією про розпорядок роботи автостоянки і тарифи за надання послуг. На території автостоянки вивішуються або наносяться на проїжджій частині необхідні покажчики і нумерація місць (п5 Правил № 115).

3. Якщо автотранспортні засоби перебуватимуть у гаражах, такі гаражі мають бути обладнані витяжною вентиляцією, вогнегасником, ящиком із піском, внутрішніми і зовнішніми запорами (замками) (п. 19 Правил № 115).

На автостоянках, крім охорони транспортних засобів, можуть надаватися супутні послуги з обслуговування транспортних засобів за окрему платню. Технічне обслуговування транспортного засобу дозволяється проводити тільки у спеціально відведених та обладнаних на автостоянці місцях (пунктах самообслуговування, естакадах, оглядових ямах тощо) (п. 26 Правил № 115).

Вимоги до обладнання службового приміщення

Крім вимог до обладнання автостоянки, у Правилах визначено, як має бути обладнане службове приміщення автостоянки. Так, у службовому приміщенні мають бути розміщені на видному місці (п. 7 Правил № 115):

1) Правила № 115;

2) розпорядок роботи;

3) інформація про тарифи за надання послуг;

4) правила пожежної безпеки та техніки безпеки;

5) обов’язки чергового приймальника;

6) план-схема автостоянки із зазначенням напрямку руху транспорту та номерів місць зберігання;

7) план термінової евакуації транспортних засобів;

8) номери телефонів власника автостоянки або її керівника, державних органів у справах захисту прав споживачів, міліції, пожежної охорони, швидкої медичної допомоги;

9) книга скарг і пропозицій;

10) зразки оформлення перепустки і квитанції на зданий для зберігання транспортний засіб.

Порушення наведеної вимоги щодо розміщення інформації про розпорядок роботи, тарифи за послуги тощо розцінюється як порушення вимог Закону України «Про Захист прав споживачів» від 12.05.91 р. № 1023-XII. Отже, вимогу Правил № 115 про розміщення необхідної споживачу інформації краще не ігнорувати.

 

Вимоги до транспортних засобів, що перебувають на автостоянках

Транспортні засоби, що перебувають на автостоянці, мають бути зачинені на замки, зняті з гальм і передач та зафіксовані від довільного руху. Автостоянки мають бути забезпечені необхідними технічними пристроями для фіксації транспортних засобів. Скло дверцят має бути зафіксоване в піднятому положенні (п. 17 Порядку № 115).

Якщо автомобіль перебуває на зберіганні в гаражі, то власник транспортного засобу особисто має відкривати гараж і закривати його на ключ (абз. 2 п. 19 Правил № 115).

На автостоянку приймаються на зберігання і пошкоджені транспортні засоби. Їх реєструють у звичайному порядку залежно від строку зберігання, а також у спеціальному Журналі обліку транспортних засобів з пошкодженнями та некомплектних (додаток 4 до Правил № 115), в якому обов’язково зазначають пошкодження та некомплектність.

Власнику транспортного засобу, який перебуває в нетверезому стані, в’їзд на автостоянку і виїзд із неї не дозволяються (п. 24 Правил № 115).

 

Вимоги до первинної документації, що має вестися на автостоянці

Правилами № 115 передбачено особливі вимоги до ведення первинної документації на автостоянках. Як визначено Правилами № 115, на автостоянці мають вестися:

Журнал обліку транспортних засобів довготермінового зберігання (додаток 1 до Правил № 115);

Журнал обліку транспортних засобів тимчасового зберігання (додаток 2 до Правил № 115);

Журнал обліку щоденного та одноразового заїзду і виїзду транспортних засобів (додаток 3 до Правил № 115);

Журнал обліку транспортних засобів з пошкодженнями і некомплектних (додаток 4 до Правил № 115);

Касова книга (додаток 5 до Правил № 115).

Прийняття транспортного засобу на зберігання обов’язково реєструється черговим приймальником у Журналі обліку транспортних засобів довготермінового зберігання або в Журналі обліку транспортних засобів тимчасового зберігання. Записи засвідчуються підписом приймальника.

