Теми статей
Обрати теми

Новини та події

Редакція ОП
Новини

ВИПЛАТА ДЕКРЕТНИХ ПІД ОСОБЛИВИМ КОНТРОЛЕМ ФСС ТВП

Мінсоцполітики в листі від 23.12.2011 р. № 472/18/ 99-11 повідомляє роботодавців про здійснюваний ФСС ТВП щомісячний моніторинг випадків зловживань з боку страхувальників-роботодавців при виплаті працівникам допомоги по вагітності та пологах.

У листі йдеться про те, що деякі роботодавці перед настанням страхового випадку (відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами) встановлюють вагітним жінкам зарплату в розмірі, що наближений або дорівнює максимальній величині зарплати, на яку нараховується єдиний соціальний внесок.

Як відзначили фахівці Мінсоцполітики, такі дії роботодавців не є порушенням чинного законодавства. Водночас органами ФСС ТВП проводиться робота з виявлення ознак зловживань при оплаті праці вагітних жінок, зокрема підвищення їм посадових окладів більше, ніж іншим працівникам, і в окремих випадках — вище за оклад директора підприємства.

Тому при обробці заяв-розрахунків страхувальників щодо проведення фінансування допомоги по вагітності та пологах у великому розмірі, який значно перевищує фонд оплати праці по підприємству, робочими органами відділень ФСС ТВП проводяться тематичні перевірки, до яких у разі потреби залучаються територіальні інспекції праці та центри зайнятості. За підсумками таких перевірок звернення ФСС ТВП надсилаються до правоохоронних органів для відповідного реагування.

У листі Мінсоцполітики також указує, що в усіх виконавчих дирекціях відділень ФСС ТВП створено оперативні робочі групи з контролю за фактами незаконної видачі та продовження листків непрацездатності, а також їх підроблення, фальсифікації та «торгівлі» ними, до складу яких залучаються представники різних відомств (управлінь охорони здоров'я обласних державних адміністрацій, органів прокуратури, СБУ, Державна інспекція України з питань праці, митної служби та інших).

 

НЮАНСИ ВСТАНОВЛЕННЯ НЕПОВНОГО РОБОЧОГО ЧАСУ ІНВАЛІДУ

Мінсоцполітики в листі від 28.12.2011 р. № 376/13/ 133-11 заявляє: якщо в рекомендаціях медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) зазначено, що працівник-інвалід може працювати за своєю посадою на умовах «скороченого робочого дня», то роботодавець на прохання інваліда зобов'язаний установити йому саме режим неповного робочого часу. Тривалість скороченого робочого часу для працівників-інвалідів не встановлено жодним законодавчим актом (ні статтею 51 КЗпП, ні Законом України «Про охорону праці» від 14.10.92 р. № 2694-ХІІ).

За заявою працівника-інваліда роботодавець зобов'язаний установити йому режим неповного робочого часу.

У разі незгоди інваліда на переведення його на неповний робочий час роботодавець не має права зробити це в односторонньому порядку.

При цьому з питання можливості роботи протягом повного робочого дня за посадою (при незгоді інваліда на переведення на неповний робочий день) роботодавцю слід звернутися до МСЕК, яка встановила інвалідність і винесла трудові рекомендації.

 

ПІДКОРИГОВАНО ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЧАС РОБОТИ ТА ВІДПОЧИНКУ ВОДІЇВ

Міністерство інфраструктури України наказом від 29.12.2011 р. № 659 (набрав чинності 06.02.2012 р.) внесло зміни до Положення про робочий час та час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку від 07.06.2010 р. № 340 (див. «ОП», 2010, № 19, с. 9).

Зокрема, у новій редакції викладено порядок надання перерв та часу відпочинку для водіїв. Так, пп. 5.1 — 5.4, вилучені з розділу V «Час відпочинку» Положення, «перекочували» до оновленого розділу IV «Перерви».

Змінами, унесеними до п. 6.1 розділу «Облік робочого часу», знижено критерії щодо протяжності (з 500 до 50 км) стосовно обов'язкового облаштування діючими та повіреними тахографами автобусів, що використовуються для нерегулярних та регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах. Але ця вимога набере чинності при протяжності маршруту:

— понад 150 км — з 01.06.2012 р.;

— від 50 до 150 км — з 01.06.2013 р.

До набуття чинності п. 6.1 Положення водії, які керують відповідними транспортними засобами, ще не обладнаними тахографами, зобов'язані вести індивідуальну контрольну книжку водія, форму якої (додаток 3) викладено в новій редакції.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі