Виплата добових при втраті первинних документів
Наталія ІВЛЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»
Чи може бюджетна установа виплатити добові, якщо працівник загубив відповідні документи?
(м. Харків)
Слід зазначити, що згідно з
п. 4 розд. ІІ Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.98 р. № 59 (у редакції наказу Мінфіну від 17.03.2011 р. № 362) (далі — Інструкція № 59), сума добових визначається згідно з наказом про відрядження та відповідними первинними документами. Мінфін у листі від 04.05.2011 р. № 31-07230-16-25/11433 пояснив, що під первинними документами розуміють документи, які підтверджують перебування працівника в місці відрядження: транспортні квитки, рахунки, отримані з готелів (мотелів) або від інших осіб, які надають послуги з розміщення та проживання відрядженого працівника тощо.При цьому Мінфін зазначив: у в разі, якщо працівник під час перебування у відрядженні
не здійснював жодних витрат, пов'язаних із таким відрядженням, і як наслідок відсутні вказані первинні документи, сума добових у цьому випадку буде визначатися лише згідно з наказом про відрядження.Отже, на наш погляд, якщо працівник не надав підтвердні документи, а наказ про відрядження видано, добові йому виплачуються на підставі цього наказу. При цьому слід мати на увазі, що згідно з
п. 12 Інструкції № 59 інші витрати (крім добових), понесені у зв'язку з відрядженням, що не підтверджені відповідними документами, працівникові не відшкодовуються.