Для приймання автомобіля на стоянку власник має пред’явити черговому приймальнику:

— документ, що посвідчує особу;

— реєстраційні документи на транспортний засіб;

— страховий поліс, якщо автомобіль застрахований.

Прийняття автотранспортного засобу на зберігання посвідчується квитанцією (номером, жетоном) (ч. 2 ст. 977 ЦК). Володільцеві транспортного засобу, прийнятого на довготермінове зберігання, видається перепустка за встановленим зразком (п. 12 Правил № 115).

Крім обліку автотранспорту в журналах довготермінового і тимчасового зберігання, на автостоянках ведеться Журнал щоденного та одноразового заїзду і виїзду транспортних засобів (додаток 3 до Правил № 115).

Видача транспортного засобу з автостоянки здійснюється після здавання черговому приймальнику пропуску (при довгостроковому зберіганні) або пред’явлення касового чека (квитанції) про оплату (при тимчасовому зберіганні). Транспортний засіб видається тільки після того, як одержувач розпишеться в Журналі обліку щоденного та одноразового заїзду і виїзду транспортних засобів (п. 21 Правил № 115). Наступне приймання транспортного засобу на зберігання завіряється відміткою або підписом чергового приймальника в цьому Журналі. При цьому перепустка або касовий чек (квитанція) повертається власнику транспортного засобу.

Транспортний засіб може бути виданий не тільки власнику, а й іншій особі за умови пред’явлення оформлених відповідно до законодавства доручення власника та перепустки або документа, що посвідчує особу одержувача транспортного засобу (п. 22 Правил № 115).

Якщо перепустка або касовий чек (квитанція) загублені, то транспортний засіб видається власнику на підставі його письмової заяви і документів, що посвідчують його особу та підтверджують право власності на транспортний засіб. Відомості про пред’явлені документи заносяться до відповідного журналу обліку транспортних засобів.

 

 

Оформлення відносин із клієнтами

 

Відносини між клієнтами та суб’єктом господарювання, який надає послуги зі зберігання автотранспорту, підпадають під дію договору зберігання (ст. 977 ЦК). Цей договір є публічним, тобто суб’єкт господарювання переймає на себе обов’язок здійснити виконання робіт або надання послуг кожному, хто до нього звернувся.

Договір зберігання між фізичною та юридичною особою укладається у письмовій формі. При цьому письмова форма договору вважається дотриманою, якщо прийняття речі на зберігання засвідчене розпискою, квитанцією або іншим документом, підписаним зберігачем (ухвала ВСУ від 20 жовтня 2010 р.). Як бачимо, як такий письмовий договір на зберігання транспортного засобу можна не укладати. Хоча доцільно його укласти з тими клієнтами, які «купують місце» на стоянці надовго.

 

 

Розрахунки за послуги автостоянки

 

Послуги автостоянки зі зберігання автотранспортних засобів, як правило, оплачуються на території самої автостоянки. Виникає запитання: чи застосовувати в цьому випадку РРО? У загальному випадку РРО є обов’язковими для підприємців та юридичних осіб, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг (ст. 3 Закону про РРО).

Водночас ст. 9 Закону про РРО встановлено, що РРО не застосовується при наданні послуг підприємствами, окрім підприємств торгівлі та громадського харчування, у випадку проведення розрахунків у касах цих підприємств з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і засвідчених печаткою в установленому порядку. Таким чином, якщо підприємство надає послуги зі стоянки автомобілів, то при готівкових розрахунках РРО застосовувати не потрібно за умови проведення розрахунків у касі підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій (консультації в журналі «Вісник податкової служби України», 2011, № 48, с. 25).

Зверніть увагу! Цим «винятком» можуть скористатися тільки юридичні особи.

Підприємці на загальній системі при розрахунках із клієнтами мають застосовувати РРО.

Якщо власником автостоянки є підприємець-єдиноподатник, то від застосування РРО він звільняється (п. 6 ст. 9 Закону про РРО, п. 296.10 ПК). При цьому на вимогу клієнта підприємець-єдиноподатник зобов’язаний надати документ на підтвердження факту проведення розрахунків. Такий документ краще за все оформити у вигляді квитанції.

 

Відповідальність за збереження транспортних засобів

 

Згідно з п. 27 Правил № 115 автостоянки гарантують схоронність транспортних засобів, які прийняті ними на зберігання згідно з Правилами № 115, а в разі їх зникнення, розукомплектування чи пошкодження під час зберігання несуть відповідальність у встановленому законодавством порядку.

Оскільки на автостоянці, по суті, надаються послуги «професійного зберігання», то за вимогами ч. 2 ст. 950 ЦК суб’єкт господарювання, який надає послуги автостоянки, несе відповідальність за втрату (нестачу) або пошкодження речі, якщо не доведе, що це сталося внаслідок непереборної сили, або через такі властивості речі, про які зберігач, приймаючи її на зберігання, не знав і не міг знати, або внаслідок умислу чи грубої необережності поклажодавця.

 

 

Чи потрібно власникам автостоянок справляти збір за паркування автомобілів?

 

Згідно з п.п. 266.1.1 ПК платниками збору за місця для паркування транспортних засобів є суб’єкти господарювання, які організовують і провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках. Причому під спеціально відведеними автостоянками для цілей справляння збору п.п. 14.1.229 ПК розуміє комунальні гаражі, стоянки, паркінги (будівлі, споруди, їх частини), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету з метою здійснення організації паркування транспортних засобів. Тому суб’єкти господарювання, які здійснюють зберігання транспортних засобів на автостоянках, не повинні сплачувати збір за паркування, оскільки не підпадають під визначення платників цього збору.

На автостоянках збір за паркування справляти не потрібно

 

Плата за землю

 

Територія автостоянки займає певну земельну ділянку. Тому власники земельних ділянок, земельних паїв і землекористувачі зобов’язані сплачувати земельний податок. Орендарі земель державної та комунальної власності сплачують орендну плату.

Згідно з п. 274.1 ПК ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, визначаються в розмірі одного відсотка від їх нормативної грошової оцінки. Для тих земельних ділянок, грошову оцінку яких не проведено, у ст. 275 ПК наведено ставки земельного податку, а також коефіцієнти, що застосовуються залежно від розташування земельних ділянок.

Зверніть увагу! Платні автостоянки не мають права застосовувати норму п. 276.1 ПК, що встановлює справляння земельного податку за земельні ділянки, зайняті автостоянками, у розмірі 3 % суми земельного податку, обчисленого згідно зі ст. 274 і 275 ПК (консультація в розділі 112.03 ЗІР).

Платники єдиного податку. Єдиноподатники звільняються від сплати земельного податку за земельні ділянки, що використовуються ними для здійснення підприємницької діяльності (п. 297.1 ПК). А ось якщо земельна ділянка орендована в держави, то від орендної плати за землі державної та комунальної власності єдиноподатники не звільняються, а сплачують її на загальних підставах.

 

 

Податковий і бухгалтерський облік

 

Податок на прибуток

Згідно з п.п. 153.4.1 ПК кошти або майно, залученні платником податку на підставі договору схову (відповідального зберігання), що не передбачає передання права власності на такі кошти або майно, не включаються до доходу та не підлягають оподаткуванню. Відповідно, вартість автомобіля, що перебуває на зберіганні на автостоянці, не включається до доходу суб’єкта господарської діяльності, що надає послуги зі зберігання транспортних засобів. Автомобілі обліковуються на автостоянці тільки в кількісному вираженні шляхом реєстрації їх у журналах обліку зберігання автомобілів.

До доходу включається тільки сума плати за користування послугами автостоянки. Визнається такий дохід на дату складання документа, що підтверджує надання послуг (п. 137.1 ПК). Витрати, що формують собівартість наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від їх реалізації (п. 138. 4 ПК). Інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ПК).

 

Єдиний податок

До «єдиноподатного» доходу включається тільки сума плати за користування послугами автостоянки. Визнається такий дохід на дату надходження грошових коштів (п. 292.6 ПК).

 

ПДВ

Вартість отримуваних на зберігання автомобілів ПДВ не обкладається (оскільки така операція не відповідає визначенню «постачання товарів», наведеному в п.п. 14.1.191 ПК).

А ось надання послуг зі зберігання автомобілів для платника ПДВ є оподатковуваною операцією. База оподаткування визначається виходячи з договірної вартості поставлених послуг (п. 188.1 ПК).

При цьому на дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну (п. 201.4 ПК). Оскільки послуги зі зберігання транспортних засобів надаються переважно за готівку кінцевому споживачу (який не є платником податку), платник ПДВ має право складати за підсумками дня одну підсумкову податкову накладну (тип причини 11 «Складена за щоденними підсумками операцій»).

 

Бухгалтерський облік

У бухгалтерському обліку відображаються операції, пов’язані з отриманням доходу від надання послуг зі зберігання автотранспортних засобів, а також відображаються понесені витрати, пов’язані з такою діяльністю.

У зв’язку з тим, що на автостоянці має бути забезпечено тільки збереження транспортних засобів без передання права власності на транспортні засоби, що зберігаються, у бухгалтерському обліку, як, утім, і в податковому, вартість автомобілів не відображається.

Автомобілі обліковуються поштучно у спеціальних журналах обліку зберігання транспортних засобів.

У таблиці наведемо приклад бухгалтерського та податкового обліку основних операцій, здійснюваних автостоянкою.

№ з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Податковий облік

дебет

кредит

сума

доходи

витрати

рядок декларації з податку на прибуток

1

Віднесено на собівартість послуг вартість опалювання та освітлення автостоянки і службового приміщення

23

631

800,00

2

Відображено суму податкового кредиту з ПДВ у складі вартості опалювання та освітлення

641

631

160,00

3

Перераховано оплату за опалювання та освітлення

631

311

960,00

4

Списано МШП, використані для прибирання автостоянки

23

631

200,00

5

Нараховано амортизацію основних засобів

23

131

1000,00

6

Нараховано заробітну плату приймальникам та охоронцям

23

661

10000,00

7

Нараховано ЄСВ на суму заробітної плати приймальників і охоронців (ставка ЄСВ — 36,88 %)

23

651

3688,00

8

Нараховано заробітну плату адміністративному персоналу

92

661

5000,00

5000,00

06.1

9

Нараховано ЄСВ на суму заробітної плати адміністративному персоналу

92

651

1844,00

1844,00

06.1

10

Отримано від клієнтів оплату за послуги автостоянки

301

703

48000,00

40000,00

02

11

Відображено податкові зобов’язання з ПДВ

703

641

8000,00

12

Відображено собівартість наданих послуг

903

23

15688,00

15688,00

05.1

13

Списано на фінансовий результат діяльності автостоянки загальна сума адміністративних витрат

791

92

6844,00

14

Списано на фінансовий результат собівартість наданих послуг

791

903

15688,00

15

Списано на фінансовий результат дохід від наданих послуг

703

791

40000,00

 

На цьому завершуємо статтю. Бажаємо успіху!

Використані документи та скорочення

ЦК — Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

ПК — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

ЗК — Земельний Кодекс України від 25.10.2001 р. № 2768-III.

Закон про архітектуру — Закон України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.99 р. № 687-XIV.

Закон про місцеве самоврядування — Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР.

Закон про ліцензування — Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р. № 1775-III.

Закон про РРО Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 р. № 265/95-ВР.

Правила № 115 — Правила зберігання транспортних засобів на автостоянках, затверджені постановою КМУ від 22.01.96 р. № 115.

ЗІР — загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, розміщений на офіційному сайті Міністерства доходів і зборів (http://zir.minrd.gov.ua).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі