Теми статей
Обрати теми

Виплата доплати за ненормований робочий день та надбавки за класність водіям за час ремонту автомобіля

Редакція ОП
Відповідь на запитання

Виплата доплати за ненормований робочий день та надбавки за класність водіям за час ремонту автомобіля

 

Антоніна КЛИМЕНКО, начальник Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки працівників освіти і науки України

 

У літній період водії автомобілів та автобусів загальноосвітньої школи залучаються до ремонту таких транспортних засобів. У ці дні подорожній лист не виписується, водії не виїжджають, але у табелі обліку використання робочого часу в ці дні проставляється 8 годин.

Чи можна виплачувати доплату за ненормований робочий день та надбавку за класність водіям легкового автомобіля та автобуса за час, коли такі працівники займаються ремонтом цих транспортних засобів?

(м. Чернівці)

 

Оплата праці працівників навчальних закладів здійснюється відповідно до

Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.93 р. № 102 (далі — Інструкція № 102), з урахуванням умов оплати праці, передбачених наказом Міністерства освіти і науки України «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 р. № 557 (далі — наказ № 557), та положень інших документів.

Пунктом 2 Інструкції № 102,

зокрема, установлено, що умови оплати праці окремих працівників установ, закладів і організацій освіти, для яких вони не передбачені цією Інструкцією (транспорту, зв'язку, сільського господарства, комунального обслуговування та інших), встановлюються відповідно до умов оплати праці аналогічних категорій працівників відповідних галузей народного господарства і виробництв.

Наказом № 557

для водіїв автобусів затверджено лише тарифні розряди, залежно від яких установлюються розміри посадових окладів.

Питання здійснення інших умов оплати праці, в тому числі нарахування надбавки за класність, доплати за роботу з ненормованим робочим днем, вирішуються відповідно до чинної на цей час

Галузевої угоди між Міністерством транспорту та зв’язку України, Федерацією роботодавців транспорту України і спільним представницьким органом профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України і Всеукраїнської незалежної профспілки працівників транспорту на 2009 — 2010 роки (далі — Галузева угода).

Зокрема,

додатком 2 до Галузевої угоди, яким визначено Перелік та розміри доплат і надбавок до тарифних ставок і посадових окладів працівників автомобільного транспорту, передбачено встановлення надбавки водіям автобусів за класність, а саме — II класу у розмірі 10 відсотків, а I класу у розмірі 25 відсотків тарифної ставки.

Робочий час водіїв визначається згідно з

Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженим наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 р. № 340 (далі — Положення № 340), а також нормами колективного договору.

Згідно з

п. 2.1 Положення № 340 до робочого часу водія, зокрема, включаються:

а) змінний період керування;

б) підготовчо-заключний період;

в) час простоїв не з вини водія;

г) час простоїв (у місцях посадки та висадки пасажирів);

ґ) час проведення медичних оглядів водія перед виїздом на маршрут (у рейс) та після повернення;

д) час проведення робіт з усунення технічних несправностей технічного засобу на маршруті (у рейсі);

е) час охорони технічного засобу з вантажем або без нього під час стоянки на кінцевих та проміжних пунктах при здійсненні міжміських перевезень у разі, якщо такі обов'язки передбачені трудовим договором, укладеним з водієм;

ж) інший час, передбачений законодавством України.

До робочого часу водія також включаються перерви для короткочасного відпочинку від керування технічним засобом. Час охорони технічного засобу зараховується водію в розмірі 1/3 робочого часу. Конкретна тривалість часу охорони технічного засобу, що зараховується водіям до робочого часу, встановлюється керівником за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації.

Склад робіт підготовчо-заключного періоду, час на їх виконання і час на проведення медичного огляду водія встановлюються керівником за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником).

Нормальна тривалість робочого часу водіїв не повинна перевищувати 40 годин на тиждень. Тривалість щоденної роботи (зміни) визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку або графіками змінності, які затверджує керівник (оскільки водій перебуває у штаті школи), за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації з додержанням установленої тривалості робочого тижня.

Водночас для водіїв може встановлюватися ненормований робочий день, тобто понад нормальну тривалість робочого часу. Ця робота не вважається надурочною, і за неї не здійснюється додаткова оплата перепрацьованого часу. Кількість годин перепрацьованого часу при такій роботі визначається у колективному договорі.

Пунктом 2.10 Положення № 340

передбачено, що водіям з ненормованим робочим днем надається у формі компенсації щорічна додаткова відпустка та у випадках, передбачених законодавством, провадиться відповідна оплата за виконаний обсяг робіт, ступінь напруженості, складність і самостійність у роботі, необхідність виконання службових завдань понад установлену тривалість робочого часу.

Додатком 2

до Галузевої угоди передбачена норма про встановлення водіям автобусів доплати за роботу з ненормованим робочим днем у розмірі до 25 відсотків тарифної ставки (посадового окладу) за відпрацьований час.

Робочий час водіїв, які працюють щоденно в певні години, що встановлені правилами внутрішнього трудового розпорядку або графіками змінності, обліковується щоденно. Робочий час водіїв з ненормованим робочим днем обліковується у робочих днях (крім роботи у святкові дні, яка обчислюється у годинах).

Облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. При цьому щомісяця складається графік змінності водія. Обов’язково ведеться відомість обліку робочого часу та відпочинку водія, в якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни.

Кваліфікаційними характеристиками професій працівників випуску № 69 «Автомобільний транспорт», затвердженими наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 14.02.2006 р. № 136

, передбачено, що водій автотранспортних засобів категорії «D» (керування автомобілями, які призначені для перевезення пасажирів і мають більше 8 місць для сидіння, крім сидіння водія), крім керування, забезпечує належний технічний стан автотранспортного засобу, забезпечує справність обладнання автотранспортного засобу відповідно до вимог стандартів тощо.

Тому надбавка за класність водіям, а також доплата за роботу з ненормованим робочим днем установлюються водію автобуса

залежно від відпрацьованого робочого часу, з урахуванням зазначених вище періодів, а не виключно за час змінного керування.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі