Теми статей
Обрати теми

Про впровадження у дослідну експлуатацію автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами Інтернет-технологій

Редакція ОП
Наказ від 05.03.2009 р. № 31-

ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ

П

ро впровадження у дослідну експлуатацію автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами інтернет-технологій

Наказ від 05.03.2009 р. № 31-ос

(витяг)

 

Відповідно до статті 13 Закону України від 18.01.2001 р. № 2240-III «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», статті 3 Закону України від 22.05.2003 р. № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», пунктів 12.3 та 14.1 Програми розвитку інформаційних технологій Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на 2007 — 2009 роки, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі — Фонд) від 27.12.2006 р. № 211, та з метою створення належних умов для експлуатації автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами інтернет-технологій наказую:

1. Затвердити структуру та формат даних інформаційного вихідного файла форм фінансової звітності по коштах Фонду Ф4-ФСС з ТВП «Звіт про нараховані внески, перерахування та витрати, пов’язані з загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності» та Ф14 «Звіт про путівки на санаторно-курортне лікування та путівки до дитячих оздоровчих закладів».

2. Управлінню розвитку інформаційних технологій Виконавчої дирекції Фонду:

— оприлюднити на веб-сайті Фонду структуру та формат даних інформаційного вихідного файла форм фінансової звітності по коштах Фонду Ф4-ФСС з ТВП «Звіт про нараховані внески, перерахування та витрати, пов’язані з загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності» та Ф14 «Звіт про путівки на санаторно-курортне лікування та путівки до дитячих оздоровчих закладів»;

— підготувати роз’яснення щодо експлуатації автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами інтернет-технологій.

<…>

6. Наказ Виконавчої дирекції Фонду від 19.05.2006 р. № 80-ос «Про затвердження структури інформаційного вихідного файла» вважати таким, що втратив чинність.

 

Директор С. Санченко

 

 

Затверджую

Перший заступник директора Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

Е. Ушаков 10 березня 2009 р.

Роз’яснення щодо експлуатації автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами інтернет-технологій

 

1. Загальні положення

1.1. Ці Роз’яснення підготовлені відповідно до Законів України від 18.01.2001 р. № 2240-III «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», від 22.05.2003 р. № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі — Закон № 851), від 22.05.2003 р. № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» (далі — Закон № 852), від 05.07.94 р. № 80/94-ВР «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», від 15.05.2003 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», постанов Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 р. № 1451 «Про затвердження Положення про центральний засвідчувальний орган», від 28.10.2004 р. № 1452 «Про затвердження Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності», від 28.10.2003 р. № 1453 «Про затвердження Типового порядку здійснення електронного документообігу в органах виконавчої влади», від 26.05.2004 р. № 680 «Про затвердження Порядку засвідчення наявності електронного документа (електронних даних) на певний момент часу», наказу Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.98 р. № 41 «Про затвердження Переліку типових документів», наказу Державного комітету архівів України від 25.04.2005 р. № 49 «Про затвердження Порядку зберігання електронних документів в архівних установах», постанов правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 04.03.2004 р. № 21 «Про форму звітності по коштах Фонду та Порядок її подання та обліку», від 03.03.2006 р. № 7 «Про затвердження Тимчасового порядку формування та приймання звітів по коштах Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП на магнітних носіях» та від 27.12.2006 р. № 211 «Про Концепцію та Програму розвитку інформаційних технологій Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності».

1.2. Ці Роз’яснення надаються з

метою створення належних умов для проведення дослідної експлуатації автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами інтернет-технологій.

1.3. Подання звітів в електронній формі здійснюється за ініціативою страхувальника на добровільних засадах у відповідності до вимог законодавства України.

 

2. Терміни та їх визначення

2.1. У цих Роз’ясненнях терміни вживаються в такому значенні:

адресат звітності

— органи Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;

база даних Фонду

— база даних в електронному вигляді, створена у Виконавчій дирекції Фонду на основі Єдиного реєстру страхувальників, показників звітних документів страхувальників та призначена для централізованого накопичення та багаторазового використання в автоматизованих інформаційних системах органів Фонду;

засіб криптографічного захисту інформації

(далі — засіб КЗІ) — програмний, апаратно-програмний, апаратний або інший засіб, призначений для криптографічного захисту інформації, у тому числі накладання та перевірки електронного цифрового підпису, який має сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;

звіт

— звітність, яка відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, подається страхувальником до органів Фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими правлінням Фонду;

звіт в електронній формі (електронний звіт)

— звіт, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити звітів;

посередник

— термін визначено Законом № 851;

квитанція про одержання звіту в електронній формі

(далі — перша квитанція) — електронний документ, що формується посередником або Виконавчою дирекцією Фонду за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засвідчує факт і час одержання звіту в електронній формі;

квитанція про приймання звіту в електронній формі

(далі — друга квитанція) — електронний документ, що формується Виконавчою дирекцією Фонду за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засвідчує факт та час приймання (неприймання) звіту в електронній формі та внесення його даних у базу даних Фонду;

обов’язковий реквізит електронного документа

— термін визначено Законом № 851;

підписувач

— термін визначено Законом № 852;

система електронної звітності

— сукупність організаційних, правових заходів, програмних, програмно-апаратних, телекомунікаційних засобів страхувальників, посередників та Фонду, включаючи спеціалізоване програмне забезпечення, що забезпечують формування, передачу, контроль проходження, обробку даних та зберігання електронних звітів та квитанцій;

спеціалізоване програмне забезпечення

— програмне забезпечення, призначене для створення електронних звітів та квитанцій відповідного формату (стандарту), а також передачі електронних звітних документів та повідомлень згідно з вимогами законодавства та яке базується на використанні промислово придатних технологічних рішень, які побудовані на процесах (способах) перетворення даних, при автоматизованому формуванні, поданні, прийманні та обробці звітності, що підтверджується відповідними охоронними документами;

суб’єкти електронного документообігу

— термін визначено Законом № 851;

електронний конверт

— складова частина електронного документа, яка містить ряд службових даних, які дозволяють беззаперечно визначити достовірність електронного документа без ознайомлення з його змістом (зокрема, сертифікати відкритих ключів автора електронного документа, заголовок електронного документа, відомості про автора та адресата електронного документа);

формат звіту в електронній формі

(далі — формат) — формалізований опис складу та структури показників звіту в електронній формі, затверджений Виконавчою дирекцією Фонду.

2.2. Інші терміни застосовуються у значеннях, наведених в нормативно-правових актах, визначених в п. 1.1 Роз’яснення.

 

3. Подання звітності страхувальниками

3.1. Звіт до адресатів звітності, де страхувальник знаходиться на обліку, може бути поданий (надісланий) в електронній формі (у вигляді електронних документів) через Виконавчу дирекцію Фонду за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку загального користування, в тому числі через посередника, на підставі укладеного договору між робочим органом відділення Фонду (адресатом звітності) та страхувальником.

3.2. Спосіб подання звітності визначається страхувальником на добровільних засадах. Подання електронного звіту у відповідності до законодавства надає страхувальнику право не подавати відповідні звіти на паперових носіях, якщо ним була отримана друга квитанція.

Страхувальник може подавати до Фонду звітність такими способами:

— на паперових носіях — особисто;

— на паперових носіях — поштовими відправленнями;

— засобами телекомунікаційного зв’язку з накладанням електронного цифрового підпису до Фонду;

— засобами телекомунікаційного зв’язку з накладанням електронного цифрового підпису до Фонду через посередника.

3.3. Електронні звіти подаються страхувальниками за звітні періоди та у терміни подання, встановлені правлінням Фонду для відповідних звітів у паперовій формі.

Електронні звіти з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним цифровим підписом страхувальника (його посадових осіб), сформовані та подані згідно з законодавством, є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися протягом строку, встановленого для аналогічних документів на папері, та можуть використовуватися як доказ в суді або під час розгляду спорів у досудовому порядку.

3.4. Формат електронного звіту визначається та затверджується Виконавчою дирекцією Фонду. Формати всіх форм електронних звітів оприлюднюються на офіційному веб-сайті Фонду.

3.5. Електронні цифрові підписи посадових осіб страхувальника відповідно до Законів № 851 та № 852 накладаються на електронний звіт у такому порядку: першим — ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим — ЕЦП керівника (директора), третім — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки суб’єкта звітності.

При відсутності у суб’єкта звітності посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника (директора), другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки суб’єкта звітності.

Фізичною особою — суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим — електронний цифровий підпис фізичної особи — суб’єкта підприємницької діяльності, другим — електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки фізичної особи — суб’єкта підприємницької діяльності (за наявності).

 

4. Спеціалізоване програмне забезпечення

4.1. Для створення електронних звітів страхувальником використовується спеціалізоване програмне забезпечення.

4.2. Спеціалізоване програмне забезпечення повинно:

1) відповідати вимогам законодавства щодо захисту інформації;

2) базуватись на використанні промислово придатних технологічних рішень, які побудовані на процесах (способах) перетворення даних при автоматизованому створенні, поданні, одержанні та обробці звітності;

3) забезпечувати можливість підписання електронних звітів за допомогою надійних засобів електронного цифрового підпису.

4.3. Спеціалізоване програмне забезпечення повинно забезпечувати:

1) створення у визначеному форматі, завірення електронним цифровим підписом, передачу та контроль проходження електронних звітів та квитанцій в системі електронної звітності;

2) здійснення автоматичного контролю за узгодженістю показників однієї та різних форм звітів, які створюються страхувальником;

3) автоматичне створення електронного конверта та включення до нього відомостей про звіт, страхувальника, адресата звітності, які дозволяють беззаперечно визначити достовірність наданого електронного звіту без ознайомлення з його змістом;

4) застосування страхувальниками, Виконавчою дирекцією Фонду, адресатом звітності та посередником надійних засобів електронного цифрового підпису, сумісних з аналогічними засобами, що використовуються іншими користувачами системи електронної звітності;

5) шифрування електронного звітного документа засобами, які мають позитивний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;

6) підтвердження електронного цифрового підпису, накладеного на електронний звіт, електронний конверт та електронну квитанцію з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;

7) зберігання (архівування) переданих електронних звітів та квитанцій та можливість їх поновлення з архіву у разі втрати;

8) експорт електронних звітів та квитанцій на зовнішні носії (диски, дискети, карти пам’яті тощо), а також їх друк.

4.4. Виконавча дирекція Фонду інформує страхувальників про спеціалізоване програмне забезпечення, яке відповідає встановленим вимогам та може використовуватись ними для подання електронних звітів, шляхом розміщення відповідного переліку на офіційному веб-сайті Фонду.

 

5. Рекомендації щодо функціонування посередника в системі електронної звітності

5.1. Для подання електронних звітів відповідно до Закону № 851 страхувальник може використовувати на договірних засадах послуги посередника за умови сумісності програмно-технічних засобів.

5.2. Посередник надає послуги з обміну електронними документами відповідно до Закону № 851.

5.3. Посередник має відповідати таким вимогам:

1) мати власний регламент — документ, який визначає порядок здійснення посередником своїх функцій, що має базуватись на використанні промислово придатних технологічних рішень, які побудовані на процесах (способах) перетворення даних при автоматизованому створенні, поданні, одержанні та обробці звітності, що підтверджується відповідними охоронними документами;

2) використовувати для виконання своїх функцій комплекс апаратно-програмних та технічних засобів, який має побудовану комплексну систему захисту інформації відповідно до законодавства України про захист інформації.

5.4. Посередник має перед страхувальником такі обов’язки:

1) цілодобовий прийом електронних звітів, створення та передача страхувальнику та адресату звітності першої квитанції та засвідчення наявності звіту позначкою часу;

2) гарантована передача електронних звітів та квитанцій від страхувальників до Виконавчої дирекції Фонду та у зворотному напрямку впродовж двох годин з моменту їх отримання;

3) зберігання електронних звітів у шифрованому вигляді до моменту отримання страхувальником другої квитанції та відповідальність посередника за втрату електронного звіту, за яким страхувальником було отримано першу квитанцію та який не було доставлено адресату звітності, в тому числі відшкодування страхувальнику збитків, понесених у разі порушення встановлених термінів подання звітності, якщо таке порушення було спричинене втратою посередником електронного звіту;

4) зберігання електронних повідомлень Виконавчої дирекції Фонду у шифрованому вигляді до моменту отримання їх суб’єктами звітності;

5) зберігання переданих квитанцій, здійснення їх періодичного резервного копіювання та забезпечення можливості відновлення даних з резерву протягом термінів, визначених законодавством для зберігання відповідних звітів.

 

6. Приймання звітності

6.1. Автоматизована інформаційна система приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами Інтернет-технологій Виконавчої дирекції Фонду забезпечує цілодобовий прийом електронних звітів. Обробку звітів Виконавча дирекція Фонду здійснює з 9:00 год. до 17:00 год. щоденно, крім вихідних, святкових та неробочих днів.

У разі одержання електронного звіту після 16-ї години Виконавча дирекція Фонду формує та надсилає квитанції протягом перших двох годин наступного робочого дня.

6.2. У разі, якщо страхувальником було подано електронний звіт через посередника, Виконавча дирекція Фонду впродовж терміну, визначеного в п. 6.1 Роз’яснень, здійснює наступні функції:

1) перевіряє достовірність накладеного на першу квитанцію електронного цифрового підпису посередника. У разі позитивного результату перевірки Виконавча дирекція Фонду завіряє квитанцію своїм електронним цифровим підписом та надсилає один екземпляр посереднику, а другий екземпляр зберігає у себе;

2) перевіряє цілісність електронного звіту шляхом перевірки накладених на нього електронних цифрових підписів страхувальника;

3) перевіряє відповідність формату електронного звіту формату;

4) перевіряє електронний звіт на наявність арифметичних чи методологічних помилок;

5) формує другу квитанцію, в якій фіксує час приймання електронного звіту, та направляє її страхувальнику через посередника.

У разі негативного результату будь-якої з перевірок, описаних у підпунктах 1) — 4) цього підпункту, подальша обробка Виконавчою дирекцією Фонду квитанції та відповідного їй електронного звіту припиняється, а електронний звіт прийнятим не вважається.

У разі виявлення арифметичних чи методологічних помилок в електронному звіті Виконавча дирекція Фонду повідомляє про це страхувальника.

6.3. У разі якщо страхувальником було подано електронний звіт безпосередньо до Виконавчої дирекції Фонду, останній упродовж термінів, визначених у п. 6.1 Роз’яснень формує першу квитанцію та направляє її страхувальнику, а також виконує послідовно всі інші функції, передбачені підпунктом 6.2 Роз’яснень.

6.4. Крім випадків, описаних у підпункті 6.2 Роз’яснень, електронний звіт не приймається Виконавчою дирекцією Фонду у разі відсутності у страхувальника надійних засобів електронного цифрового підпису, надходження не за адресою, зараження вірусом або негативного результату перевірки на цілісність і справжність усіх накладених на нього електронних цифрових підписів. При цьому страхувальнику впродовж двох робочих днів надсилається відповідне повідомлення за встановленою законодавством формою.

6.5. Датою подання електронної звітності вважається дата, зафіксована посередником або Виконавчою дирекцією Фонду у першій квитанції до електронного звіту, за яким страхувальником отримано другу квитанцію, з повідомленням про прийняття електронного звіту.

Електронний звіт, до якого страхувальником не було отримано другої квитанції з повідомленням про його прийняття, поданим не вважається.

 

7. Подання електронної звітності страхувальниками

7.1. Під час подання звітності в електронному вигляді страхувальник повинен забезпечити дотримання вимог законодавства, а саме:

1) користуватися послугами будь-якого з акредитованих центрів сертифікації ключів, який надає послуги з електронного цифрового підпису адресату звітності на підставі відповідного договору;

2) користуватися послугами будь-якого з посередників, щодо яких Виконавчою дирекцією Фонду було прийнято рішення про включення до системи електронної звітності;

3) обирати для створення електронного звіту спеціалізоване програмне забезпечення, яке відповідає вимогам законодавства та входить до переліку, який оприлюднюється Виконавчою дирекцією Фонду на власному офіційному веб-сайті;

4) отримувати інформацію про проходження поданого ним електронного звіту від посередника (у разі подання звіту через посередника) та Виконавчої дирекції Фонду;

5) подавати повторно електронний звіт у разі виявлення арифметичних або методологічних помилок, при цьому чинним вважається електронний або паперовий звіт, поданий страхувальником до закінчення встановленого терміну подання звітності;

6) укласти відповідний договір з адресатом звітності або посередником;

7) дотримуватися вимог Роз’яснень під час подання звітності в електронному вигляді;

8) своєчасно отримати першу квитанцію (у тому числі від посередника, якщо електронна звітність була подана через посередника) та другу квитанцію;

9) впродовж двох робочих годин з моменту отримання квитанції перевірити достовірність електронних цифрових підписів, накладених на квитанцію та, у разі позитивних результатів перевірки, завірити квитанцію власним електронним цифровим підписом та направити її автору, а другий екземпляр зберігати у себе протягом термінів, встановлених законодавством для відповідних звітів;

10) у разі неотримання першої та другої квитанцій або у разі негативних результатів перевірки, визначеної у підпункті 5) цього підпункту, звертатися до посередника та Виконавчої дирекції Фонду для з’ясування причин, та повторно подати електронний звіт за необхідності.

 

8. Взаємодія органів Фонду

8.1.

Виконавча дирекція Фонду забезпечує гарантовану доставку електронних звітів від страхувальників до робочих органів відділень Фонду.

 

9. Приймання звітів в електронній формі робочими органами відділень Фонду

9.1. Приймання звітів в електронній формі, які надійшли корпоративною електронною поштою до робочих органів відділень Фонду від Виконавчої дирекції Фонду, здійснюється представником робочого органу відділення Фонду за допомогою програмного забезпечення автоматизованого робочого місця «Приймання звітних документів від страхувальників на магнітних носіях» (далі — АРМ «Приймання звітних документів»).

9.2. Робочий орган відділення Фонду має забезпечити пріоритетне (першочергове) приймання звітів в електронній формі, виділивши для цього представників робочого органу відділення Фонду та відповідну кількість робочих станцій, на яких має бути встановлено АРМ «Приймання звітних документів».

9.3. При прийманні звітів в електронній формі представником робочого органу відділення Фонду здійснюється перевірка файла на наявність комп’ютерних вірусів та цілісність інформації. У разі виявлення комп’ютерного вірусу або пошкодження інформації робочий орган відділення Фонду надсилає відповідне повідомлення страхувальнику через Виконавчу дирекцію Фонду.

 

10. Зберігання електронних звітів

10.1. Органи Фонду забезпечують зберігання електронних звітів. Зберігання здійснюється у відповідності до наказів Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.98 р. № 41 «Про затвердження Переліку типових документів», Державного комітету архівів України від 25.04.2005 р. № 49 «Про затвердження Порядку зберігання електронних документів в архівних установах» та постанови правління Фонду від 24.12.2001 р. № 54 «Про затвердження Інструкції з діловодства в органах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності».

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

 

Подання звітних документів до робочих органів ФСС ТВП засобами інтернет-технологій

 

Наказом, що коментується, ФСС ТВП впроваджує дослідну експлуатацію автоматизованої системи приймання електронної звітності від страхувальників. Одразу ж зазначимо, що подання таких звітів здійснюється з ініціативи страхувальника на добровільних засадах.

Таким чином, на цей час страхувальникy надається можливість подавати до Фонду звітність такими способами:

— на паперових носіях — особисто або поштовими відправленнями;

засобами телекомунікаційного зв’язку з накладанням електронного цифрового підпису до Фонду особисто або через посередника.

Для подання електронних документів за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку укладається договор між робочим органом відділення Фонду (адресатом звітності) та страхувальником.

При цьому страхувальник повинен мати:

— спеціалізоване програмне забезпечення для формування звітів в електронному вигляді в затвердженому форматі (формати всіх форм розміщені на веб-сайті Фонду — www.fse.gov.ua);

— доступ до мережі Інтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень електронною поштою;

— чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів.

Зазначимо, що до системи подання електронної звітності до Фонду може бути введено посередника.

Про це детальніше.

Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851-IV визначено поняття посередника як особи, яка здійснює приймання, передавання (доставку), зберігання, перевірку цілісності електронних документів для задоволення власних потреб або надає відповідні послуги за дорученням інших суб’єктів електронного документообігу.

Посередник зобов’язаний зафіксувати час отримання електронного звіту від страхувальника та гарантувати його передачу до Фонду.

Датою подання електронної звітності вважається дата, зафіксована посередником або Фондом у першій квитанції до електронного звіту, за яким страховик отримав другу квитанцію з повідомленням про прийняття електронного звіту

. Електронний звіт без отримання другої квитанції з повідомленням про прийняття поданим не вважається (п. 6.5 Роз’яснення № 31-ос).

Посередник зберігає електронний звіт у шифрованому вигляді до моменту отримання страхувальником другої квитанції.

На випадок втрати електронного звіту, за яким страхувальником було отримано першу квитанцію та не було доставлено адресату звітності, посередник відшкодовує страхувальнику збитки, понесені в разі порушення встановлених термінів подання звітності.

При відправленні електронних документів страхувальник

самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до Фонду в разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв’язку або ненадходження першої квитанції). При цьому автоматизована інформаційна система приймає звітні документи цілодобово, а обробку здійснює з 9.00 до 17.00 щоденно, крім вихідних, святкових та неробочих днів.

Наостанок зазначимо, що страхувальнику під час подання звітності до Фонду дозволено користуватися послугами

будь-якого з акредитованих центрів сертифікації ключів та користуватися послугами будь-якого з посередників.

 

Наталія ІВЛЄВА, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі