Теми статей
Обрати теми

Чергові антикризові заходи в бюджетній сфері: коментар до постанови КМУ від 26.11.2008 р. № 1036

Редакція ОП
Стаття

Чергові антикризові заходи в бюджетній сфері: коментар до постанови КМУ від 26.11.2008 р. № 1036

 

Олена ПАВЛЕНКО, головний редактор

 

У газеті «Оплата праці», 2008, № 11, с. 4 ми опублікували

постанову КМУ «Деякі питання організації бюджетного процесу» від 26.11.2008 р. № 1036 (далі — постанова). Постанова регламентує здійснення низки заходів, спрямованих на подолання кризи в бюджетній сфері. Вони порушують і питання оплати праці працівників бюджетної сфери. Як ми й обіцяли, у цьому номері газети поговоримо про практичне застосування норм постанови.

Відразу зауважимо: переважно всі заходи, регламентовані

постановою в частині оплати праці, зводяться до обмеження та економії бюджетних коштів.

Отже, у

п.п. 2 п. 4 постанови запропоновано, мабуть, головний антикризовий захід. Ідеться про здійснення до прийняття Закону про держбюджет-2009 видатків на оплату праці працівників окремих галузей бюджетної сфери виходячи з розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки. На сьогодні постановою КМУ «Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій бюджетної сфери» від 25.10.2008 р. № 939 (далі — постанова № 939) його встановлено в розмірі 545 грн. Водночас відповідні накази профільних міністерств містять норми, згідно з якими розмір посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду встановлюється на рівні законодавчо передбаченої мінімальної зарплати. Зокрема, про це ідеться в наказі Міносвіти від 17.09.2008 р. № 862, наказі МОЗ від 05.10.2005 р. № 308/519. Отже, нормативні документи профільними міністерствами не приведено у відповідність до постанови № 939.

А як відомо,

статтею 59 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 р. № 107-V з 1 грудня 2008 року розмір мінімальної заробітної плати встановлено в сумі 605 грн.

У зв’язку з цим питання стосовно того, який саме розмір посадового окладу (тарифної ставки) встановити працівнику І тарифного розряду, залишається відкритим. За інформацією, отриманою з профільних міністерств, очікується внесення змін до

постанови № 939. Сподіватимемося, що це відбудеться незабаром.

Перейдемо до наступного антикризового заходу, передбаченого

постановою, що коментується. У частині восьмій п. 4 постанови розпорядників коштів державного бюджету зобов’язали зменшити у 2009 році на 30 відсотків порівняно з 2008 роком видатки на підвищення кваліфікації працівників. Ця норма безпосередньо зачепить багато які категорії працівників бюджетних установ та організацій, які не зможуть підвищити чи підтвердити свою категорію у 2009 році. Зокрема, це стосується працівників освіти й охорони здоров’я. Звідси випливає, що вони втратять або не отримають право на відповідні виплати. Цю норму також слід урахувати при плануванні видатків на майбутній рік.

Наступне обмеження стосується планування розпорядниками бюджетних коштів та місцевих державних адміністрацій видатків, пов’язаних

зі стимулюванням працівників будь-якої бюджетної установи (п.п. 10 п. 4 і п.п. 6 п. 6 постанови № 1036). Так, у 2009 році планування таких коштів має здійснюватися за умови забезпечення в повному обсязі обов’язкових виплат щодо зарплати, інших соціальних виплат (у тому числі стипендій) та видатків на проведення розрахунків за комунальні послуги та енергоносії. Отже, у кошторисі бюджетної установи обов’язково мають плануватися обов’язкові виплати — посадові оклади з урахуванням установлених підвищень, надбавки за вислугу років, доплати за ранги тощо. А от стимулюючі виплати плануються в кошторисі тільки після обов’язкових виплат щодо зарплати, інших соціальних виплат і видатків за комунальні послуги та енергоносії. Нагадаємо, до стимулюючих виплат належать надбавки за високі досягнення у праці, за виконання особливо важливої роботи, премії тощо.

Крім того,

п.п. 11 п. 4 постанови передбачає тимчасове припинення видачі грошової винагороди державним службовцям за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов’язків. Нагадаємо, що право на таку винагороду мають особи, які безперервно відпрацювали на посадах державних службовців в одному чи декількох органах державної влади не менше 10 років.

Ще деякі обмеження, передбачені в

постанові, що коментується, стосуються органів виконавчої влади. КМУ зобов’язав їх до кінця 2009 року призупинити:

заповнення вакантних посад на 1 грудня 2008 року , крім посад керівників структурних підрозділів та їх заступників, тобто всю роботу, що планується в наступному році, доведеться виконувати наявним на зазначену дату кадровим складом;

здійснення відряджень за межі України за рахунок бюджетних коштів, крім делегацій та осіб, визначених актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а також Головою Верховної Ради України і прем’єр-міністром України.

Далі. Місцеві державні адміністрації, Рада міністрів АР Крим з місцевих бюджетів усіх рівнів мають забезпечити в кошторисах бюджетних установ

на І квартал 2009 року в повному обсязі асигнування на оплату праці працівникам бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством умов оплати праці, виплату стипендій. У разі виникнення заборгованості щодо виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та відрахування внесків із заробітної плати до соціальних фондів ці органи мають спрямовувати на погашення такої заборгованості не менше 75 відсотків надходжень до загального фонду відповідних місцевих бюджетів.

Тепер стосовно виплат у соціальній сфері. До прийняття Закону України про держбюджет-2009

виплата допомог при народженні дитини здійснюватиметься, як і раніше, у розмірах, що діяли у 2008 році (п.п. 6 п. 12 постанови). Нагадаємо розміри допомог при народженні дитини. На першу дитину вона становить 12240 грн., на другу — 25000 грн., на третю і наступних — 50000 грн. Виплата допомоги здійснюється одноразово при народженні першої дитини в сумі 4800 грн., другої — 4840 грн., третьої та наступних — 5000 грн., а решта коштів на першу дитину виплачується рівними частинами протягом подальших 12 місяців (620 грн. щомісяця), на другу — 24 місяців (840 грн. щомісяця), на третю і наступних — 36 місяців (1250 грн. щомісяця).

І на завершення зауважимо, що постанова набула чинності з моменту опублікування, тобто з 3 грудня 2008 року (опубліковано в газеті «Урядовий кур’єр» від 03.12.2008 р. № 227).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі