Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Видатки на оплату праці: що показали контрольні заходи

Редакція ОП
Оплата праці Вересень, 2008/№ 6
В обраному У обране
Друк
Стаття

Видатки на оплату праці: що показали контрольні заходи

 

Ірина ФЕДОСЄЄНКО, головний контролер-ревізор Головного контрольно-ревізійного управління України

 

Контрольними заходами, що проводяться державною контрольно-ревізійною службою на підприємствах, в установах та організаціях, постійно виявляються порушення щодо нарахування та виплати заробітної плати.

Характерними порушеннями при здійсненні видатків на оплату праці залишаються зайві виплати на утримання понаднормативних та понадштатних одиниць, завищення розмірів посадових окладів, надбавок і доплат до них або безпідставна їх виплата, недотримання вимог нормативних документів щодо заохочення працівників тощо.

Так, одна з регіональних митниць проводила індексацію заробітної плати за всі календарні місяці без зміни базового періоду (за весь час базовим періодом виступав січень 2006 року), попри підвищення заробітної плати працівникам станом на 01.08.2007 р. та 01.02.2008 р., у результаті чого зайво нараховано та виплачено бюджетних коштів на суму 566,9 тис. гривень.

Лише двома управліннями однієї з міських рад зайво витрачено коштів у сумі відповідно 457,6 та 340,6 тис. гривень унаслідок нарахування працівникам не передбаченої законодавством надбавки.

Централізованою бухгалтерією відділу освіти РДА внаслідок виплати надбавок за вислугу років не лише за фактично відпрацьований робочий час, а й за час перебування працівників у відпустках та на лікарняних, зайво витрачено 118,7 тис. гривень.

Ще однією митницею всупереч нормативно-правовим актам окремим категоріям працівників, які не виконували обов’язків зі справляння мита, не розробляли проектів нормативно-правових актів і не проводили їх експертизу, виплачено надбавки за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи. Як наслідок, зайво витрачено 79,4 тис. грн. бюджетних коштів.

У міській лікарні понад установлені нормативи до штатного розпису введено посаду заступника головного лікаря з інфекційної допомоги, витрати на утримання якої становили 78,6 тис. гривень.

Непоодинокі також випадки ненарахування чи недонарахування виплат із заробітної плати фізичним особам, зокрема, унаслідок порушення умов оплати праці, непроведення індексації грошових доходів тощо.

Так, працівники комунального підприємства внаслідок ненарахування доплати за роботу у вечірній час та нарахування в заниженому розмірі надбавки за професійну майстерність недоотримали 122 тис. гривень.

Управління освіти виконавчого комітету однієї з міських рад не виплачувало вчителям навчальних закладів доплату за перевірку зошитів і письмових робіт, а отже, вони недоотримали 39,5 тис. гривень.

У центральній районній лікарні однієї з областей не встановлено доплату лікарям за час їх чергування вдома чи в стаціонарі, не проведено індексацію їх грошових доходів, а також у занижених розмірах нараховано надбавку за складність та напруженість в роботі заступнику головного лікаря з медичного обслуговування та лікарю-анестезіологу; відповідно працівники недоотримали 31,7 тис. гривень.

Інша центральна районна лікарня та протитуберкульозний диспансер не доплачували медичному персоналу надбавку за використання в роботі дезінфікуючих засобів та занизили розмір посадових окладів. У результаті медичний персонал недоотримав відповідно 30 та 20,7 тис. гривень.

Крім того, фахівцями ДКРС у ході контрольних заходів виявляються непоодинокі випадки виплати заробітної плати, розмір якої менший за встановлений мінімальний рівень.

На постійному контролі органів ДКРС перебуває питання

своєчасності виплати заробітної плати. Контрольними заходами встановлюються факти виникнення простроченої заборгованості із заробітної плати, у тому числі в суб’єктів господарювання небюджетної сфери.

Головна причина виникнення заборгованості на цих об’єктах — брак коштів на виплату заробітної плати через їх незадовільний фінансовий стан, а також через спрямування підприємствами фінансових ресурсів не на її погашення, а на інші цілі — наприклад, на закупівлю матеріалів, придбання пального тощо.

Наприклад, філією одного з обласних комунальних підприємств за наявності з липня 2006 року простроченої заборгованості з виплат заробітної плати в сумі 117,7 тис. грн. упродовж 2007 та 2008 років різним категоріям працівників виплачено премії на суму 24 тис. гривень.

Сподіваємось, що наведені приклади порушень законодавства допоможуть підприємствам, установам та організаціям запобігти помилок при нарахуванні та виплаті заробітної плати працівникам.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно