Теми статей
Обрати теми

Уведення посади вчителя-логопеда до штату загальноосвітнього навчального закладу

Редакція ОП
Відповідь на запитання

Уведення посади вчителя-логопеда до штату загальноосвітнього навчального закладу

 

Антоніна КЛИМЕНКО, начальник Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки працівників освіти і науки України

 

Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 р. № 1205, які діють з 01.09.2012 р., посада вчителя-логопеда не передбачена.

У той же час така посада передбачена Типовими штатними нормативами дошкільних навчальних закладів, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010 р. № 1055, та Типовими штатними нормативами спеціальних загальноосвітніх шкіл для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 05.12.2008 р. № 1105.

Зважаючи на велику увагу з боку Уряду до проблем дітей з особливими освітніми потребами, надання вчасної та якісної консультативної та корекційної допомоги, запровадження інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, не втратив своєї чинності наказ Міністерства освіти України «Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти» від 13.05.93 р. № 135. Пунктами 1.1, 1.2, 2.1 цього Положення передбачено при загальноосвітніх школах організовувати логопедичні пункти, де отримують допомогу діти, мовні вади яких перешкоджають успішному навчанню.

У зв’язку з вищенаведеним просимо надати роз’яснення щодо введення в штатні розписи загальноосвітніх навчальних закладів посад учителів-логопедів.

(м. Тернопіль)

 

Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 р. № 1205 , дійсно не передбачено нормативів уведення в штати загальноосвітніх навчальних закладів посад учителів-логопедів.

Для надання допомоги дітям з вадами мови відповідно до Положення про логопедичні пункти системи освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 13.05.93 р. № 135 (далі — Положення), при загальноосвітніх школах організовуються логопедичні пункти.

Основним завданням логопедичних пунктів є усунення різних порушень усної і писемної мови, запобігання різним відхиленням мовного розвитку учнів, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків.

Пунктом 1.3 Положення передбачено, що орган державного управління освітою за кожним логопедичним пунктом закріплює дошкільні заклади і школи, загальна кількість підготовчих груп і початкових класів у яких має бути не менш як 20, у сільській місцевості — не менш як 4 школи і дошкільні заклади незалежно від кількості дітей.

Згідно з п. 2.1 Положення до логопедичних пунктів зараховують учнів загальноосвітніх шкіл, вихованців підготовчих груп дитячих садків, що мають різні відхилення мовного розвитку, виявлені учителем-логопедом або лікарем районної поліклініки.

Учителями-логопедами логопедичних пунктів призначаються особи, які мають вищу дефектологічну освіту, в порядку, встановленому для вчителів загальноосвітніх шкіл (пп. 3.1 та 3.2 Положення).

За організацію і проведення роботи в логопедичному пункті перед районним (міським) органом державного управління освітою відповідає учитель-логопед.

Згідно з п. 3.4 Положення праця вчителів-логопедів, які працюють у логопедичних пунктах, оплачується в установленому порядку відповідно до чинного законодавства.

Учитель-логопед веде заняття з дітьми з виправлення дефектів усної і писемної мови, сприяє подоланню зумовленої ними неуспішності з рідної мови; здійснює систематичний зв’язок із заступниками директорів шкіл з навчальної роботи і класними керівниками учнів, що відвідують логопедичний пункт, відвідує уроки у прикріплених школах, щоб виробити єдину спрямованість у роботі з учнями, які мають вади мови; складає щорічний звіт про роботу і подає його у районний (міський) орган державного управління освітою; бере участь у засіданнях методичних об’єднань учителів-логопедів; інформує педагогічні ради прикріплених шкіл про завдання, зміст, наслідки роботи логопедичного пункту; здійснює зв’язок з дошкільними закладами, школами для дітей з важкими порушеннями мови, логопедами та лікарями-спеціалістами дитячих поліклінік; веде пропаганду логопедичних знань серед батьків; періодично виступає на батьківських зборах з доповідями про завдання і специфіку логопедичної роботи щодо підвищення успішності учнів; надає батькам консультації, які занотовуються у журналі обліку консультацій (п. 3.5 Положення).

Для вчителів-логопедів логопедичних пунктів чинним законодавством передбачені всі пільги і переваги, тривалість чергової відпустки і порядок пенсійного забезпечення, встановлені для вчителів спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку (п. 3.6 Положення).

Згідно з п. 5.1 Положення логопедичний пункт може розміщуватися у приміщенні дитячого садка, однієї із загальноосвітніх шкіл або у приміщенні методичного кабінету районного (міського) органу державного управління освітою. Логопедичний пункт, розміщений у школі, вважається класом-комплектом при встановленні штатів школи тільки стосовно кількості ставок робітничого і обслуговуючого персоналу (п. 5.2 Положення).

Тобто посади учителів-логопедів для надання допомоги учням загальноосвітніх навчальних закладів з вадами мови вводяться до штатних розписів логопедичних пунктів .

Для обслуговування дітей спеціальних та комбінованих дошкільних навчальних закладів з порушеннями мови відповідно до п. 3 розд. III Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010 р. № 1055, вводиться по 1 штатній одиниці вчителя-логопеда на кожну таку групу. Для дітей з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, з розумовою відсталістю, із затримкою психічного розвитку, в яких виявлено мовленнєві порушення, вводиться 1 штатна одиниця учителя-логопеда на кожні 10 дітей з тяжкими порушеннями мовлення (ринолалія, заїкуватість, загальне недорозвинення, алалія, афазія, дизартрія) або на кожні 12 дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням, дислалією (п. 4 розд. III).

Відповідно до п. 4 Типових штатних нормативів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 05.12.2008 р. № 1105, посада вчителя-логопеда у школах-інтернатах для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, для розумово відсталих дітей, для дітей із затримкою психічного розвитку, сліпих дітей, дітей із зниженим зором уводиться з розрахунку 1 штатна одиниця на 25 — 30 учнів з тяжкими порушеннями мовлення; у дошкільних групах шкіл-інтернатів — з розрахунку 1 штатна одиниця на кожні 15 дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням мови або на кожні 12 дітей з тяжкими порушеннями мовлення.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі